Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Åh! Va dumt att jag inte har något sätt att meddela er som är på vallby att det totalt sket sig för mig!
    Var på öppna förskolan med Loke som hade en skräpdag och när vi skulle därifrån var jag tillslut tvungen att bära honom, sparkandes och illvrålandes då han slängt sig mitt på bilvägen. Nu har jag apont i magen och vågar inte ge mig iväg till vallby om jag inte får in honom i bilen eller får hem honom igen. Dessutom måste jag nog ligga ner så mkt som möjligt.

"Skaffa" syskon tätt, sååååå jäkla dumt!
    Hoppas ni har en jättefin dag!

• skuggspel

Va bra att ni hade trevligt! Jag är avis! Ville så gärna men men.. Loke har varit ett monster hela em, så det var rätt beslut, även om det känns surt. 20 över fyra somnade han efter att ha gråtit i över en timme (och kastat allt som inte var fastskruvat) så det blir en låååång kväll.

Angeni  Loke är 1 år och 11 månader.. snart 2 mao.

Marafara Håller tummarna för dig nu! Hela tiden! Hejja, hejja hejja!!

• skuggspel

Jag är sjuk (ont i huvudet, snuvig och ont i halsen) så jag får se om jag kommer.

• skuggspel

Åh! Grattis Bezilla!! Så stort, så stort!

• skuggspel
    MaraFara: Shit va jobbigt! Hoppas bebisen kommer snart! Nu räcker det ju!

Shia: Grattis till att du fått bilen såld! Det måste kännas jätteskönt att inte ha det hängande över dig.

MumsMaräng: Äntligen ett datum! Det är ju toppen! Och så snart!

Bezilla: Va skönt att det funkar så bra för er! Bada era besökare i sprit så ni inte får den snorsjukan som går nu för det vore total katastrof. Hon är ju så söt din lilla! Såg henne nyss på fejjan.

Jag tror vi ska lyckas börja med inskolningen för Lokes del på dagis imorgon. Skulle börjat förra veckan men han har varit jättesjuk och jag med. Jag är fortfarande inte helt hundra och han är snorig men jag hoppas det ska funka imorgon.

För övrigt håller jag på att bli galen på kaoset som mitt liv består av. Det är verkligen sjukt jobbigt att stå brevid och titta på när det är så mycket som måste göras, på alla fronter. Dessutom finns det en stor risk att jag dödar nästa hantverkare som inte håller vad den lovar.
  • skuggspel
    Nihao; jag tror perni80 har fått bebis men jag vet inte..

Stort grattis till alla er som fått era små knyten!
    Så fantastiskt att det verkar som att alla hittills har fått friska barn! Jag har hållit tummarna och fortsätter hålla dem även för att alla mammor ska slippa se ut som korsstygnsbroderier.

Idag har jag 51 dagar kvar. Drygt att vara så otymplig men jag vill absolut inte ha bebisar nu.

Snart kanske vi har ett badrum. Det vore skönt att slippa kissa i komposten bland allt ogräs och annat kul varje gång man är i huset! Köksskåpen är uppe, vitvarorna kommer i veckan, vi har kaklat köket.. Ja, det går framåt! Jag har några fantastiska tjejkompisar och så syrran som varit där och slitit. Såååååå tacksam! Jag kan verkligen inte göra ett jota!!

Vi har börjat inskolningen på dagis. Det är dagiset precis där perni80 bor. Det får funka så länge men är knappast idealt då det är långt att åka, många barn, rätt trist gård och ingen speciellt genomtänkt pedagogik. Det var bara så himla bra att vi fick en plats på en gång!

Spännande att se när nästa bebis kommer men jag håller tummar och tår för att det är MaraFaras tur nu!!
  • skuggspel
    angeni skrev 2010-06-12 20:06:34 följande:
    Bara fy vad värkarna gör ont. Känns som magen ska explodera under värkarna och sedan känner man verkligen hur livmodern slappnar av och känns som den minskar.. Aja ska ta varm dusch nu
    Oiiiii! Spännande!!Glad
  • skuggspel

Grattis Perni!
    Vilken stor tjej! Och helt härligt namn!

Ska bli så spännande att träffa er som fått bebisar och höra allt om hur det gick med förlossningarna! Nyfiken i en strut!

Jag vet inte om jag har någon barnvakt i veckan så jag kan inte skriva upp mig på någon fika. Ta med Loke är så svårt. Han har varit så glad och helt ljuvlig idag, men idag har dels Jon varit hemma och tagit alla lyft och sedan min syster. Jag har ett ständigt dåligt samvete för att jag inte riktigt orkar med honom.

