• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • evaoregon
    Rhino skrev 2010-01-28 01:30:59 följande:
    Här har vi faktiskt haft en rolig dag! Barnen och jag har varit på Sea World. För några veckor sedan erbjöd Sea World årskort till priset av en dagsbiljett, eller 2-årskort till priset av ett årskort. Så vi köpte två år. Parkering ingår. På Sea World har den helt kanon-rolig "klätterställning", som barnen bara älskar. Där spenderade vi större delen av tiden. Och att åka mitt i veckan, "off season" innebär väääldigt lite folk i parken. Det var max 4 andra barn i klätterställningen samtidigt som oss. Vi avslutade med Shamu-showen, så lite "sea life" fick vi se...
    Seaworld är skoj!  Vi var där sommaren 2008!
  • LAMadde
    KS: Jag ställer inte upp på nån fight... men jag kan snurra på strip polen lr visa tuttarn (dom e ju rätt stora nu när jag e gravid!) så jag får mina jerry beads

Mealla: Hoppas att du kan vila upp dig lite granna, behövs ju på slutet..

Jag hade förövrigt ett jäkla nightmare visit hos veterinären.. fy f*n på ren svenska. Hade tid kl.5, men fick först vänta 15min i receptionen och sedan 45min inne i de där jäkla lilla rummet innan dr kom! Abbie hade inte sovit på hela dan och va lagom glad och hundarna sprang ju omkring och va oroliga. Utöver det så va jag super hungring och började må illa och fick ont i höger-äggstock typ+ va helt genomsvettig.. åh vilken hääärlig eftermiddag. Tog oss över 2tim innan vi va klara. Abbie somnade som tur är i bilen och när ja kom hem så va Josh inte hemma för han är o grejjar sin iphone lr nåt. He owes me BIG TIME för den här alltså!
  • evaoregon
    Hjartesjalen skrev 2010-01-28 03:20:12 följande:
    Eva, vad skont att hora om din svarmor, hoppas det gar at ratt hall nu.
    Ja, svärmor som kom hit igår och åker hem imorgon (hon bor 3 timmars bilresa härifrån och sjukhuset är här i Portland) är på mycket bättre humör nu!  Hennes förre läkare fick henne att tro att hon bara hade några månader kvar att leva så det här beskedet var ju dunderbra!!!  {#lang_emotions_smile}
  • evaoregon
    Rhino skrev 2010-01-28 03:03:21 följande:
    Sweden: Ja, det är faktiskt ganska lyxigt. Vi har medlemskort på San Diego Zoo och the Wild Animal Park också. Då kan man åka dit en sväng och inte känna att man måste göra hela parken på en dag.
    Det är ju toppen!  När vi var på San Diego zoo så hann vi knappt med allt på en dag så årskort måste vara superbra!  {#lang_emotions_smile}
  • Wagram
    LAMadde skrev 2010-01-28 04:26:09 följande:
    KS: Jag ställer inte upp på nån fight... men jag kan snurra på strip polen lr visa tuttarn (dom e ju rätt stora nu när jag e gravid!) så jag får mina jerry beads Mealla: Hoppas att du kan vila upp dig lite granna, behövs ju på slutet.. Jag hade förövrigt ett jäkla nightmare visit hos veterinären.. fy f*n på ren svenska. Hade tid kl.5, men fick först vänta 15min i receptionen och sedan 45min inne i de där jäkla lilla rummet innan dr kom! Abbie hade inte sovit på hela dan och va lagom glad och hundarna sprang ju omkring och va oroliga. Utöver det så va jag super hungring och började må illa och fick ont i höger-äggstock typ+ va helt genomsvettig.. åh vilken hääärlig eftermiddag. Tog oss över 2tim innan vi va klara. Abbie somnade som tur är i bilen och när ja kom hem så va Josh inte hemma för han är o grejjar sin iphone lr nåt. He owes me BIG TIME för den här alltså!
    Jag vet i vilket hus han bor, sa jag kan ju ringa pa hos honom nasta gang jag gar forbi och meddela att du staller upp!
  • southernbelle
    Wagram skrev 2010-01-28 04:17:14 följande:
    Visst, staller du upp? En "Swedish cat fight" skulle nog ga hem...vi kan val hitta pa nagon historia som kan ga hem, slass lite i tva och sa! For ovrigt ar jag valdigt stolt over hur imponerade ni alla ar av mitt mote med Lassie (som jag skam till sagandes kande igen pa en gang trots att det knappast tillhor favoritprogrammen)!
    Lätt...fast bara om jag får skrika massor av svärord på svenska och visa lapparna (och då menar jag inte samma lappar som Mealla pratade om).
  • southernbelle
    Wagram skrev 2010-01-28 04:32:16 följande:
    Jag vet i vilket hus han bor, sa jag kan ju ringa pa hos honom nasta gang jag gar forbi och meddela att du staller upp!
    Vilket hus..jag vill se!! Förrsten så skall jag hänga i dina krokar imorgon i några timmar utan att ha något att göra så säg till om du vill fika eller nåt.
  • Nena70
    southernbelle skrev 2010-01-28 04:39:50 följande:
    Lätt...fast bara om jag får skrika massor av svärord på svenska och visa lapparna (och då menar jag inte samma lappar som Mealla pratade om).
    Jag skrattade högt för mej själv när jag läste det här.

Dags att redigera färdigt videon jag aldrig fick klart igår...
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-28 04:26:17 följande:
    Ja, svärmor som kom hit igår och åker hem imorgon (hon bor 3 timmars bilresa härifrån och sjukhuset är här i Portland) är på mycket bättre humör nu!  Hennes förre läkare fick henne att tro att hon bara hade några månader kvar att leva så det här beskedet var ju dunderbra!!! 
    Ja gud sant bra besked! tank sa fruktansvart o fa hora att man bara skulle ha nagra manader kvar o leva....
  • Hjartesjalen
    Wagram skrev 2010-01-28 04:32:16 följande:
    Jag med, jag staller ocksa upp!!!{#lang_emotions_tongue_out} Madde & jag kan visa ihop haha!
Svar på tråden USA tråden!