Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

angeni skrev 2010-07-24 20:34:26 följande:
    Någon mer än jag som lider av konstant huvudvärk?

Ammade ju inte Lina så har en känsla av att detta hänger ihop med amningen.. Får försöka stå ut annars så klarar jag inte av det alls... Då blir det ersättning. Man fungerar ju inte som människa. Alvedon fungerar inte alls..

Dricker massor känns det som iallafall.
    Jag hade så förra gången men det lättade när jag kom ihåg att dricka ett glas vatten före eller under varje amning. Hoppas det går över!

Happy: Vi har bestämt oss för Birk och Nemo , efter kaptenen, inte fisken Glad, men jag är fortfarande väldigt osäker på just Nemo.

Sussi; Loke kommer hem i morgon och jag känner mig jätteosäker på hur det ska gå. Jag har ju redan haft dåligt samvete halva graviditeten; mamma kan inte lyfta, det går inte att sitta i knät, kan inte klättras på, orkar inte busa och jaga, har för ont idag, måste vila, kan inte stå i lekparken...osv.. Hade jag anat att graviditeten skulle bli så här hade vi väntat med att försöka få fler barn. Loke är jättemammig och jag tror att det beror på alla "avvisanden" eller vad man ska kalla det. Och hur det ska gå med alla tre ensam när Jon börjar jobba vill jag inte tänka på.. Jag försöker ha tillit till att det löser sig.

Nu är det färdigmatat så nu ska jag sova igen.
  • skuggspel

Magmuskler.. jaaa... eller jag vet inte riktigt vad det är jag har i magen längre, jag ser ut som jag var i 4 månaden ungefär. En redig kula som är lixom..hård. Jag kan inte dra in magen alls så mina muskler funkar inte längre.
    Jag har inte hittat vår våg så jag har ingen aning om hur det gått på den fronten. Jag har depp-ätit en hel del godis senaste dagarna. Jag har bara haft så sjukt ont efter förlossningen. Nu har jag varit på akuten för att kolla upp det och deras gynekolog var lite rakare än den bm som kollade tidigare. Han sa rakt ut att oj, sådär brukar man aldrig klippa! Det var ett rejält klipp, det måste ha varit väldigt bråttom. Jag kan inte säga annat än att du kommer ha väldigt ont länge av det här. Sedan visade blodproven att jag dessutom hade någon sorts infektion i kroppen så jag har fått penecillin som jag började äta igår. Nu äter jag citodon( lägsta dosen pga amningen) och har fått en 10g spray med xylocain. Ändå har jag stora skälvan när jag ska gå och kissa. Fast tidigare så lät jag bli att dricka vatten för att slippa kissa så ofta och kunde inte annat än att skrika rakt ut när jag skulle på toa så det har blivit bättre iallafall. Men jag erkänner att jag blev rätt ledsen när han sa att det inte skulle gå över i första taget.

Loke är jättegullig med sina småbröder än så länge. Han pussar på dem och försöker trycka in nappen i munnen på dem, vare sig de vill eller inte. Dock kan man inte lämna honom ensam en sekund med någon av dem, han sätter handen på bröstkorgen eller magen på dem när han ska luta sig fram och klappa eller pussa. 15 kg kille på liten bröstkorg tar lätt en ände med förskräckelse.
    Nu liger jag här i soffan och tittar på allt jag vill göra. Jag har lite svårt att gå och sitta men tänker att det måstemåstemåste vända snart och då ska jag sortera!

Lady Det där med amning blir nog till att hålla på rätt länge den här gången också. Min förra bm rekomenderade att delamma tills Loke var iallafall 1 år då det finns en chans att det skulle kunna hjälpa mot allergier. Då pappan är allergisk mot nötter, pälsdjur, äpplen, päron, ja alla stenfrukter, morötter, pollen.... så tycker jag att det är värt en chansning. Loke är,peppar peppar, inte allergisk mot någonting men om det beror på amningen är ju omöjligt att säga. Fast jag var grymt less på att amma efter ett år vill jag lova! Inte kul att amma någon som kan bitas!

