• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Sötsugen

Tack för ny tråd! Jag hänger på jag med!

• MrsMcGlaun

Shit vad underbart det är att ha en 12åring i huset {#lang_emotions_yell}

Saarg- nu har ju du tjejer som närmar sig tonåren, så det kanske är annorlunda med de två könen, men fy fasikens säger både jag och maken åt detta elände som råder just nu.

Collin är så fruktansvärt tjurig precis hela tiden. Ingenting vi gör duger, om vi ber honom göra någonting (ta ner hans tvätt for example) så suckar han och stormar iväg som värsta ångloket.
    Om vi bestämmer oss för att göra ngt roligt tillsammans (bowling, Bio, skridskor etc) så tjatar han hela tiden om när vi ska åka hem. Just nu är det hans kompisar, TVspel och hans jäkla mobil som är hela hans värld.
    Nu har vi börjat med att förbjuda barnen att ha mobilerna med om vi åker ut på middag. Annars så sitter dom där och textar varandra heeela tiden.

Dessa pre-teen hormones är pest och pina. NÄR tar det slut?!!

• rasajj
    MrsMcGlaun skrev 2010-01-16 17:09:24 följande:
    Shit vad underbart det är att ha en 12åring i huset Saarg- nu har ju du tjejer som närmar sig tonåren, så det kanske är annorlunda med de två könen, men fy fasikens säger både jag och maken åt detta elände som råder just nu.Collin är så fruktansvärt tjurig precis hela tiden. Ingenting vi gör duger, om vi ber honom göra någonting (ta ner hans tvätt for example) så suckar han och stormar iväg som värsta ångloket. Om vi bestämmer oss för att göra ngt roligt tillsammans (bowling, Bio, skridskor etc) så tjatar han hela tiden om när vi ska åka hem. Just nu är det hans kompisar, TVspel och hans jäkla mobil som är hela hans värld.Nu har vi börjat med att förbjuda barnen att ha mobilerna med om vi åker ut på middag. Annars så sitter dom där och textar varandra heeela tiden.Dessa pre-teen hormones är pest och pina. NÄR tar det slut?!!
    Sophia ar nog inte sa jobbig pa det viset. Hon har ingen mobil, inga tv spel och datorn ar ju delad pa oss 6, sa det far lov att turas om. Hon ar nog den som ar mest villig att stada och hjalpa till, eftersom veckopengar ar baserade pa vilka uppgifter som utfors i vart hem. Och hon har insett vikten av att ha egna pengar.

Det svaraste for oss ar nog att hon garna vill bestamma over syskonen, hon ar sneeky och startar garna brak mellan syskonen, och blanekar efterat. Hon tycker inte daglig dusch, samt att borsta har/tander eller anvanda deo ar sa vansinnigt viktigt..
    Men hon ar garna med familjen, och ar garna med pa saker da vi lamnar hemmet av nagon anledning.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Portland

Godmorgon all och hej i nya traden.

Nar du skrev om veckor peng Saagr sa fick det mig att tanka pa min veckopeng nar jag var lite. Jag har for mig att jag fick 10 kronor nar jag var 10 ar och langtade sa tills dess att jag skulle fylla 20 ar for da skulle jag ju fa 20 kronor. Jag tyckte att det var bade logiskt och rimligt!

Sotsugen: har det blivit nagon kamera for er?

Jag blev lovad en sovmorgon imorse... Martin ligger kvar i var sang och sover, Calle ligger i vagnen pa nedervaningen och napar och jag sitter i soffa. Hmmm, ngt gick fel. Men jag skall inte gnalla for sedan vi kom tillbaka fran Sverige och Calle kommit over sin jetlag sa vaknar han mellan halv atta och atta, vilket ar en timme senare an innan vi akte till Sverige. Superskont!

Har ar det gratt och trist- IGEN! Ar saaaa trott pa detta vader. Om solen bara kunde komma fram ngn dag denna vecka vore jag himla glad.

• Sötsugen

Portland: Nä det har inte blivit nån kamera ännu. Har inte haft tid att åka och kolla än, skulle vilja känna lite på några varianter innan jag bestämmer mig. Vill jättegärna ha en systemkamera men funderar ändå på nån smidigare variant som ändå har de flesta funktioner, eftersom en systemkamera tar sån plats att ta med.

• evaoregon
    AHöst, det stämmer att många ställen inte tar Amex.  Min man har Amex genom jobbet och det är många ställen som inte tar det.
  • Rhino

Hej i tråden!

Vi har haft en liten mini-semester i Big Bear ("snö-ort" utanför LA), eller Snöbjörnen, som Alexis kallar det.
    Första dagen/kvällen lallade vi runt i byn och turistshoppade lite. Sedan spenderade vi kvällen på hotellet med massa godis.
    Någon gång runt morgontimmarna vaknar jag av att Luke är jättevarm. Och jag hade stått och tittat på termometern och Alvedonen innan vi åkte hemifrån. "Vi drar alltid med för mycket... och termometern har vi nästan aldrig behövt... vi lämnar den hemma den här gången!"
    Hmm!! Så han var hängig och inte sig själv. Egentligen började de kvällen innan med en väldigt lös #2 som inte luktade hallon. Det gör det väl aldrig i och för sig , men det luktade sjukt (ni förstår säkert vad jag menar... behöver nog inte ösa fler adjektiv över det hela ).
    Det slutade i alla fall med att Luke spydde på morgonen. Så, efter vi checkat ut åkte vi till Wal-Mart och köpt en plastburk och 4-gallon-påsar.
    Vi hade lovat att vi skulle åka innertube och Alexis speciellt var verkligen jätte-hyped över det. Luke fick bestämma och han sa att hn mådde ok och att vi kunde testa pulkabacken. Halvvägs dit fyllde han plastburken. {#lang_emotions_throwup}

Så, det blev jag och Alexis som åkte (Luke spydde inte mer efter det, men valde att vila i bilen istället).
    Alexis var så jäkla modig! Ingen backe var för stor! Stenfuff var hon!!

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • AHöst

Tack Evaoregon. Det lutar at ett Chase Saphire tror jag. 

Svar på tråden USA tråden!