Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Plogen skrev 2010-03-31 22:40:53 följande:
    Var förresten till Bm idag. Allt var bra, fast magen är stooor! Jag ligger över snittet på symfus fundus. Jag frågade om det innebär att jag får en jättebebis, men det behövde tydligen inte vara så. Hon sa att det kan vara mycket fostervatten och att det beror på vem som mäter, om dom trycker hårt eller inte. Fast folk på jobbet och kompisar frågar om det är tvillingar... Har nu gått upp 13 kg. Hur mycket har ni andra gått upp?
    Plogen; jag var också stor förra grav. Jag fick en kille på 3,5 kilo och 55 cm, så himla normalt med andra ord! Tvillingkommentarer verkar vara något folk generellt kläcker ur sig så fort de ser en normalstor gravidmage också..{#lang_emotions_smile}

Vad jag gått upp denna graviditet vill jag nog inte tänka på.. Äh, började på 69 för jag hade inte gått ner allt från förra gången och nu ligger jag på 86.  Så 17 kilo och det är v 23+1. Normalvikten för mig är 60 kilo och därifrån är det 26 kilo... Hoppla!

Angeni Jag känner mycket mindre denna gång även om det är två. Förra gången var det liv och rörelse från v 14-15 och det kändes tydligt både utanpå och inuti sådär runt v 20. Nu har jag moderkaka i framvägg så det kan påverka sa bm.

Mums, så roligt att den stora dagen var lyckad!!

MaraFara Va skönt det var, rent egoistiskt, att läsa om någon annan som också gått upp en liten liten gnutta mer än sisådär tre kilo..{#lang_emotions_wink}
  • skuggspel
    Plogen skrev 2010-04-05 10:01:26 följande:
    Hej alla! Skönt att höra att det är fler än jag som gått upp en del i vikt! Mamma gick upp 20 kg med mig, och jag vägde "bara" 3400, så jag hoppas att history will repeat itself... Nu ska vi strax lämna ifrån oss vår nya älskling, vovven. Det har varit jättekul att prova på hundlivet, och mannen vill nu köpa en border collie... Inte helt otippat. Vi har läst på svenska vallhundsklubben att dom egentligen inte rekommenderar border collie som sällskapshund, men denna individ verkar må toppenbra så länge han får mycket promenader och sök-lekar. Men det blir inget hundköp i år i alla fall, mitt fokus ligger på annat håll! Skuggspel: Grattis till huset! Det är så spännande med husköp! När får ni tillträde?
    Smart! Herre min je att skaffa valp och bebis samtidigt..!

Vi har inte skrivit kontrakt än så vi vet inte men borde få tillträde rätt snart. Det är ett dödsbo och redan tömt så..
  • skuggspel

Ooooooiiiii!! Idag klockan fem ska vi skriva kontrakt!! Kul!

Min faster föder upp boarder collies. De var såå mysiga minns jag. De får runt 1000 lammungar varje år så hundarna användes till vallning och så tävlar de i just vallning med dem. När jag var riktigt liten var jag lite rädd för hundarna, mer än en gång slutade jag i fårhagen då de bestämt sig för att allt under 150 cm var får!{#lang_emotions_laughing}

Lady of B, tack för inbjudan!

Mums; Vad ska ni göra hos spec? Nu har jag visst missat något igen.

Bezilla, Vi ska träffa sista mäklaren av tre på fredag, sedan ska vi bara bestämma vilken vi vill ha och efter det är det bara att köra! Priserna mellan olika mäklare kan verkligen skilja sig åt! Den första ville ha 3,5%, det är 90 000 kr om vi får vad vi gav för huset!! Nästa kunde gå ner till 2,5% och den sista får vi se..

• skuggspel
    Lady B: Avslagen coca cola, något min bm rekomenderade som de inte får servera på sjukhuset. Jättebra, det är få som kräks upp det sa hon och det stämde för mig.
    Om du tar med musik, tänk på att du ska kunna slappna av till den(vilken sorts musik det är vet bara du), gör inte som jag och ta med något lite argt. Spänna sig=smärta.. Ljudböcker hade jag också med, det var ju rena skämtet, inte kan man hänga med i en historia när man har värkar!

