• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • rasajj

Idag var verkligen en jattejobbig dag, med en del kul grejer. Forst blev jag biten av en katt. det var ju inte sa jattekul, detta trots att jag hade muzzle pa katten.. Sedan lyckades samma katt dra ut sin urinkateter, sa han blodde.. Inte heller sa jattebra.

Sedan lugnade det sig lite innan TVA hundar kom in for kjejsar snitt. Samtidigt. Tva bulldogs. Bada hade fem valpar. Det ar verkligen haftigt att se kjejsarsnitt av djur, och jag kan bara tanka mig hur haftigt det vore att narvara vid en forlossning eller snitt av en manniska. Allt som allt, inklusive snitten immorse, hade vi tio operationer idag. Det ar verkligen en busy dag!

'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Nena70

Förstår att det måste vara jobbigt med barn som är "för stora" för sin ålder. Mina är också stora, men har aldrig sett SÅ mycket längre ut än sina jämnåriga (de har legat kring 80-90% i längd). Noah blev snabbt en riktig knubbis, och det jag har oroat mej över är väl att folk tror att jag "göder" mina barn - men jag har verkligen inte ammat oftare än mina bekanta (faktiskt tvärtom) och "vanlig" mat får de välja själv hur mycket de vill äta (och jag ger dem nyttig mat på normala tider...). Fast det jag störs mest över är mina svärföräldrar som VARJE gång de ser Noah måste påpeka hur smal han har blivit (han är faktiskt inte speciellt smal, men inte sådär jätteknubbig som han var som bebis). Det jag hör är "vilken tur att han inte är tjock längre".

Musten, Andreas hittade alldeles precis sin penis han med (för några dagar sedan). Jag minns inte att Noah var riktigt lika fascinerad över sin upptäckt (och var nog inte lika tidig med den heller) .

OK, gnällpellen ovan vill inte leka själv...

• Portland

KS, skont att hora att faran ar over.

Swedishmamma, vilken gyrm skola dina barn gar pa. JAg instammer med foregaende talare, det hade aldrig hant i Sverige. Tycker synd om dig som har migran. Jag lider ocksa av det till och fran. Vet du om en del preventivmedel framkallar migran, dvs preventivmedel med vissa hormoner. Tankte bara namna det utifall att du inte visste det, jag larde mig inte det forran for ett par ar sedan.

Idag har vi varit pa studiebesok pa ett dag till Calle. Var plan ar att lata honom ga pa dagis tre halvdagar i veckan fran och med i sommar, dvs ilite innan hans syskon kommer. Dagiset var jattefint och personalen supertrevlig. Jag log lite at att de "skrot med" att barnen ar utomhus en halvtimme aven om det ar lite daligt vader. Jag ar inte pa nagot satt ute efter ett "ur och skur" dagis, men vi ser garna att Calle ar utomhus precis sa mycket som mojligt. Oavset vader. Forutom extrema kyla etc. Men bara han klas ratt sa tycker jag att frisk luft att det basta han kan fa.

Nu ar det nap time for lille mannen, och jag tankte joina honom.

• Wagram
    Nena70 skrev 2010-01-27 23:05:19 följande:
    Förstår att det måste vara jobbigt med barn som är "för stora" för sin ålder. Mina är också stora, men har aldrig sett SÅ mycket längre ut än sina jämnåriga (de har legat kring 80-90% i längd). Noah blev snabbt en riktig knubbis, och det jag har oroat mej över är väl att folk tror att jag "göder" mina barn - men jag har verkligen inte ammat oftare än mina bekanta (faktiskt tvärtom) och "vanlig" mat får de välja själv hur mycket de vill äta (och jag ger dem nyttig mat på normala tider...). Fast det jag störs mest över är mina svärföräldrar som VARJE gång de ser Noah måste påpeka hur smal han har blivit (han är faktiskt inte speciellt smal, men inte sådär jätteknubbig som han var som bebis). Det jag hör är "vilken tur att han inte är tjock längre". Musten, Andreas hittade alldeles precis sin penis han med (för några dagar sedan). Jag minns inte att Noah var riktigt lika fascinerad över sin upptäckt (och var nog inte lika tidig med den heller) . OK, gnällpellen ovan vill inte leka själv...
    Elliot ar ocksa valdigt lang for sin alder, och jag marker att manniskor forvantar sig att han skall upptrada i enlighet med den alder han ser ut att ha (faktiskt tom manniskor som vet hur gammal han ar). Eftersom han var lite sen med talet blev det extra jobbigt nar folk vi traffade pa lekplatsen t ex reagerade over hur lite han pratade (han pratade ju lite i forhallande till sin verkliga alder, men VALDIGT lite i forhallande till den alder de trodde han hade, dvs ca 1 1/2 ar aldre). Men det gar ju anda inte att jamfora med ett barn med ADHD. Over huvud taget maste det vara jobbigt med barn med dolda handikapp, folk tanker sakert bade det ena och det andra om bade foraldrar och barn utan att forsta att barnets beteende beror pa ett handikapp.
  • LAMadde
    Nena: Abbie va rätt knubbig när hon va mindre (runt 6mån) och folk påpekade JÄMT 'va inte orolig, mina barn va också tjocka'.. sjyst liksom. Nu är hon mer 'normal' och ansiktet är inte lika runt som förut Jag va överviktig när jag va liten så jag tror det är därför det är lite extra känsligt för mig. Träffade min farmor jättesällan (fastän hon bode i uppsala och vi i sthlm, så bara 1tim att köra), iaf så sa hon jämt 'åh du ser ju lite smalare ut'.. lr nåt annat 'snällt'. Skit kul att höra när man är 7år, eller inte.

