• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Desertchick
    evaoregon skrev 2010-01-20 22:34:20 följande:
    Det låter som en riktigt trevlig kille.    Jag har lite svårt att förstå de som börjar brevväxla med fångar (om de inte kände de sedan tidigare alltså).
    Ja eller hur?
    Jag fattar inte heller hur folk kan börja brevväxla med fångar. Visst, de är ju människor de med, men att breväxla med mördare, child molesters, och vad de nu har gjort....Nope, jag skulle inte ha nåt trevligt att säga till de.
  • evaoregon
    Desertchick skrev 2010-01-20 22:56:45 följande:
    Ja eller hur? Jag fattar inte heller hur folk kan börja brevväxla med fångar. Visst, de är ju människor de med, men att breväxla med mördare, child molesters, och vad de nu har gjort....Nope, jag skulle inte ha nåt trevligt att säga till de.
    Nej, och speciellt om det är ensamstående kvinnor med barn som brevväxlar med män som skadat barn och kvinnor...  Nä, urk...  {#lang_emotions_frown}
  • Nena70

Mutar med banan och puffar (eller snarare insåg att han nog var hungrig...).

KS igen, jag tycker också det verkar konstigt med mamman och barnvakten. Jag har faktiskt själv tänkt be vår barnvakt komma hit en fm i veckan, men det är just för att kunna göra saker som att handla mat eller hinna ut och springa (vi har ingen gatubelysning här så jag kan inte springa när min man är hemma) eller fara och klippa håret eller för att kunna göra något tillsammans med bara det ena barnet.
    Jag gillar verkligen mitt jobb, och saknar att jobba, men jag är (oftast) väldigt tacksam över att jag har möjlighet att vara med mina barn "på heltid". Jag känner nog mer som Charly skrev om för ett tag sedan att jag kanske inte är lika kvalificerad att ta hand om småbarn som någon som faktiskt har en utbildning i området, men förhoppningsvis gör jag inte alltför stora misstag
    Förresten så bokade vi Sverigebiljetter igår, och vi ska vara "hemma" hela juli (min man kommer de sista 2 veckorna). Nästan värt att inte jobba bara för att kunna vara på "semester" i en månad!
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-20 22:55:20 följande:
    Skönt att du slapp betala.  Det är tråkigt nog att behöva gå till tandis. 
    ja, det gjorde min dag! O det gick sa fort o bra sa jag slapp o vara nervig....for en gang skull..
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-20 22:58:35 följande:
    Nej, och speciellt om det är ensamstående kvinnor med barn som brevväxlar med män som skadat barn och kvinnor...  Nä, urk... 
    Kvinnor med daligt sjalvfortroende o som vill hoja sig sjalva brukar det vara som vill ha kontakt med fangar, jag kan inte heller fatta hur man kan vilja det....tank, mordare, valdtacktsman, pedofiler mm, fytti fasen!!!!!!{#lang_emotions_yell}
  • evaoregon

Det här om att straffade kan få pass...

The quick answer is yes, at least in the United States. There is
    nothing in U.S. law that prevents most felons from receiving a
    passport -- unless the terms of parole, probation or sentencing deny
    the person a right to a passport or international travel.

Däremot så kan det nog vara så att en del länder inte tillåter inresa om man varit straffad.
  • evaoregon
    Hjartesjalen skrev 2010-01-20 23:01:06 följande:
    Kvinnor med daligt sjalvfortroende o som vill hoja sig sjalva brukar det vara som vill ha kontakt med fangar, jag kan inte heller fatta hur man kan vilja det....tank, mordare, valdtacktsman, pedofiler mm, fytti fasen!!!!!!
    Då vore det bättre med någon som förfalskat pengar eller nåt...  Någon som i alla fall inte är våldsam.  Men börjar man brevväxla med fångar så borde man nog ta sig en funderare på varför.
  • Nena70

Spammar vidare. Kan berätta att min man kör omkring med fläskkotletter och sirloin steak i sin bil idag - jag var och handlade (kom hem 22) med hans bil igår och glömde påsen med kött i, som var den enda plastpåsen, i bilen. Tur att det är kallt väder här - borde vara ungefär likvärdigt med kylskåp.

• Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-20 23:04:26 följande:
    Då vore det bättre med någon som förfalskat pengar eller nåt...  Någon som i alla fall inte är våldsam.  Men börjar man brevväxla med fångar så borde man nog ta sig en funderare på varför.
    Ja absolut, o vill man brevvaxla med nagon som gjort ett bankran el vad som helst annat an o skada manniskor el djur..
  • rasajj
    Mealla skrev 2010-01-20 20:43:48 följande:
    Hewa & Charly,  jag laste lite i den traden och fastnade for den otroliga vidsynta och fordomsfria tonen i vissa inlagg "bara torka nasor och laga mat" och "dagdrivare och dronare"...  Speciellt da man ingen egen erfarenhet har i amnet. Julmusten, svart beslut, men jag skulle nog i dina skor valja skola nr 1 (om den inte ar for langt borta) eftersom en bra rektor ar valdigt viktig for hela skolans inriktning och det avspeglar sig i undervisning och allman ton i skolan.
    Det ger ju, om inget annat, en fin bild av statusen hos de pedagoger de sa glatt lamnar barnen hos varje dag
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
Svar på tråden USA tråden!