Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Idag har vi haft en superdag! Tove sov mellan 21.30 och 7 så vi fick ordentligtt med sömn. Sen har hon varit på strålande humör hela dagen! Vi var på kalas hos vänner vars dotter fyllde år. När jag skulle byta på Tove så busade vi lite och hon nästan kiknade av skratt! Så underbart!!!
    Nu ikväll har hon dessutom rullat runt från rygg till mage! Först blev hon förbannad som bara den och sen låg hon och vred sig tills hon slutade på mage med ansiktet mot tvn! Jag älskade att titta på tv när jag var liten så hon har nog ärvt det från mig...Sen vände hon sig ytterligare två gångeroch jag fick det på film!

Jag tänkte att det kanske skulle passa med kl 11 på onsdag. Då behöver man inte komma igång så tidigt men ni som ska hämta på dagis hinner med iallafall. Jag fixar fika (äppelkaka, kanelbullar och hallonpannacottatårta, men om någon vill ta med så att vi kan göra smörgåsar så blir det lite lunchigare...bröd, skinka och ost skulle väl räcka...

Välkommen lille skrutten till vår tråd. Givetvis får även du komma på onsdag. Maila mig så skickar jag adress. Det gäller givetvis er andra med om någon inte har den.

Lady: vad kul att Frank gillade potatisen! Stora killen!

Jolins: Även vi hade lite strul när vi hade barnvakt förra veckan... Vi var och såg Sting i globen och jag gav Tove mat kl 17 innan vi åkte. Vi kom hem kl 00.30 och då sov hon men hon hade bara ätit 40 ml! Hon hade dock varit på bra humör så det gjorde trots allt inte så mycket.

• Bezilia

Shit vad många vi blir! Roligt! Vi får helt enkelt utnyttja golvet...för de vanliga sittplatserna kommer inte att räcka!
    Vi har ett barnvagnsrum precis intill och de andra får stå utanför. Kommer någon granne och klagar så får vi väl lösa det då... Dessutom för er som inte redan vet det så måste jag varna att jag har både hund och katt. De är båda hur snälla som helst men om någon är allergisk så ta med piller! :)

• Bezilia

Skuggspel:Ta med kompisen! Även jag kanske lyckas locka med mig Maria som var med på Vallby i torsdags.

• Bezilia

Vi har besöksplatser på taket i garaget mitt emöt huset. Det är platserna 70 och 73-76. Det står dock bara "Förhyrd" där. Annars borde det nog finnas parkeringar på samma gata som man kör in på till parkeringsgaraget.

Nihao: Hade ingen aning om att man ska ge bort presenter... Vad är det för fel på godispåsar och fiskdamm? Roligt med popcornpoolen!

• Bezilia

Tack alla för idag! Det blev ju supermysigt! Trodde aldrig att vi skulle bli så många till slut. 17 mammor och 18 barn tror jag att det blev... Någon gång när vi är så många får vi se till att ta foto. Både med och utan mammor i bild. Borde kanske anlita en fotograf...

Lille Skrutten: Jag tror nog att namnen kommer att sätta sig såsmåningom. Det är ju inte så konstigt att vi andra har lite försprång med tanke på att vi sågs första gången i januari... (tror jag det var) Gänget är supermysigt och jag är jätteglad för er alla. Utan er alla skulle ju min mammaledighet vara väldigt ensam!

Nihao och Sanna: Min mamma hittade ett musteri ett par hundra meter härifrån som gör äppelmust av äpplen som man tar dit! Ett tips till er som har så mycket fruktträd! http://www.blasboappelmusteri.se/
    Funderar på att gå dit med alla äpplen som blev kvar idag. Tack för dem Nihao!

• Bezilia

cicci10: Även jag tappar mycket hår just nu. Men jag har ju lite att ta av sådet syns mest i borsten... Vi pratade om just det idag på Vallby idag och det verkar vara lika för de flesta av oss.

Marafara: Vilken bamsing till kille du har! Hoppas man får träffa honom snart... han är nog den enda av hela gänget som jag inte sett än...

Idag börjar jag ge Tove minifom igen. Hon fortsätter ju att vara smågnällig och ibland kommer det så plötsligt så jag tänker att det kanske är magen... Eller så är det bara hunger eller trötthet...Ja, ja får se om det ger en mer nöjd bebis...

• Bezilia

cicci10: Jag  tror också att det har med utvecklingsperioder att göra men jag vill verkligen utesluta att det är något med magen först. Minifom är ju en väldigt enkel lösning isåfall...
    Jag fick en länk av Shia, www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php
    och det verkar som om lilla damen är i språng fyra. Tyvärr verkar det som om språng tre och fyra gått väldigt tätt... Det är väl bara att vänta ut. Nu är hon ändå go och glad för det mesta men nu har kvällarna blivit väldigt gnälliga! När vi märker att hon börjar bli trött, mellan 21-22 så varvar vi ner och försöker natta henne men senaste nätterna har hon inte alls velat somna! Man får gå och gunga henne inne i sovrummet jättelänge innan hon kommer till ro... Någon som känner igen sig?

• Bezilia

Satt och chattade lite med Nihao via FB och vi kom på att vi borde ta en utekväll någon gång snart! Oktober? Utan barn och med vin. Jag tror nog att de flesta av oss kulle må bra av en sån kväll! Vad tror ni? Vad är isåfall bäst? fredagkväll? vardagskväll? Jag tänker att en fredagskväll kan vara bra om sambon är ledig dagen efter. Då kan man ju få sovmorgon på köpet! :)

Nihao: Jag testade en vecka utan mjölk men jag tyckte inte direkt att det gav något resultat. Idag har hon varit glad och det gick lite lättare att få henne att somna. Det blev dock redan 21.20 så vi får väl se om hon sover hela natten eller vaknar...

• Bezilia

Perni: Jag kommer på tisdag och jag kan när som helst. Vad ska jag ta med?

Fika hos Perni på tisdag (21/9) Kaffe
    Perni
    Lady of Baqueta (måste gå vid 13.30)
    Bezilia

• Bezilia

Marafara: Jag åker gärna med dig till Perni imorgon!

Svar på tråden bf-juni västerås