• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • southernbelle
    lundholmster skrev 2010-01-21 18:28:39 följande:
    Hej kvinnfolk. Någon som vet vart man kan köpa en hoppgunga a la svensk model i USA?
    Tja Guldis!! Kul att se dig och jag har minsann sett på FB att du har en riktig doging till son!
    jag såg en hoppgunga igår på babiesrus och den var i svenska modell. skall se om jag hitar den igen..skickar isadanfall en länk..

ÅHHHH vad det är tråkigt att vara hemma hela tiden! Nu har vi varit hemma i en vecka snart och det är ju rena döden!
    Jag är UTTRÅKAD!!!!
  • Rhino

Men usch vad mycket magsjuka det går i tråden. Föreställer mig MG knallandes med en burk i handen. STACKARE! OCH dessutom ha en liten att ta hand om! Jag hade kastat in handduken för länge sedan... vet inte hur... men jag hade inte haft förståndet kvar i alla fall (samma gäller dig Sweden; att du orkar! Du har ändå alltid en trevlig ton när du skriver här inne! Det hade jag inte kunnat behålla! )

Här bara regnar och regnar det. Konstant sedan i måndags ungefär. Men jag tycker det är ganska mysigt. Man FÅR sitta inne och uggla och lata sig, vilket man annars kan få dåligt samvete för med tanke på var vi bor.
    Det är inte alla som förstår varför man inte taaaar vaaaaaraaa på det fina vädret vaaaaarje dag i San Diego. Men det är ju det. Vi har ju (nästan) alltid fint väder, så det känns inte som om man måste skynda sig ut i solen och njuta.

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Trycksvärta
    lundholmster skrev 2010-01-21 18:28:39 följande:
    Hej kvinnfolk. Någon som vet vart man kan köpa en hoppgunga a la svensk model i USA?
    Jag har en över. Den är ursvensk...nja kanske inte då, för den är gjord i Taiwan men köpt på babyproffsen i Sverige. Om du är intresserad av en begagnad (men gott skick) kan jag skicka över en bild.
  • LAMadde
    Rhino (eller om nån annan kan svara).. Sååå jag mailade typ vartenda bank i sverige igår och förklarade vår situation och fick svar av de flesta idag. Nästan alla sa bara Nej. Medans Blurstone lr va dom heter sa ja. Men deras villkor är inte alls spec bra och räntan är 8%. Pratade med mina föräldrar idag på morronen och dom sa att dom kanske kan hjälpa oss med lån och ta det i sitt namn. Dom har ett hus som är värt 5-6miljoner så om vi kan lägga nästan 1milj i kontanter så kan dom säkert få låna 1milj vilket kan vara ett alternativ.

Min fråga: Hur för man över 1milj fr usa till sverige??

MG: Ush för magsjuka Hoppas det är nån en-dags-grejj

Jag är också sjuk.. genomförkyld. Prata me min OB o de va en hel lista me grejjer ja kan ta som e over the counter, men att ja skulle prata med apotekaren för dom ska veta. Kommer till apoteket o de enda får till svar är: Tylenol. Suck. Ut till bilen o försöker få tag på the phone nurse igen, berättar va apotekaren sagt o hon skrattar o säger att apotekare vågar aldrig säga nånting utan att en dr okejar. Iaf så blev det nån mucus medicin för barn och nån allergi/nasal congestion med för barn.. Tog en dos igår innan ja la mig o mår lite bättre idag, hoppas de går över snart o att resten av familjen inte blir smittade
  • Emsebamse
    LAMadde skrev 2010-01-21 18:55:42 följande:
    Rhino (eller om nån annan kan svara).. Sååå jag mailade typ vartenda bank i sverige igår och förklarade vår situation och fick svar av de flesta idag. Nästan alla sa bara Nej. Medans Blurstone lr va dom heter sa ja. Men deras villkor är inte alls spec bra och räntan är 8%. Pratade med mina föräldrar idag på morronen och dom sa att dom kanske kan hjälpa oss med lån och ta det i sitt namn. Dom har ett hus som är värt 5-6miljoner så om vi kan lägga nästan 1milj i kontanter så kan dom säkert få låna 1milj vilket kan vara ett alternativ.Min fråga: Hur för man över 1milj fr usa till sverige??MG: Ush för magsjuka Hoppas det är nån en-dags-grejj Jag är också sjuk.. genomförkyld. Prata me min OB o de va en hel lista me grejjer ja kan ta som e over the counter, men att ja skulle prata med apotekaren för dom ska veta. Kommer till apoteket o de enda får till svar är: Tylenol. Suck. Ut till bilen o försöker få tag på the phone nurse igen, berättar va apotekaren sagt o hon skrattar o säger att apotekare vågar aldrig säga nånting utan att en dr okejar. Iaf så blev det nån mucus medicin för barn och nån allergi/nasal congestion med för barn.. Tog en dos igår innan ja la mig o mår lite bättre idag, hoppas de går över snart o att resten av familjen inte blir smittade
    Ja om dina föräldrar är borgenärer borde det gå. Jag hade aldrig tagit lån på såna företag som Bluestone, 8 % är ju rena ockerräntan! Den rörliga bolåneräntan ligger ju på under 2 %
  • Rhino

Madde:
    Jag tror vi gjorde en bank-to-bank transfer. Vi hade en kontaktperson på vår amerikanska bank som visste vad vi höll på med. Det kan nog vara bra att etablera ett sådan kontakt innan ni flyttar. Men jag minns att de ändå ringde och kollade så allt var ok och hade sig när vi väl förde över pengarna till Sverige.

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Wagram

Madde: Sa du inte att ni bara skulle flytta till Sverige pa prov ett tag forst for att se hur det gar? I sa fall ar det kanske battre att hyra till att borja med, och sedan kopa om/nar ni bestammer er for att stanna. Tank pa att det ar ett valdigt stort atagange for dina foraldra att ga i borgen for er, sa ni maste vara absolut sakra pa att ni kommer att stanna innan ni gor nagot sadant. Man skall ju aldrig ga och tanka pa det varsta, men tank OM det skulle bli sa att din man forlorar jobbet eller att ni gar ifran varandra. Hur skall ni da kunna betala tillbaka lanet? Ar det vart att dina foraldrar skuldsatter sig om ni bestammer er efter ett ar for att flytta tillbaka till USA?

• Emsebamse

Förresten Madde är jag har dig på tråden {#lang_emotions_wink}. Du använder drop-ins till Abbies flaskor va? Min svärmor tjatade en massa om hur bra de var så jag köpte ett gäng till Anton för att prova. Men jag fick det inte riktigt att funka. Är det inte meningen att påsarna ska dras ihop när de dricker? Jag provade med välling men så fort Anton släppte taget så pös det tillbaka luft i påsen. Funkar det inte med nappar med lite större hål tro? 

• evaoregon
    Emsebamse skrev 2010-01-21 19:01:47 följande:
    Ja om dina föräldrar är borgenärer borde det gå. Jag hade aldrig tagit lån på såna företag som Bluestone, 8 % är ju rena ockerräntan! Den rörliga bolåneräntan ligger ju på under 2 %
    Jag håller med!
Svar på tråden USA tråden!