• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • rasajj
    Hjartesjalen skrev 2010-01-18 05:23:29 följande:
    Tack snalla! Ja, tyvarr e det sa illa, vi har kampat lange nu, o vi har gjort absolut allt vi bara kan vad gallande allt, men det haller inte sa vi maste lamna det tyvarr. Det som kanns sa jobbigt ar ju att vi blir tvingade o lamna det o att man en viss datum ska vara ute ur huset, o att man inte har valet som nar man saljer el valjer o flytta ut helt enkelt. Otryggheten kanns varst, men vi hoppas det loser sig sa smaningom, bara man far lite tid o andas emellan saker som hander, det blir lite mycket pa en gang ibland.
    Far ni inte salja huset och forsoka betala av lanen pa det sattet? Eller forsoka gora om lanet? Det ska ju vara en del av stimuluspengarna som ska ga till just sant ju..

Om ni kan hitta lagenhet eller hyrt hus och salja pa egen hand, vore val battre an att foreclose?
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Hjartesjalen
    rasajj skrev 2010-01-18 05:47:44 följande:
    Far ni inte salja huset och forsoka betala av lanen pa det sattet? Eller forsoka gora om lanet? Det ska ju vara en del av stimuluspengarna som ska ga till just sant ju.. Om ni kan hitta lagenhet eller hyrt hus och salja pa egen hand, vore val battre an att foreclose?
    Jovisst hade det varit battre om vi hade kunnat gora pa det viset. Hade vi salt huset o inte fatt tullrackligt sa hade vi haft en summa efter oss som dom sedan hade kravt o betalar man inte den sa blir man oftast stamd, vi har redan gatt i konkurs, o da var vi tvungna o satta huset med i det efterom vi inte kunde betala varan hyra o banken vagrade hjalpa till pa nagot satt sjalva ens innan dom visste att vi skulle ga i konkurs. hade dom varit lite medgorliga o vi kunde forhandlat lite o hjalpts at en tid sa vi kom pa fotter sa hade det ju varit toppen, men dom var inte intresserade av det. Alltsa, att gora om lanet var nagot dom inte var ett dyft intresserade av. Dom ville hellre ha det sahar, markligt eller hur?
    Sedan ar det ju sa, att har man inte jobb sa gar alla ens sa kallade sparpengar till att kunna leva, till mat, o att kunna ha kvar bilen, vatten, el osv. Att ga i konkurs ar heller inte gratis, inte heller advokatrakningar.

Men som sagt, vi har redan vant pa alla stenar nar det galler vad vi kunnat o kan gora, o i allt detta sa ar detta den enda utvagen, o den basta vagen for oss sa att vi inte faller langre ner an vi redan ar.
  • Hjartesjalen
    {#lang_emotions_laughing}Rhino, precis min tanke, dom dar blommorna borde man ju hitta plats for, dom e ju superfina, o far mig o dromma mig bort till sommaren!
    Lukes overkast ar ocksa superfint! Underbara farger! Me like!
  • Rhino

Jaa! Jag tror jag måste beställa lite poppy flowers!!

En kompis till mig (vi gick på gymnasiet tillsammans och flyttade till USA ungefär samtidigt, han till Hollywood jag till SD... han var den enda kompis som var med på mitt bröllop) har precis lagt upp lite bilder från HBO:s Golden Globe party på FB.
    Hans sambo är en producer på Numb3rs och the Good wife (om jag inte minns fel). Man känner sig lite "run down" när man tänker på hur länge det var sedan jag var ute bland folk och festade (och nej, Svenska Skolans julfest räknas inte ).

HS:
    Är tanken att ni ska flytta till Sverige snart? Vi har ett par kompisar här som "tvingats" flytta till Mexiko för de inte har råd att bo här längre (alltså, de har givetvis inte blivit deporterade, men rent ekonomiskt fixar de inte att bo här längre). De pratar om att de där sju åren man måste vänta innan man kan t.ex. köpa hus igen ska reduceras, för att underlätta situationen något för alla som förlorat sina hem. Vet dock inte om det stämmer...
    Om ni nu ska flytta till Sverige så kommer ju de åren gå fortare... eller ni kanske inte räknar med att komma tillbaka till USA?

