• Mackenzie Grace

    USA tråden!

    USA tråden, going strong!


     
    Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

    Föregående trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

    PRESENTATIONS TRÅDAR

    Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

    Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

    Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

    Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

    Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • julmusten

    Oj Rhino, sa kul och trakigt pa en och samma gang. Tufft av Alexis, men trakigt for lilla Luke att ma daligt. Hoppas att inte hela familjen drabbas nu bara.

    Jag har varit pa kalas under dagen, och sa var jag pa gymet i morse sa nu ar jag lite lagom slut. Skall nog forsoka klamma in lite gym i morgon bitti med, for maken ar ledig sa jag kan ju faktiskt ga utan att behova tanka pa vad jag skall gora med barnen.

    Och nu tror jag faktiskt att jag skall ga och lagga mig.

    Jag vandas lite infor tweenaren, eller tonaren med, men just dar i borjan da kompisar ar viktigast, men de inte har ett moget ben i kroppen och behover en foralder vet jag att jag kommer tycka ar jobbigt. Hur latt ar det att vara hatad och behovd samtidigt??? I tonaren kanns det mer som att man bara maste hoppas pa att man lagt tillrackligt av en grund for att de misstag som kommer begas inte ar fenomenalt odesdigra.

  • RQL
    AHöst skrev 2010-01-16 14:04:13 följande:
    ok, ska se om jag kan kopiera vad jag skrev i den andra: static.familjeliv.se/img/fmli/forum-thread-ol...); background-repeat: repeat-x; background-attachment: initial; -webkit-background-clip: initial; -webkit-background-origin: initial; background-color: initial; background-position: 50% 100%; ">
    AHöst skrev 2010-01-16 13:56:35 följande:
    Kanske jag som uttrycker mig klumpigt...eller sa funkar det olika mellan forsakringsbolagen.

    Jag har kollat med Oxford vid 2 tillfallen och de sager att jag inte behover gora nagot eftersom jag redan ar godkand for HELA forlossningen (bade min del och bebisens del ingar i den 'plan" vi har) pa Mount Sinai, pa samma satt som sjukhuset anmalde mig som forlossningspatient sa skoter de det har. Sjukhuset meddelar dem nar bebisen ar fodd och sedan tar de hand om kostnaderna i 30 dagar fran den dagen bebisen ar fodd. Jag behover inte fylla i nagot sager bade Oxford och sjukhuset.

    Enligt Oxford laggs aldrig bebisen till pa min forsakring under de 30 dagarna. De helt enkelt bara tar kostnaderna som uppstar for bebisen i 30 dagar. Darefter sa lagger man till bebisen om det ar det som anmals alternativt tecknar en separat forsakring.

    Sjukhuset vet ju att jag har Oxford for mig men inget separat for bebisen, sa se kommer automatiskt att fakrurera Oxford sa de. Allt jag ar ansvarig for att betala ar visst en copay pa $150, och den sager sjukhuset att de skickar rakning pa efter forlossning.
    Vad jag forstar verkar jag ha en ganska generos forsakring som tacker t.o.m transport till sjukhuset om jag skickar in en 'claim' och jag har inga copays for nagon av de lakarbesok som jag gatt pa heller.

    Att jag sedan har en arbetsgivare som ar for snal for att lata oss lagga till familjemedlemmar ar ju egentligen det stora problemet....
  • RQL

    Julmusten - Jag tror inte att man maste vanta 30 dagar pa att fa forsakra sin bebis, eller det ar inget som jag har hort om.
    Dock sa kommer min bebis att tackas av min forsakring de 30 forsta dagarna, sa det ar den tiden jag har pa mig att hitta en forsakring som vi har rad med.
    Har tankt att soka Child Health Plus - hur krangligt det ar (dvs vilka papper som behovs) och hur lang tid det ska ta verkar har jag inte forstatt mig pa helt an. Men det ar det enda alternativet vi har just nu. Jag hoppas pa att vi far ett vettigt prisforslag inom 30 dagar.

    Vad galler det dar med pre-existing conditions sa tror jag inte att det galler for den statliga varianten av forsakring...de ar nog tvungna att forsakra barn oavsett. Sa forstar jag det pa NYS hemsida i alla fall.

