Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

I helgen har Tove fått sina första smakportioner. Hon fick potatis och tyckte att det var lite konstigt men lite intressant.

Lille Skrutten: Tove har ju också haft en frinig period som har gått över nu. Jag fick gå omkring och bära på henne mest hela dagen och hon verkade aldrig nöjd. Hon hade bara en liten nöjd stund på förmiddagen och när vi var ute och promenerade...
    Jag fick tips om den här länken http://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?t=719828 av Lady tror jagdet var. När jag läste det så passade steg nr 4 precis.

Jolins: Jag kommer gärna hem tilldig och fikar men vi kommer vid 12-tiden eftersom vi har babysim kl 11.

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia

• Bezilia

ellan: Vad underbart att höra att jag inte är ensam om att ha en hund som demolerar soppåsar! Jag har lärt mig: Att inte glömma en bajsblöja på bänken bredvid skötbordet... Att inte glömma kompiostpåsen innanför ytterdörren... Att inte ha skåpslockor med hand tag som göratt hunden kan öppna dem...Att inte lämna bröd (och allt annat ätbart på diskbänken...
    Dock så har jag en hund med plåtmage så även när hon ätit sånt som hon inte borde så har det inte varit några problem.

Skulggspel: Vi följer gärna med till Vallby om det är bra väder.

Igår fick Tove smaka gröt och det var mycket populärare än potatisen! Hon gapade stort när skeden kom men hon förstod fortfarande inte riktigt vad man ska göra med maten när den väl är i munnen... Mycket hamnar på haklappen!

• Bezilia

Jag bakar bröd.

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta (ost)
    Lille Skrutten
    Bezilia (bröd)
    Cicci10
    Plogen (skinka och äpplen)
    Shia
    Perni
    Plankan
    Skuggspel
    Ellan021

• Bezilia

Kom på att det kanske är dumt att jag tar med mig bröd eftersom jag kinte kommerr förrän runt 12- tiden. Isåfall skulle ni ju inte kunna börja... Får se om jag kommer på något annat...

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta (ost)
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen (skinka och äpplen)
    Shia
    Perni
    Plankan
    Skuggspel
    Ellan021

Nihar: Även Tove har hittat sina fötter nu! Det verkar som om det är en sak åt gången som gäller just när man ska lära sig något nytt, för när Tove började rulla så slutade gymmet vara intressant och hon slutade "prata". Nu är gymmet kul igen och det kommer en massa ljud! :)

• Bezilia

Marafara: skicka gärna en inbjudan till mig! Det verkar ju kul att testa saker! Jag inboxar min adress till dig!

• Bezilia

Är det någon som testat sån där spikmatta som ska vara bra för ryggen? Funkar det och isåfall är det någon som har en man skulle kunna testa? Jag har hört om folk som tyckt att de varit bra men jag är inte så sugen på att köpa en utan att prova först... Hur som helst så skulle min rygg behöva något som får den att må lite bättre...

• Bezilia

Plogen: Åh vad bra! Jag lånar gärna spikmattan. Värt att testa, det kanske funkar att plåga sig själv lite... Du kanske kan ta med den till jolins imorgon?

• Bezilia

Shia: Jag känner verkligen med dig. Hoppas att det blir bra besked nästa vecka. Skönt iallafall att Viktor sovit så gott inatt! Det gör mycket för hur man själv mår ifall man får sova ut ordentligt!
    Själv har vi väldigt jobbiga kvällar då Tove vägrar somna och bara gnäller och skriker. Igår somnade hon i insatsen till vagnen efter att Daniel suttit och gungat den. Däremot sov hon till 6.30 vilket är ovanligt nuförtiden! För en månad sedan sov hon ju hela nätterna.

När jag satt och gosade med henne på morgonen kände jag på hennes tandkött kände jag en liten men väldigt tydlig och vass tand! Så nu är den första här... får hoppas att hon inte börjar bitas när jag ammar henne! Min första tanke var att nattningsstrulet kanske kan bero på tanden så det är bara att hålla tummarna... även om jag inte riktigt tror på det.

Hippy: Vilken hemsk morgon ni haft! Hoppas att du kan få en liten stund över under dagen och ta igen lite sömn. Det är ju klart underskattat att somna på soffan när bebisen sover på eftermiddagen.

• Bezilia

Vi fick tipset att vi kanske börjar nattningen lite för sent eftersom Tove varit så gnällig och skrikig när vi har nattat. Så ikväll började vi med ett bad och sedan pyamas kl 19 istället för 20. Sen fick hon mat och så gick jag in och skulle natta henne i sovrummet. 5 minuter senare sov hon!!! Helt otroligt! å nu är det bara att hoppas att hon inte vaknar en massa gånger inatt och jättetidigt imorgon.
    Vi kommer till Vallby på torsdag.

Svar på tråden bf-juni västerås