Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Hoppsan! Min pappa fyller år på lördag (varför får jag inte bort fettexten?Äh!) vilket jag helt glömt. Jag kan kanske komma förbi en kortkortkort stund men jag håller tummarna för att det blir sön istället- fikorna är det lätt roligaste på länge och att komma förbi en pyttestund känns triiiiiiiist! Jag stryker mig iallafall. Och barnvakten har åkt till sommarstugan så jag tror jag åker dit på mån så ni får fika utan mig då.

Lördag 8/5

Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    Plogen

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng
    Plogen
  • skuggspel

Men oj!!
    Har varit i det närmaste internetlös i stugan och kom hem för att läsa att det inte bara kommit en utan två bebisar!

Grattis HippY och Lady! Oj va jag vill höra allt om era förlossningar!! Och titta på bebisar såklart! (Handsprit kan vara bra med så nya pyren om man ska träffa mycket folk..)

Jag vet inte vad jag tar med mig på söndag men det blir nog bra ändå. Jo, jag tar förhoppningsvis/antagligen med mig min vänninna Malin men någonting ätbart är ju också bra.

Angeni: Jag har bf 30 JULI så jag skulle nog säga att jag ligger sist hittils..

• skuggspel
    Lady: När man fått bebis får man ställa in träffar med noll minuters varsel så om du känner att du inte riktigt orkar så ses vi nästa gång! Jätteviktigt faktiskt. Det är en så himla stor påfrestning så man får träna på att säga nej till alla möjliga människor och tillställningar.

Marafara
    : Smart att fixa allt sådant nu! Jag tänkte göra matlådor till efter förlossningen för vem vet hur jag ska hinna laga mat med tre små.. Sen kom jag på att vi inte har någon frys än så det sket sig..

Perni08
    : Krya på dig! Va synd att du är sjuk!

Bezilla: Vilken hurtbulle du är!{#lang_emotions_smile}

Shia
    : Va skönt att du sovit ok, det gör verkligen så himla stor skillnad!

{#lang_emotions_frown}Nu har de börjat stilla sig (peppar peppar..) men jag har haft riktigt onda (förhoppningsvis)  förvärkar, sådana som känns i ryggen. Inte bra. Jag är i v 28+0 så det blir inte ett dugg bra om de kommer 12 veckor för tidigt. Jag vill inte oroa föräldrarna men sambon vet iallafall. Svårt när man bor såhär tätt att inte alla får veta allt på en gång men jag pallar inte riktigt med deras oro också. Jaja, får se hur det går. Fortsätter det ska jag ringa in men nu har det varit nästan lungt i en kvart iallafall.
  • skuggspel

Phu! Ställde mig i en varm dusch och satt sedan snällt i fotöljen utan att så mkt som hämta ett glas vatten några timmar och nu är det okej igen. För tillfället slut på förvärkar, så skönt!
    Sova nu, sååå bra! Jon har Loke hela nätterna i ett annat rum så jag får sova själv. Det är grymt lyxigt!

HippYgirl; Fint namn! Vi ses nästa gång.

Nihao; Min väninna skulle på visning så det snöt sig.

• skuggspel

Tack för jättetrevlig fika!!

Lady: Vad hette den fullkomligt skitdåliga narkosläkaren du hade? Jag skulle gärna vilja veta det för kommer han in på min förlossning åker han snabbt ut igen! Det är ju sjukt att någon kan sticka fel så många gånger och få jobba som narkosläkare när man gör något så känsligt som sätter epidral.

Jag har ingen barnvakt så ni får ha det så trevligt på fikat i veckan!

• skuggspel
    Lady of bagueta, Jag förstår helt klart om det finns vissa något suddiga delar från förlossningen! (Jag hade minnesluckor..) Det var verkligen spännande att höra hur det gått för dig!

Jag frågade vad som gäller ang  narkosläkare som missar när jag var på tvillinggrupp igår och damen som höll i det sa att det är brukligt att lämna över till någon annan om man stuckit fel två gånger...
    Passa på att sova så mycket du kan när ditt lilla mirakel sover. Många små pyren har en tendens att sova mer i början så det är bara att sova allt man kan då.

Nihao; Nej va drygt! Håller tummarna för att krypet kommer på själv att det bästa är att stå på huvudet.

Angeni
    , Magsjuka, stackars dig!

Plogen : Hoppas du blir bättre i ryggen snart, ganska smart drag att vila när man behöver det.

Idag ska jag på ultraljud och hör och häpna, Jon kanske lyckas följa med.. Igår på tvillinggruppen var jag den enda som inte hade någon med och jag har börjat känna att Jon är lite väl frånvarande. Samtidigt har vi absolut inte råd med att han inte får bli fast anställd för vi står med två hus. Det går så jäääkla trögt med försäljningen! Men vi får iallafall nycklarna till nya huset tidigare, närmare bestämt idag! Så efter ultraljudet blir det banken. Sedan kan vi äntligen sätta igång och verkligen göra något! Förutom att jag får grymma sammandragningar vid minsta lilla fjuttansträngning då.. Jag VILL så mycket men jag känner mig helt.. handikappad. suck.
  • skuggspel
    MaraFara skrev 2010-05-11 13:00:47 följande:
    Jonas är superduktig.. Har ju förmånen att jobba på ett sånt ställe att jag vet vilka dom flesta narkosläkarna är.. Därmed vet jag oxå vilka jag själv inte skulle tillåta komma i närheten av mig.. Samma sak med gynläkarna oxå...
    Du får gääääääärna varna oss med !{#lang_emotions_wink}
  • skuggspel

Spännande dag idag..

På ultraljudet visade det sig att båda bebisarna ligger på tvären så om de stannar såhär blir det snitt för som läkaren sa; så här går det inte att föda barn! Han hade så himla svårt att mäta något alls och jag tror inte riktigt jag litar på hans siffror. Förra gången låg tvilling ett på +8%, nu låg den på -9%. Det verkar ju inte så bra på två veckor. De låg verkligen på varandra, lixom på bredden utåt om ni förstår så det är inte konstigt att det gör rätt ont i magen.
    Idag har jag börjat känna hur foglossning verkligen känns. Ingen höjdare.

Nu har vi fått nycklarna till huset! Efter en jäkla massa krångel eftersom mäklaren och dödsboets juridiska ombud inte hade koll på de papper som behövdes och som de skulle haft med men nu är det klart! Tyvärr har jag så ont just nu att jag inte kan slänga ut ett endaste skåp eller matta.. Jaja, det är en ny dag imorgon!

• skuggspel

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)

• skuggspel
    Nihao skrev 2010-05-11 07:57:26 följande:
    Hoppas han kan följa med, man känner ju sig lite ensam när alla andra är två... hur många är ni i er grupp? Kul kul kul att få nycklarna till huset, hoppas du, om inte annat, får peka med hela handen vad som ska göras hemma. O sitta o pyssla med småprojekt är ju också jättekul när det gäller ens eget hus, bara bläddra i kataloger och kolla tapeter, tyger och kakel. :) Lycka till!! Bäbis ligger fortfarande fel. :( Sparkar neråt. Spänner huvudet rätt upp. Bajs.
    Det är fem par och jag. Eller fyra par, en tjej som blivit gravid ensam och hennes kompis och så jag om man ska vara petig.

Lady of baqueta; Va skönt att du redan gått ner så mycket!
Svar på tråden bf-juni västerås