• skuggspel
    Addisen skrev 2010-07-29 07:47:43 följande:
    Hjälp!!!
    Frank har inte bajsat på 3 dagar, what do I do??? Han brukar ju bajsa MINST en gång om dagen. Någon som har något tips på att få honom att skita? Han tar i ibland, men det bli inget...men förövrigt så är han på gott humör så han mår nog inte dåligt av det...än. Jag har även provat att massera magen...without success Kan jag köpa nåt på Apoteket eller är det någon som har någon huskur?

//orolig mamma :-s
    Det sägs att det inte är någon fara om man helammar, då är det  normalt att bajsa 10 ggr per dag eller en gång per vecka.
  • skuggspel

Hoppas ni hade trevligt på fikan (såklart ni hade!)
    Jag sov. Somnade när Jon åkte och lämnade Loke på dagis (som för övrigt funkar fantastiskt bra just nu, tack gode..) och funderade när jag vaknade över varför han inte kommit tillbaka ännu. Tog telefonen för att höra vart Jon tagit vägen och insåg att han både varit hemma och hunnit åka igen, klockan hade hunnit gå de fyra timmarna som Loke är på dagis!
    Min värld är lite dimmig av sömnbrist. De små änglarna vaknar i skift. Även om jag försöker väck och mata båda på en gång får de ofelbart knip i magen, bajs i blöjan eller almänt tjorv i otakt. Här om natten hade jag sovit två timmar när jag räknade ihop det. Om två veckor kommer detta vara ... ja.. Jon går tillbaka till jobbet då så jag kan riktigt känna katastrofen närma sig. Men just nu är det okej.

• skuggspel

Om jag lyckas komma iväg så dyker jag upp på öf. Har inte varit på viksängs öf, mitt favoritställe är råby, fast de öppnar den 23,dje.
    Loke börjar på dagis kl 10 och vi har numera bara en fungerande bil så det får bli efter det.

Hörrni, ni som är proffs på det här nu, var hittar jag en vettig amningsbh? Jag får så himla ont i ryggen av mina allt annat än piffiga, luggslitna ,dygnetrunt-trasor. De har verkligen sett sina bästa dagar allihop. Det behöver vara något i hästväg, med breda axelband. Jag har inte tagit mig ner på stan ännu, allt känns som ett stort projek..

Idag, nyss, kom bärselen för tvillingar som vi beställt!! Oiiiii!! Jag har inte provat än, sitter under en hög med sovande bebisar och har inte monterat ihop den än men men.. De hade mig redan vid "life after birth.." på hemsidan.

Marafara Oj vad jag känner igen mig.. Jag var ca 40 kilo från matchvikt i slutet och hade senast jag baxade mig upp på vågen gått ner 19 kilo.. Det lämnar en del att önska bort.. Jag har packat upp min alldeles för välfyllda gaderob och jag skojar inte när jag säger att jag nästan inte kan ha något av det!

Det vore så himla roligt att se er igen men det får bli med reservation att natten funkar och jag har sovit mer än två timmar.

Nihao: Men, oj! Var rädd om dig!

• skuggspel
    MaraFara skrev 2010-08-11 17:55:35 följande:
    Det blir nog dessvärre Change du får besöka..
    Ok. Räknar med att det blir dyrt, såklart. Jag har aldrig varit på change, vart ligger det?

Vikh; Jag uppfattade det som kl 10 på öppna förskolan på viksäng.
  • skuggspel
    Happy: Jag har en soldräkt som är Lokes, du vet en baddräkt liksom, fast med långa armar och ben? Skulle det funka? Han hade den i thailand och den var oslagbar när det gällde solskydd! Lånar gärna ut den om det funkar i storlek, vet inte riktigt hur stor den är. Lovar inte att jag kommer ihåg att ta med den imorgon, lider tillfälligt av teflonhjärna, ingenting fastnar..

Tack tack tack för alla bhtips!!
  • skuggspel
    MaraFara skrev 2010-08-13 07:07:47 följande:
    Nästa fika SKA jag banne mig med på...
    Ja!
  • skuggspel

Oj va roligt det var att se er! Frank och Sam har ju blivit riktiga små killar, så stadiga! Tänk vad som händer på några ynka veckor! Tove ser ju ut som hälsan själv och Viktor har verkligen blivit lik sin mamma! Och happy, din lilla sötnos har jag inte sett förut, så fin!

Svar på tråden bf-juni västerås