Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Hejhej!
    Jag har försökt läsa er tråd men nu ger jag upp vid sidan 30!
    Jag ska flytta tillbaka till västerås efter några år i stockholm och det vore så himla kul att träffa andra som har och ska ha barn och bor i stan!

Jag är lite efter er, på ultraljudet idag sa BM att jag har bf 30 juli men jag hoppas inte det gör något. Jag väntar tvillingar, precis som någon mer här också gör. Två små pojkar, förmodligen enäggs. Jag kollade kön bara för att sonen, Loke, fick heta bebis, korven, knölen...ända tills papper om böter om vi inte gav honom ett namn började dimpa ner i brevlådan! Så nu ska vi ha namn klara innan bebisarna kommer!

Jag heter Sanna, har nyss fyllt 30 och har en son på 19 månader. Vi bor ganska mycket i västerås trots att vi inte hunnit sälja huset i Stockholm än, jag behöver en del hjälp med sonen redan och sambon pendlar till örebro. Så vi bor allihop hos mina föräldrar! Ha! Tänk om någon sagt det till mig under min vilda tonårstid!{#lang_emotions_laughing}

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angeni
    BF 30 Juli - skuggspel (Sanna)

• skuggspel

Förresten, ett tips; har ni anmält er för babypaket? Pampers och Libro brukar ha sådana, man måste beställa eller gå med i deras klubbar -gratis. Då får man salvor, barnolja, blöjor, nån leksak, nån body... ja det var rätt blandat och en del bra (+en del skit) förra gången! Sedan kan man få ett paket till när bebisen är runt sex månader. Kostar gratis, klart bra!

• skuggspel

Plogen:
    Kolla järninnehållet i blutsaften, det är nästan värdelöst som kosttillägg om du har dåliga järnvärden. Äter du Niferex? Blutsaft smakar typ outspädd osötad saft och inte som jag hade någon vag bild av en bismak av blod.. {#lang_emotions_smile} Jag fick äta dubbelt av järntabletterna ett tag. Nu äter jag både en multivitamin tablett och en Niferex per dag och Bm blev förvånad när hon såg att mitt järnvärde ligger över genomsnittet för de som inte är gravida! Yes! Slipper vara såååååå trött!

MaraFara; Så bra att allt var bra med bebisen!!

Jag har varit riktigt kalassjuk hela veckan; magsjuk+halsinfektion+ont i ett öra! Helt galet! Jag kan hålla med om att det är helt värdelöst att vara magsjuk och gravid! Huga!{#lang_emotions_throwup}

• skuggspel

Happy73
    Tack!
    I veckorna bor vi på hammarby än så länge men vi ska så snart vi lyckas sälja huset i Stockholm ge oss ut på en vild husjakt! Vi får sr var vi hamnar! Det känns så svårt att hitta något som känns äns nästan så bra som huset vi har..

• skuggspel

Stadshagsvägen, jättenära dig! Hammarby stadshage. Precis nedanför helvetesbacken från oxbacken om du förstår..?

• skuggspel

Nu har sambon och hans bror kört iväg ett helt flyttlass och det ser inte ett dugg tomt ut här! Vi måste vara nära besläktade med hamstrarna!{#lang_emotions_embarassed}

En av alla grejjer som fick åka till västerås var vårt jättestora, rätt sunkiga akvarium. Tänkte att när man tittar på hus vill man gärna tänka åh, va fräsht! Inte ;men blääää vilken enooorm snigel!
    Jag stoppade alla vattenväxter i vår enorma (nästan midjehöga) vas från IKEA. Efter en stunds närmare eftertanke så släppte jag i några guppis, de kan ju leva gott i vad som helst.
    Loke hjälpte till med vas-akvariet genom att först bjuda guppisarna på en tugga päron. När han sedan uppfattade att jag inte tyckte att halvtuggat päron passade i "akvariet" tittade han trotsigt på mig och släppte sedan bixtsnabbt ner hela päronet.
    Annars har vi nästan varit sams hela dagen.{#lang_emotions_smile}

• skuggspel

Angeni, Oj va jobbigt! Hoppas hon blir bättre snart!

• skuggspel

Plogen: Det skadar ju säkert inte med blutsaft också! Shit att du har dåliga värden då! Hoppas de rätar upp sig snart! Det är ju allt annat än kul att vara zombietrött jämt!

• skuggspel
    Nihao;
    Mina värden var jättebra senast, så skönt! Jag har hört många säga att de mått illa väldigt mycket mer när de väntat tvillingar men för mig är det tvärt om!
    {#lang_emotions_throwup}
    Jag mådde uselt förra graviditeten, fysiskt och inte minst psykiskt. Jag var otroligt depprimerad, helt ologiskt deppig faktiskt och började tillslut varje dag med att säga till migsjälv att: det här kommer också att gå över, men kände att jag bara ville dö. Nu mår jag så bra!! {#lang_emotions_smile}Jag var riktigt rädd för att rullgardinen skulle dras ner men jag mår toppen! Så himla skönt! Fast om jag börjar må sådär igen har jag lovat migsjälv att söka proffshjälp! Så dumt att jag inte gjorde det förra gången! Fattar inte varför men jag såg väl ingenting klart.

Så roligt att det är fler som har och väntar tvillingar, då kan jag fråga er som ligger före! Jag känner mig helt oförberedd för två barn till, det fanns inte i min värld att det kunde bli så men jag tänker att det nog blir bra. 3 små som är under 2,5 år.. Spännande milt sagt...

Angeni Hoppas allt går bra med husförsäljningen! Var ligger huset, vilket område? Du har säkert skrivit det men jag har missat det.

{#lang_emotions_flower}Jag längtar till våren! Det är så soligt och fint idag! Igår såg jag några tulpan..heter det knoppar? som stack upp i en rabatt! Vååååååår!{#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden bf-juni västerås