Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Jolinsfaster skrev 2010-04-22 11:12:24 följande:
    Happy: Är det det här du menar: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40143304? Isåfall ska det inhandlas också. Sen funderade jag på täcke och kudde. Måste man ha det eller räcker det med en filt nu till sommaren? På ikeas täcken står det rekommenderat från 12 månader. Vad har man innan då? Är ikeas kudde nåt att ha? Har läst i nån tråd att dom blir konstiga i formen rätt fort. En annan fråga: Lägger man bäbisen på ryggen eller magen när den ska sova? Hade en diskussion om det hemma igår, och kom fram till att vi inte hade koll på det.
    Små bebisar ska enligt senaste forskningen ligga på rygg för att undvika plötslig spädbarnsdöd. Fast sådant kommer de säkert att prata med er om på föräldrautbildning eller bb.

Vår son ville ligga nästan platt i början, alltså en hopvikt mjuk filt som kudde, max. Loke sov under ett mjukt urtvättat örngott nästan hela tiden i början, det var så varmt. De tycker ju om allt mjukt så urtvättat var favoriten att sova under. Han fick även ha sin pappas stora t-shirt som täcke. När det blev kallare använde vi filt och lite allt möjligt. Han sov i vår säng mellan oss och hade mitt täcke ibland. Dock hade han en förmåga att korvla ner sig mot fotändan så man ständigt fick dra upp honom igen...
  • skuggspel

Bebisarna i magen hickade i otakt och ägnade sig åt antingen tango eller kampsport (varför inte kombinera båda?) igår natt och nu vaknade jag kvart i sex av mig själv för det är så obekvämt att sova åt vilket håll jag än ligger!
    Åh, jag som skulle ha sovmorgon idag! Jag är i sthlm och Loke är i västerås hos min mamma. Jaja, jag hade ändå tänkt åka tillbaka tidigt, kanske bara inte så här tidigt!

Nu började någon hicka igen.

Fast det är sol och fåglarna sjunger så det kanske inte är så dumt att gå upp ändå.{#lang_emotions_sunny}

• skuggspel

Marafara; Jag har! Inboxar dig!

• skuggspel
    Plogen skrev 2010-04-23 20:07:14 följande:
    Godkväll allihop! Jag har inte Facebook så jag hoppas förstås att våra intressanta diskussioner även i fortsättningen kommer att ske här! Igår morse var jag till bm. Allt var bra och järnvärdet hade gått upp till normalt igen, tack Niferex! Dock ligger jag fortfarande över snittet på symfus fundus, men det var inget att oroa sig för enligt bm. Däremot sa hon att jag skulle räkna med att gå två veckor över tiden. Jag frågade vad hon baserade det på, och då sa hon att när man mår bra och allt är normalt så blir det ofta så. Nån som har nån kommentar på det? Så det kanske är lika bra att man ställer in sig på midsommar eller nåt... Känns väl sisådär.
    ...och min första graviditet var kafastrofal och jag tror att jag ändå gick över 8 dagar...
    Fast jag har för mig att det är vanligare att man går över än att de kommer för tidigt, men jag kan var helt ute och cykla.

Plogen va skönt att järnvärdet är bra igen!!

HippYgirl; Nu har jag också fått ischias! Det kom som en blixt från klar himmel igår och idag har jag svårt att gå. Benen vill vika sig helt utan förvarning. Jäkla skit detta!
    Hoppas det är bättre imorgon, jag vet att det kan spela roll vilken säng jag sover i så jag håller tummarna för att morgondagen är snällare.

Nu hickar någon igen. Jag minns att Loke hickade mycket på kvällar och nätter också men det känns rätt skumt när det är två som kan hicka. Eller så hickar den ena och då sparkar och knuffar den andra.
  • skuggspel

Lady of B:
    Jag vet! Potatistryck!!{#lang_emotions_wink} Eller kanske om du itar små bilar och skär ut så du får schabloner..{#lang_emotions_undecided}..eller om du hittar fina bilder i en bok eller på nätet kanske man kan måla av dem på tyg eller om det finns något tryckeri som trycker på tyg..