Och en sak som var bra att göra. Blunda! När man ligger där och har ont vill man iallafall av någon dum anledning vara artig! Så människor som kommer in i rummet, frågar något eller så, då vill man inte bara ignorera dem, iallafall inte jag och jag har hört flera väninnor säga samma sak . Det är lättare att andas bort smärtan och koncentreras sig på att slappna av om man blundar!

Jolinsfaster, Det är smart att välja sina strider som sagt! Du har gjort allt du rimligtvis kan! Men jag skulle fortfarande ringa VLT..{#lang_emotions_demon} Skit ska skit ha.. ett gammalt vist ordspråk.{#lang_emotions_smile}
  • skuggspel
    Angeni: Vilken knepig människa! Min bm sa att man alltid kan byta bm på förlossningen, om den man har inte funkar så byt! Det borde ju faktiskt vara samma sak med nöten du träffade!

Igår var jag hos bm och mätte magen. Hon sa att den är helt normalstor för v 38. Bara det att jag är i v 23+6.. Inte konstigt att jag känner mig stor. Jag blev sjukskriven fram till 3 v innan förlossningen pga sammandragningar. Bm sa att min kropp nog tror att jag är i v 38. Föds bebisarna nu går det åt pepparn. Med största säkerhet.

Idag ska vi till KS och spec för att gå på ultraljud. Håller tummarna för att allt är bra.

Vi har träffat en mäklare idag, den 25 ska vi ha visning på huset, sedan börjar budgivningen. Nervöst värre.

Vi får tillträde till huset i västerås senast den 15 maj, då kan vi börja tokrenovera det värsta! Idag ska vi hämta ett badkar här i sthlm, blocket-bortskänkes känns ganska fiffigt när man har så mycket att renovera.

Det ska bli så kul att träffa er, vissa igen och vissa för första gången.
  • skuggspel
    MumsMaräng skrev 2010-04-11 08:56:03 följande:
    Shia: Men du... Tvåsistisg cab går väl bra till dig och bessen? När ni dar nedåt kontinenten på äventyr? :D Ja, ja drömma kan man alltid! Sjäv kör jag en riktig Mom mobile: en Grand Voyager med två barnstolar och två extra barnkuddar alltid med i bilen för kompisar, och vinterns bandybag och diverse hoppgunga, babysitter och annat jag inte vet var jag ska göra av i bagaget. Blir man hungrig kan man säkert få ihop, om inte till en middag, så i alla fall till ett mellis, genom att lyfta på lite dynor och leta tappat godis och halvätna kex. Åh, vad mitt liv är glamoröst känner jag! *Skrattar gott!* Vi ses på eftermiddagen! Det ska bli jättekul! Kram, M
    Hahahhahahaahaha!! Oj vad jag känner igen mig ang mellisavdelningen! Russin, digestive, någon skorpa och ett tag var det salta pinnar i halva rishögen!
  • skuggspel
    shia skrev 2010-04-11 21:34:19 följande:
    satt och surfa lite på internet om andning och avslappning, på en sida står det att man ska fundera på om man vill ha ryggbedövning eller lust gas, måste man välja något utav det. Får man inte båda , eller behöver man inte lustgas om man fått ryggbedövning? Ni som har fött tidigare kanske vet litet om detta !
    Jag tog ryggbedövning (så himla bra!!!) och då behövde jag inte lustgas. Jag var rädd för att känna mig full och inte ha kontroll så jag valde bort lustgasen. Epidral var verkligen kanon, men kom ihåg att säga till om den tidigt om du vill ha den, annars kan det vara för sent att sätta den när du väl vill ha den. Jag är grymt spruträdd men den funkade helt ok att ta ändå.
  • skuggspel

Tack för en supertrevlig eftermiddag!
    Vilken kock du är Lady of B! Tack!

Svar på tråden bf-juni västerås