    Anyway, pa nagot satt sa loser det sig till slut. Lite rorigt och stressigt just nu, men det kommer bli bra. Positivt tankande ar det som galler just nu.{#lang_emotions_smile}

  • RQL
    AHöst skrev 2010-01-17 02:15:31 följande:
    Tack Evaoregon. Det lutar at ett Chase Saphire tror jag. 
    Chase har aven Continental Airlines Credit Card och Debit Card. Vet dock ej om det ar arsavgift pa kreditkortet?...inte pa debit card i alla fall
    De poangen kan du ju anvanda pa alla Star Alliance partners (inkl. SAS, United, US Airways, m.fl)
  • Hannaliten

    Nu har min lilla Sabrina äntligen börjat få tänder! En liten hörna av en framtand har tittat fram. Idag slog hon dock huvudet i leksakslådan och tydligen bet hon sig i läppen med det lilla riskornet. Blodet sprutade och nu har hon liten fläskläpp. {#lang_emotions_cry}


  • Rhino

    julmusten:
    Det verkar varit en väldigt snabb bug. Han spydde i bilen någon gång strax innan lunch och ingenting sedan dess. Han är helt klart sitt vanliga jag nu. Jag gissar på något han ätit (eller på något annat vänster fått i sig, som vi andra in kom i kontakt med), för han och Alexis delar på det mesta, inklusive vattenflaska igår. Och ingen annan mår dåligt. Visst, Alexis hade ju ont i halsen när Luke fick en halstablett (efter han spytt), men... {#lang_emotions_innocent}

    Jag ser inte heller fram emot de där "tjuriga" åren. Jag minns mig själv som sådan *skäms*. Särskilt en semester (i Österrike tror jag det var). Iiiiingenting var bra i fröken Heddas bok.
    Jag var inte ungen som skrek, slängde i dörrar och hade mig, men jag kunde tjura! {#lang_emotions_demon}
    Jag får väl försöka komma ihåg att det är en "fas" den dagen vi har två tjurpuppar i huset. Försöka inte ta det personligt, om det går... {#lang_emotions_undecided}


    Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Bea87

    <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0in; margin-right:0in; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:8.5in 11.0in; margin:1.0in 1.0in 1.0in 1.0in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->


    Nu har jag inte skrivit på läänge. Min mamma åkte hem till Sverige idag efter att ha bott med oss i 16 dagar. Nu börjar verkligheten med att vara ensam med alla tre barnen på måndag. Förhoppningsvis så klarar vi av dagen hehe. Jordan är en sån snäll och lugn bebis och det gör mig så glad. Lionel skrek ju hela dagarna de första fyra månaderna och hade acid reflux och så och det var verkligen jobbigt. Så det känns skönt att ha en bebis som bara gråter när han är hungrig eller trött typ. Han sover ganska okej på natten också för hans ålder så det hjälper lite också. Känns verkligen tokigt att ha tre barn under 3 år haha men också roligt och de är så söta. Nicci som är 2 hade inga problem när Lionel kom då hon var 15 månader. Men den här gången så har hon haft det lite jobbigt. Hon har börjat vakna på nätterna och vill gå upp eller ber om att få sova i vår säng, något hon aldrig har fått göra sen hon var en liten baby. Läggdags på kvällen (som aldrig varit ett problem förut) har också varit jobbigt och tog en låååång tid med mycket skrik och gråt tills vi kom på hur vi skulle bemöta henne och få henne att ligga kvar i sängen istället för att gå och lägga ner henne i sängen 100 gånger på en kväll Hon har också varit ganska hårdhänt mot Lionel och knuffar omkull honom och så. Det ska faktiskt bli skönt när Lionel blir äldre och kan försvara sig.  Hon gör också andra irriterande saker typiskt för terrible twos allt för att få uppmärksamhet. Jag försöker verkligen att ge dem individuell uppmärksamhet så mycket jag kan. Men annars är allt bra. Jag börjar bli trött på det gråa , regniga Washington vädret just nu. Det regnade typ varenda dag förra veckan. Mamma hade med sig regnkläder till Nicci så de hade det roligt ute. Jag la precis ut lite bilder på bloggen från när mamma var här. Allt mitt lösgodis som mamma hade med sig är redan slut...snyft.  Hoppas allt är bra med alla!

  • Bea87

    okej så jag vet inte vad som hände ovan men men. Ha en bra kväll!

  • Rhino

    Bea:
    Jg kan inte ens föreställa mig hur fullt upp du måste ha! Du hr alltså TRE blöjbarn! Bara det...

    A 180...
    Var kan man köpa planscher nu för tiden? Eller kan man det?
    Jg har sett lite på t.ex. Wal-Mart, men de är så sketans stora allihopa. Jag är nog ute efter A3-storleken ungefär (eller mindre). Det kanske är en utrotningshotad konst, men det kan vara kul för barnen tänkte jag att få känna att de väljer till sina rum (och att det inte kostar skjortan ).


    Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Bea87

    Hedda: jag vill också veta vart man kan hitta mindre planscher eller affisher. Jag vill köpa nån liten gullig till pojkarnas rum men på Walmart så finns det bara stora planscher med typ folk från twilight osv.

Svar på tråden USA tråden!