Inlägg från: Addisen |Visa alla inlägg
  • Addisen

bf-juni västerås

Plogen
    Jag blev uppringd av sånt där "modell för en dag" och när jag sa att jag hade en bebis så sa de att han gärna fick vara med på bilderna! Så på tisdag ska vi dit och ta lite proffsiga kort!

• Addisen

Kl 11 blir bra för mig och Frank.

Vi tar med oss lite bröd.

Fika hos Perni på tisdag (21/9) Kaffe
    Perni
    Lady of Baqueta (måste gå vid 13.30)(bröd)
    Bezilia
    HippYgirl (måste till dagis ca 13.30)
    MaraFara (jag föll bort från listan)
    Cicci10 (måste gå vid 13)

• Addisen

Hej tjejer!

Tack för fikan idag Perni! Supermysigt som vanligt med mamma-fikor!

Nu är jag och Frank hemma från vårt modellande. Jag är helt slut...hade nog spänt mig lite inför att ha med honom men han skötte sig såååå himla bra! Låg och snackade i vagnen medan jag blev sminkad och fixad och sen va han på gott humör när vi fotade. Sen när vi kom ut i bilen så kom stortjutet...men det tycker jag är helt godkänt, och så fort bilen började rulla så somnade han. Och sover än...

Hoppas oxå att alla små snoriga näsor ska bli bra!

Ev. så ses vi på Vallby på torsdag!

• Addisen

Bezilia
    Haha...vilket stolpskott!

Cicci
    Jag har lagt 2 bilder på FB så om du använder det så får du gärna adda mig. Jag inboxar mitt fullständiga namn!

• Addisen

Hej tjejer,

Jag tror Frank är inne i ett sånt där "språng" nu för lilla powernapmannen har sovit praktiskt taget HELA dagen. Han var vaken typ 2 timmar i morse och sen har han sovit, vaknat och gnytt, fått lite mat och somnat igen. Jag är typ i chock och istället för att njuta av min egna tid så går jag här och längtar efter honom och smyger in och tittar på honom då och då. Fy va knäpp man är egentligen...

Happy
    Då får du inboxa ditt fullständiga namn till mig för jag vet inte ditt efternamn så kan jag adda dig på FB. Men jag har bara lagt upp 2 bilder.

Jolin
    Jag känner nästan igen mig i det du säger, nu har ju inte jag så bra koll på vilka tider Frank äter som du har men jag har en känsla av att han äter mer sällan nu och det där med att stoppa tummen i munnen och storle har vi hållt på med i säkert en månad. Den där bus tummen lyckas hela tiden hitta in i munnen...helt otroligt! Men hör med BVC va de säger imorgon. Hoppas det går bra för Frida med sprutorna.
    Jo, vi var på The Studio igår och jag blev verkligen jättenöjd med bilderna och det blev dessutom extra kul när jag fick ha med Frank på bilderna. Om du ska ha med Frida så säg till det när de bokar in dig och när du träffar fotografen, de va hur gulliga som helst mot både mig och Frank.

Jag och Franken dyker upp på Vallby imorgon kl 10. Hoppas fler ska dit!

• Addisen

Happy
    2 av mina ombyten var enfärgade och det gjorde det ju enklare att välja bakgrund, mitt tredje va ett blommigt linne och det var väl lite svårare men funkade. Om du vill ta med dig Isak eller Frank så säg till fotografen det innan ni börjar så anpassar de sig.

Idag fick Frank prova morot och det gick hem hos lillen, först fick jag några skeptiska blickar men sen fick han nästan inte nog! Kul kul!

• Addisen

Hej tjejer,

Va kul med en hemma-fika Jolinsfaster! Jag anmäler mig direkt. Säg till om jag ska ta med nåt.

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta

Här har vi en liten grabb som helt har ändrat beteende. Han har gått från att bajsa 1 gång i veckan till 2-3 gånger om dagen de senaste 3 dagarna, det måste bero på att vi har börjat ge honom ett grötmål på kvällen och mer smakisar. Och det luktar verkligen inte hallontårta om hans bajs heller...KräksFlört

Igår invigde vi amningsrummet i Igor, jag va superanti det förra veckan för jag tyckte det såg så trist ut men igår va det nästan skönt att komma ifrån allt folk utanför och i lugn och ro kunna mata Frank. De hade dessutom ställt in en gungstol nu som va väldigt bekväm att sitta i.

Sen har vi även börjat med sitt-delen i barnvagnen nu, Frank ville verkligen inte ligga ner nåt mer och nu är han hur nöjd som helst!

Skulle några till Odensvi på torsdag istället för Vallby eller hur har ni sagt? Jag har ju oxå krypavstånd till Odensvi så jag hänger gärna på.

Ha en skön söndag flickor!

• Addisen

Jolins
    Jag skulle oxå vilja ha din adress, vet ju bara i vilket område du bor...typ...Flört

Frank fyller oxå 5 månader idag! Jag fattar verkligen inte vart tiden tar vägen...våra små blir stora för fort!Baby
    Idag har jag varit i kontakt med BVC för sen i fredags har Frank helt ändrat beteende. Han har gått från att bajsa 1 gång i veckan till att bajsa 5-6 gånger om dan Förvånad Efter min beskrivning så trodde BVC sköterskan att det kunde vara tänder på G, eller iaf att de börjar spöka, de kan tydligen bli lite konstiga i magen då, så vi får väl se va som händer...jag hoppas det dröjer lite till, vill amma ett tag till ju.
    Men ju mer jag tänker på det så kan det säkert stämma, han ska ju ha in allt i munnen och gnuggar mer än suger på det + att han dregglar en massa och är allmänt gnällig. Men jag känner iaf inget i munnen på honom.

Någon som vill ha sällskap till Odensvi på torsdag?

• Addisen

Hej tjejer,

Skulle vi göra som hos Bezilia och Perni, lite knytis hos Jolinsfaster på måndag? Typ tillbehör till smörgås?
    Jag kan ta med ost i så fall.

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta (ost)
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
    Shia
    Perni
    Plankan
    Skuggspel
    Ellan021

Bezilia, va kul att Tove gillade gröten! Tror iofs inte jag har hört någon som har haft problem med att barnet inte gillar gröt, det är himla poppis helt enkelt.

Svar på tråden bf-juni västerås