Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Var förbi ArosBaby idag, och hämtade ut min babybox.. Å himmel, det ska ju komma en ny liten människa inom en snar framtid.. Fick nästan lite panik när jag satt och tittade på alla saker.. Juni, det är ju snart.. 3 månader kvar bara!!

• MaraFara

Det är väl bara att anmäla dig på en ny box.. Kan inte tänka mig att det bara är för ett barn..

• MaraFara

HoppYgirl; Du har ju nyligen gjort allt det där.. För mig är det trots allt 9 år sen sist, så jag har ju verkligen glömt bort allt som är bra att göra :)..

• MaraFara

Fast jag är tvärtom.. Min Bm kommer med info om allt möjligt, och jag bara rycker på axlarna och verkar totalt ointresserad :)..
    Hon måste tycka att jag är en typisk 4-barns mamma, som tar det mesta med en klackspark.. Å det gör jag ofta oxå.. Känner att jag den här gången litar helt på min kropp, och den kunskap som den besitter tack vare dom graviditeter jag redan gått igenom.. En rätt skön känsla måste jag medge..

• MaraFara

Jag har tecknat min gravidförsäkring hos Folksam.. Tog även den utökade, då den täcker havandeskapsförgiftning, foglossning och mycket mer än vad jag upplevde att andra försäkringar täckte..

• MaraFara

Var till förlossningen en sväng idag, eftersom bebisen haft minskade fosterrörelser sedan ngr dagar tillbaka.. Allt var hur bra som helst med den, men det roliga var att läkaren är en bekant som jag jobbat ihop med på förlossningen, så när jag frågade om hon kunde se könet, så gjorde hon vad hon kunde.. Och till 70% så trodde hon på en pojke :)..

Själv har jag ju trott på pojke sen mitten av december.. Ska ju till Tittut i mitten av mars, så då hoppas jag på ett väldigt säkert besked.. Men idag så bara njuter jag, klappar på magen och pratar med lilla Melvin :)...

Dessutom var pappan med till förlossningen, och han var alldeles tyst efteråt, och vi tackade varann för att den andra var med.. Kände trots allt att jag ville ringa honom när jag skulle åka dit, och då erbjöd han sig att skjutsa in mig.. Känns iallafall bra att ha haft honom med...

• MaraFara

Vet precis vad du går igenom angeni.. Från att min son var 2 månader så var vi inlagda en gång/månad pga falsk krupp och astma.. Dessutom så var han även öronbarn, och hade en öroninflammation varje månad.. Ett tag så trodde jag att jag skulle bli knäpp.. När tom personalen på barnavd kände igen oss efter ett tag, då kände vi att vi haft mycket där att göra..
    Därför känner jag mig numer som ett proffs på just krupp, öroninflammationer och astma..

Kruppa kan han fortfarande göra vid 8 års ålder, om han är rejält förkyld.. Öronen är bra, efter att han fick rör insatta när han var dryga 18 mån.. Då började han även att prata, och sen den dagen är han aldrig tyst :).. Feberkramper har han också haft när han var lite äldre än 2 år..

• MaraFara
    happy73 skrev 2010-03-10 18:28:57 följande:
    Hej,hej. Imorgon åker vi till Grövelsjön. Det ska bli så skönt att få byta miljö. Hur lång tid tog det för er att få svar på havandeskapspenningen f¨ån den dag ni skickade in den?
    För mig tog det drygt 1 vecka, och det var första gången jag sökte hp
  • MaraFara

Jolinsfaster; när i april är det du ska gå på profylaxkursen? Jag har ju anmält mig till Profylaxgruppen, som kommer att vara den 18 och 23 april.. Fast jag går ju själv
    :(..

• MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-03-16 16:14:36 följande:
    MaraFara: Vi ska gå 18 och 25 april. Måste vara samma som du ska gå på? Det kommer säkert gå toppen för dig, fast du är själv!
    Ja, jag menade ju 25 april, och inte 23:dje :).. Imorron är det dags för Bm igen, och sen på lördag blir det ultraljud i Sthlm.. Längtar.. Tycker tiden går riktigt fort nu.. Går in i v29 på fredag.. Jösses!!!
Svar på tråden bf-juni västerås