• skuggspel

Hejhej!
    När jag var hos spec sa de att bebisarna ligger +8 % och +6%.. Två stora killar mao..

MaraFara: Shit, spännande!

Jag vet inte vad jag ska hitta på med vilden idag, vi har redan avverkat den förmiddagsöppna öppna förskolan och nu sover han middag. Något måste jag göra, annars roar han sig med att kasta allt som inte är fastskruvat när vi varit inne en stund. Och jag vill helst bara gå i ide. Kanske inte så dumt att passa på att sova nu när han gör det förresten..

Nu har jag varit på Runes färg efter att ha blivit helt tokkär i Mums hus! Lite svårt att hitta men de hade en del kul.

Mums: Har du något bra tips på snickare så mottages det tacksamt. Vi ska flytta badrumsväggen någon meter (snarare bygga en ny, inte flytta den gamla skulle jag tro) och bygga två valv för att få en genomgång mellan vardagsrummet och fd garaget.

• skuggspel
    Jolinsfaster skrev 2010-04-29 07:58:17 följande:
    Hej på er alla! Nu var det ett tag sen jag skrev här. Anledningen är att vår bärbara dator fick öl på sig på inflyttningsfesten i lördags. Den mår inte så bra efter det.  Typ två bokstäver som funkar, men dock alla siffror. Nu är jag på jobbet en sväng så då får man passa på. Har varit "sjuk" tidigare i veckan. Så totalt helt omotiverad att jobba, men tänkte stå ut dom två sista dagarna nu. Sen blir det låååångledigt, tråkigt nog i arbetslöshetens tecken, men det behöver jag inte tänka på nu. Känns som magen börjar växa rejält nu! Nästan så att man ser hur den växer. Läskigt och spännande på samma gång. Börjar bli dags att köpa nåt klädesplagg till så man klarar sig resten av tiden. Är det nån som kollat om moderkakan fortfarande ligger i framvägg i runt vecka 32? Jag ska göra ett sånt ultraljud i nästa vecka. Nån som vet om det är vaginalt eller vanligt ultraljud? Har för mig att barnmorskan som gjorde rutinultraljudet sa vaginalt. Känns lite sådär, men det är väl bara att vänja sig vid att folk "gräver" i det området. Shia: Vi köpte spjälsängen Gulliver på Ikea... och skötbordet som blev lite som en impulsgrej. Jag hade egentligen bara tänkt att vi skulle titta, men så fanns det inte så mycket alternativ än just det skötbordet, så då slog vi till. Lika bra när maken är på det humöret.
    Moderkakan ser de vid ett vanligt ultraljud, alltså inte vaginalt. De har kollat på mig för att försöka se om det är en eller flera.

Nihao: Är det inget problem med den så är det inget man behöver ha koll på.

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)
    skuggspel (sanna)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)
    Skuggspel(sanna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Jag tänket försöka ta med en helhärlig tjej nästa gång, hon är lite efter{#lang_emotions_smile} (bf september) men jag hoppas det är ok ändå.
  • skuggspel

Suck! Kan inte sova! Halsbrännan från helvetet och en jättemage som bara är i vägen..

Hoppas ni andra sover som stockar! Det här blir inte så kul när sonen vaknar tidigt imorgon, dessutom är han sjuk och inte helt kul att ha att göra med.

Jaja, det går över, bara TRE MÅNADER KVAR! Blä..

• skuggspel

Jag är så glad över Jon! Nu tog han Loke (som är kanonsnuvig, hes och jättepipig såklart) och åkte ut på äventyr för att jag ska kunna sova ett tag! På eget initiativ, sååå mycket värt!{#lang_emotions_smile}

ZZZzzzzzZZZZzzzz ZZZZZzzzzzZZZzzzz

• skuggspel

Jag vill jättegärna med och fika men jag måste säga som förra gången; om jag kan få barnvakt.

Svar på tråden bf-juni västerås