Om nån timme ska vi till veterinären för att grejja ett health cert till sessan, hon flyttar ju till seattle på lördag. Ska passa på att ta blodprov på tuffen för rabies som man måste ha om han ska med till sverige.. 200 dollar går det på! Helt galet.. men va gör man? Bokade en sen tid så att josh skulle kunna gå med, men han är på nåt möte, så nu ska jag åka själv med abbie och två hundar. Får se hur det går.. hrm.
  • Sweden

KS - Mina barn ar ju inte sa gamla annu men de (helst Oliver) forvantasocksa tala mycket mer an de gor nar jag ar ute pa tex lekplatser, andra foraldrar pratar med dem som de skulle vara runt 3 ar och aldre barn fragar jamt om de ska leka. Mina barn star dar som fagelholkar Idag sa forresten Caden "no" pa engelska for forsta gangen, han har bara sagt "nej" pa svenska forut, jag antar att han hade hort det ratt mycket hos min kompis imorse ha ha.

Horrni, jag tror jag overlever dagen, lunchen fick stanna kvar i magen Nagon fragade nar vi skulle till doktorn; jag ska till min doktor pa mandag och grabbarna har tid pa tisdag.

• southernbelle

Åhh vad det var lättare att leka förälder när man inte hade barn. Jag hade så mycket som jag inte skulle göra och bete mig som förälder, men nu börjar man få sig ett riktigt wake up call. Viggo har precis lärt sig att han kan lägga sig på golvet och grina om jag inte går åt det hållet han vill att jag skall gå....urrrkkkk. Idag lade han sig i min kompis parkerings garage och grina som hela världen höll på gå under medans folk tittade på oss som vi var allvarligt störda. Vad gör man liksom?

jag har ju en jätte bebis men jag börjar tro att svenska bebisar är större än amerikanska. Alla mina svenska kompisars barn är långa och alla ligger mellan 90-100 i längd. Viggo är 100 i längd, 75 i vikt och off the chart på huvudet

• julmusten

Svenskar ar val i regel lite langre an amerikaner va?? I och for sig sa ar jag ju typ dvarg, men jag hade en mormorsfar som var over 2 meter.

Ella alskade simskolan. Sa till den grad att jag fick tvinga henne darifran. Det lat som att jag kidnappade henne. Om hon inte sagt "I don't want to go hoooooome", skulle folk nog undrat.

Vilken dag saargr, jag antar att du ar updated med din stelkramp och allt sant, men det maste val anda bli en hel del pappersskriverier nar sana saker hander??

DC, jag kom pa att du far gora en liten omskarelsestudie nar du ar pa sjukhuset. Se hur vanligt det ar, vilka manniskor som gor det och sant. Fast om ni over huvud taget funderar pa det sa tror jag inte du skall forsoka vara med pa en. Jag har en judisk vaninna som totalvagrar omskarelse pga att hon jobbade med det en sommar. Inte att omskara da, men som nan sorts aide pa the maternity ward. Hela hennes familj ar helt forkrossade.

• LAMadde
    southernbelle skrev 2010-01-28 00:55:21 följande:
    Åhh vad det var lättare att leka förälder när man inte hade barn. Jag hade så mycket som jag inte skulle göra och bete mig som förälder, men nu börjar man få sig ett riktigt wake up call. Viggo har precis lärt sig att han kan lägga sig på golvet och grina om jag inte går åt det hållet han vill att jag skall gå....urrrkkkk. Idag lade han sig i min kompis parkerings garage och grina som hela världen höll på gå under medans folk tittade på oss som vi var allvarligt störda. Vad gör man liksom? jag har ju en jätte bebis men jag börjar tro att svenska bebisar är större än amerikanska. Alla mina svenska kompisars barn är långa och alla ligger mellan 90-100 i längd. Viggo är 100 i längd, 75 i vikt och off the chart på huvudet
    Vi hade också en rolig dag.. Abbie la sig ner och skrek på golvet inne på mataffären.. gaaah man blir ju galen och försöker prata lunt och sansat, fast det man verkligen vill göra är att lägga sig ner på golvet breve henne och skrika jag med

Jag tror också att svenska barn är större än amerikaner.. men vi skandinavier är väl rätt långa om man jämför med tex. asiater (typ alla i mitt område är asiater och jag är jämt ett huvve än alla andra.. och abbie är ett huvve längre än deras barn), italienare, spanjorer.etc.
  • Desertchick

musten:"Roligt" att du nämner omskärelse. Vi pratade om det när vi var inne på nurserit (vet inte vad jag ska kalla det riktigt ). Min lärare visade oss rummet där de omskär och sa att "om ni får chansen att vara med på en så ta den". Hon vill att vi ska se så mkt som möjligt när vi är där och jag kommer lätt ta den chansen om jag får den. Jag lovar att berätta mer senare.

Svar på tråden USA tråden!