• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Mealla

Rhino,

det ar ju sa klart bara Jerry som man ska skandera...
    Jerry ar ju kult ju, klart man blir imponerad {#lang_emotions_wink}. Jag brukar inte heller se programmet, men har sa klart sett en och annan show, och det ar roligast nar nagon i panelen eller i publiken faktiskt forsoker saga nagonting vettigt och resten borjar skandera "go on Oprah" "go on Oprah"... och nar publiken i slutet far stalla "fragor" till gasterna fast det enda som sags ar forolampningar. 
    Jag sag lite av State of the Union, men somnade sa klart. Mr Obama's problem ar i Jag haller med honom att ett av det storsta problemen i DC ar lobbyisterna. 
  • Trycksvärta
    Portland skrev 2010-01-28 00:15:12 följande:
    Swedishmamma, vilken gyrm skola dina barn gar pa. JAg instammer med foregaende talare, det hade aldrig hant i Sverige. Tycker synd om dig som har migran. Jag lider ocksa av det till och fran. Vet du om en del preventivmedel framkallar migran, dvs preventivmedel med vissa hormoner. Tankte bara namna det utifall att du inte visste det, jag larde mig inte det forran for ett par ar sedan.
    Ja, det är en fantastisk skola. Rektorns policy är att spendera mer tid i klassrummen än inne på sitt kontor. Dagligen är han "övergångsställe-vakt" efter skolans slut så att han kan prata en liten skvätt med föräldrarna när de passerar. Sist hade han en snöskyffel med sig och skottade lite här och där på trottoaren. Skolbarnen älskar honom. Han är verkligen den mest tillgänglige rektor jag har träffat på. Själv kommer jag inte ihåg nån rektor alls under min skoltid förutom därframme på sommaravslutningarna.

Nej, jag visste inte att p-medel kan ge migrän. Jag har inte använt det på åratal men något hormonellt är det har jag märkt, för jag får det i samband med mens. Kanske är det så att mensen är på väg mitt i helamningen??
  • julmusten

Swedishmamma, jag far ocksa migran nar jag har mens. Fast det ar inte sa himla hemskt, for jag vet nar det kommer typ fem timmar innan. Sa jag kan knarka pa lite innan och sen bara fa en javligt jobbig spanningshuvudvark.

Jag kan fa samma spanningshuvudvark vid speciella dofter, eller nar det ar aska i luften med, den blir jag alltid forvanad over att jag far, eftersom den kommer sa direkt.

I alla fall sa finns det aven preventivmedel som hjalper mot hormonell migran med. Sa prata med din OB om det.

Jag ar lite importerad over att Kitty vet var Jerry bor. Ar ni grannar da alltsa??

Jag sag typ 3 minuter pa State of the Union, och sen somnade jag. Det var tur for Finn var typ uppe halva natten stackarn. Han har en liten tand i overkaken pa gang, sa livet ar bara jobbigt, jobbigt, just nu.

• Mackenzie Grace
    Mealla skrev 2010-01-28 01:58:08 följande:
    Rhino,  det ar det jag far gora, de ar ganska duktiga och kan ialla fall sitta en timme framfor en film om jag sitter med. Jag ar i v35, sa babyn ar ju nastan helt fardig, 2 veckor till och det ar full term. Jag far se hur det gar helt enkelt... Later som ni hade en harlig dag pa sea world, jag har faktiskt varit pa den i San Diego for en ca  20 ar sedan (hjalp sa gammal jag kanner mig nu)
    Har du mycket förvärkar? Jag har en massa, ibland flera gånger om dagen, flera dagar i sträck. Jag tror inte jag kommer gå hela vägen, men jag vet inte varför men jag är bestämd att hon får inte komma i Februari, vill ha ett Mars barn, dang it.

Och jag säger som dig, jag är inte gjord för att vara gravid heller. Härligt hur man glömmer bort allt till det är dax för nästa
  • LAMadde
    Wagram skrev 2010-01-28 04:32:16 följande:
    Jag vet i vilket hus han bor, sa jag kan ju ringa pa hos honom nasta gang jag gar forbi och meddela att du staller upp!
    Men det är ju inget man säger till om.. det är ju när man sitter i publiken som man ska hoppa upp på strip stången ler ställa sig upp och dra ner tröjan så får man Jerry beads. Detta gör jag endast dock efter ert swedish-cat fight.

Jag drömde förövrigt att dom hade Janssons falukorv på ralphs.. den kostade bara 36 dollar. Kap va?
  • Wagram
    LAMadde skrev 2010-01-28 16:28:44 följande:
    Men det är ju inget man säger till om.. det är ju när man sitter i publiken som man ska hoppa upp på strip stången ler ställa sig upp och dra ner tröjan så får man Jerry beads. Detta gör jag endast dock efter ert swedish-cat fight. Jag drömde förövrigt att dom hade Janssons falukorv på ralphs.. den kostade bara 36 dollar. Kap va?
    Aha, ja, du ser, jag vet ju inte alls hur det fungerar. Jag skall fraga nasta gang jag springer in i honom pa Whole Foods om han kan skicka biljetter till hela hoge, sa kan USA-traden gora succe hos Jerry.

Musten: Nja, han bor i stadens enda skyskrapa som jag gar forbi pa vag till skolan. Jag kanner faktiskt nagon som bor dar, sa han kanske kan fa mig forbi sakerhetsvakterna (som jag ar overtygad om att en sadan superstar som Jerry maste ha!)
  • lundholmster
    Swedishmamma,

Jag mailade dig för någon dag sedan. Vill köpa din hoppgunga.. :)
  • Trycksvärta
    lundholmster skrev 2010-01-28 17:57:29 följande:
    Så bra! Jag har svarat dig både på mail och inboxen här. Hör av dig igen, behöver adress och sånt.
  • Rhino
    Mealla skrev 2010-01-28 13:23:20 följande:
    det ar roligast nar nagon i panelen eller i publiken faktiskt forsoker saga nagonting vettigt och resten borjar skandera "go on Oprah" "go on Oprah"...
    haha... det var ju faktiskt lite roligt!

Idag har jag avverkat mitt andra spinningpass sedan jag tog ett "litet" break strax innan jul. Puh! Instruktören pratar nästan hela tiden... fan, jag kan knappt andas. Och idag undrade hon, på fullt allvar, om vi skulle vilja köra en spinning-karaoke-klass någon gång. HUR skulle man kunna sjunga och köra spinning samtidigt?!
    Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Portland

Tack for din kommentar Rhino :o) Vara sma kids far bilda klubb!

Swedishmamma, jag fick mens nar jag helammade Calle. Om barnen sover lange pa natten utan att ata sa ar det ganska vanligt att man far mens tydligen. Min systers lilla tjej ar dryga tva manader och min syrra har redan fatt mens. Hennes lilla tjej sover fran 10-tiden pa kvallen till 8 pa morgonen, non-stop... Inte illa far man saga!

Evaoregon, skont att hora att svarmor fick battre nyheter. Vilken lattnad!

Svar på tråden USA tråden!