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Hjartesjalen
    Rhino skrev 2010-01-18 06:14:27 följande:
    Jaa! Jag tror jag måste beställa lite poppy flowers!! En kompis till mig (vi gick på gymnasiet tillsammans och flyttade till USA ungefär samtidigt, han till Hollywood jag till SD... han var den enda kompis som var med på mitt bröllop) har precis lagt upp lite bilder från HBO:s Golden Globe party på FB. Hans sambo är en producer på Numb3rs och the Good wife (om jag inte minns fel). Man känner sig lite "run down" när man tänker på hur länge det var sedan jag var ute bland folk och festade (och nej, Svenska Skolans julfest räknas inte ).HS:Är tanken att ni ska flytta till Sverige snart? Vi har ett par kompisar här som "tvingats" flytta till Mexiko för de inte har råd att bo här längre (alltså, de har givetvis inte blivit deporterade, men rent ekonomiskt fixar de inte att bo här längre). De pratar om att de där sju åren man måste vänta innan man kan t.ex. köpa hus igen ska reduceras, för att underlätta situationen något för alla som förlorat sina hem. Vet dock inte om det stämmer...Om ni nu ska flytta till Sverige så kommer ju de åren gå fortare... eller ni kanske inte räknar med att komma tillbaka till USA?
    Va raknas inte svenska skolans julfest!!?? Hihi{#lang_emotions_laughing}

Vi har planerat fram o tillbaka med att flytta till Svea, men sa har det blivit andringar fram o tillbaka, o sa kanner vi att vi maste komma pa fotter igen innan vi flyttar, vi har inte ens pengar till biljetter el nagonstans o bo dar nu, sa vi maste forsoka komma pa fotter igen har sa vi kan forbereda oss for o flytta.
    Jag onskar ocksa att jag kunde fa vara mer frisk o ma battre, men det kommer battre tider, det e jag saker pa.
    jag vet inte om vi ska komma tillbaka till USA sedan, inget vi planerar nu i alla fall.
    Varan advokat sa att det e 7 ar som det ligger an i fatet sa att saga nar man gatt i konkurs, o det tog lang tid innan vi var tvungna o ta det beslutet, det fanns ingen annan utvag till slut.
  • hewa
    evaoregon skrev 2010-01-17 22:51:49 följande:
    Vilka knäppisar du träffar på i jobbet!  Jag skulle också bli irriterad! Hur ofta jobbar du helg?
    Var tredje helg + 1 extra lördag/9 veckors schemaperiod. Än så länge får vi räkna in ob:t för helgen som tid i schemat så det är rätt ok med helgerna (blir många lediga vardagar) men det är på gång att ändras så vi får allt ob i pengar och då blir det ju väldigt många fler faktiska timmar som ska jobbas

HS - usch vad jobbigt med huset! Skönt att ni har lite tid på er iaf och inte måste flytta brådstörtat men jag förstår att ni verkligen känner er deppiga, när ni kämpar så själva för att komma på fötter igen!

Rhino - jättefina överkast! Ida skulle älska det rosa du sett ut till Alexis

Näe, dax att få i sig lite frukost och komma iväg till jobbet. Börjar lite senare idag så jag har lyxat med sovmorgon!
  • AHöst

HS, usch, det later verkligen jobbigt! Det ar verkligen det obehagliga med att bo har. Vi lever standigt pa marginalen och det kanns inte bra.

• hewa

Jahapp, då är man hemma från jobbet igen då Jag hann jobba i en hel timme... Sen ringde Albins lärare och sa att han har jätteont i huvudet, är hängig och precis likblek. När jag väl kom till skolan hade han börjat få feber också så nu ligger han i soffan och slumrar, kraken Tydligen är det något som går för någon hade legat i helgen med nåt liknande och en annan sjukanmäldes imorse för samma sak.

• Sandra88

Hej! Förlåt om jag klampar in här. =/
    Men jag undrar om ni vet när "spring break" är i Florida?
    Vi var i Florida förra året i slutet på mars och vi fick stå i bilköer i flera timmar för att ta oss till Clearwater beach.
    Så denna gången hoppas vi på att vi slipper det, vi kommer att vara i Florida de 2 först veckorna i april, är det fortfarande vårlov då?

• southernbelle
    Sandra88 skrev 2010-01-18 13:34:18 följande:
    Hej! Förlåt om jag klampar in här. =/ Men jag undrar om ni vet när "spring break" är i Florida? Vi var i Florida förra året i slutet på mars och vi fick stå i bilköer i flera timmar för att ta oss till Clearwater beach. Så denna gången hoppas vi på att vi slipper det, vi kommer att vara i Florida de 2 först veckorna i april, är det fortfarande vårlov då?
    Grejen är att det är under ganska många veckor det är springbreak. Vissa skolor har SB redan i mitten av Feb medans andra har det i början av April. Den ¨värsta¨månaden är Mars. Så det är fortfarande lov i början av April, men det borde vara lite lugnare än vad det är i Mars.
Svar på tråden USA tråden!