Förvärkar hela dagen igår och idag. Nu gjorde jag som Mums sa och tog värktablett för annars blir jag snart riktigt less på det här.

Mums; Du är en riktig kämpe! Jag fattar verkligen inte hur du orkar!

Angeni; Hoppas pinvärkarna antingen ger sig eller drar igång till nåt riktigt, det där mellantinget är ju bara för retligt!

MaraFara; All min sympati, verkligen! Förra graviditeten minns jag alltför väl de dagar jag gick över.. Tillslut grät jag i smyg mest hela tiden, hade såååå ont överallt och tänkte att det aldrig skulle gå över!

Shia: Oj, se till att du gör vad du kan, ta den hjälpen som finns. Det är svårt för sår att läka när det hela tiden ska snuttas på.

Happy: Det går framåt. Vi har fortfarande varken el eller vatten..eller toa..eller handfat..
    Men snart har vi ett kök!

• skuggspel
    Bezilla
    Oj, ni har haft änglavakt! Chocken kommer sen, så var det för mig när allt var så dåligt med Loke. Man orkar när man måste orka och bryter ihop sedan när allt är ok, fast det kan ta ett tag. Bli inte förvånad om du sitter och gråter om ett halvår över hur otäckt det var nu.
    Vi ringer inte sjukvårdsupplysningen, aldrig. Mitt förtroende för dem är lika med noll. De tycker aldrig att det är någon fara så det är bara att hoppa i skorna och åka till akuten direkt, hellre en gång för mycket än för lite. Hoppas din lilla sessa mår bättre snart och många kramar till dig!!

Mums: Vilka muppar!

HippY; Hoppas ni blir friska snart!!

För oss går det som vanligt.Glad
    Målaren som skulle kommit idag (och före det skulle kommit till helgen..) sa att han kanske kan dyka upp nästa vecka... Nix, vi målar själva, skiter i målaren. Jag har rollat väggar idag men är för osmidig för att göra något finlir, så alla lister är omålade och det ser allmänt.. ja illa ut men det blir gjort iallafall!
    Rörmokaren hade inte varit där upptäckte jag när jag kom dit. Han var visst förkyld sa snickaren som inte vill lämna ut hans nr.. Man skulle kanske ha kunnat förvänta sig att rörmokaren talat om för oss att han inte tänkte dyka upp men nej, det funkar visst inte så.. Hur svårt kan det vara att skruva lite rör kors och tvärs tror ni..? Jag kanske borde försöka..?Flört
    Jaja, herre min je, aldrig mera hantverkare. Situationen är rent skrattretande. Hittils har ju varenda en visat sig ha en extremt intressant inställning till tid, ja utom elektrikern som hör och häpna kommer när han säger att han ska komma. Konstigt.
    Ja, lite bitsk börjar jag känna mig måste jag erkänna.{#emotions_dlg.djavulsk} Elektrikern säger att han blir klar med inomhusprylarna till på tisdag nästa vecka så vi får se, kanske lyckas även han visa att han är en hantverkare på riktigt..

Hoppas allt är bra med er alla!
  • skuggspel
    Happy; Elektrikern var någon min pappa hittat och han har stoppat upp arbetet en evighet för snickarna. Målaren är en vän till mig som visat sig vara heeeeelt hopplös,första rörmokaren- han som stack till skinskatteberg och inte kom tillbaka- hade min pappa hittat, rörmokarn vi anlitar nu hör till snickarna och han dök faktiskt upp idag, fast han såg rätt mos ut...
    Det har dessutom varit "ju fler kockar desto mer disk".. Min far har både hjälpt och stjälpt med jämna mellanrum.. Han vill väl men han kan verkligen vara i vägen mellan varven. De som är där och jobbar har fått stå ut med att han kommer dit och pratar om allt och lägger sig i det mesta titt som tätt, lagom kul när de flesta går på timme...Jag har bett honom låta dem vara ifred men det går visst inge vidare.

Sussi; Ja det är vi, ahaa... så det är din dotter! Va roligt!
    Dagiset verkar jättebra men det är en fröken jag faktiskt inte alls gillar. Lena och Lena är jättegulliga och det är den tredje också (G) - mot vuxna. Hela tiden jag varit där, en och en halv vecka, har jag-på riktigt- inte hört henne säga ett enda snällt ord till något barn! Hon bara skäller på dem och säger åt dem hela tiden, det är helt absurt att lyssna på! Mot mig och de andra vuxna är hon dock idel solsken. Hennes vik går dock ut snart och blir inte förlängt, tur.
    Jag har mått illa, men det är säkert för att någon sparkar på helt konstiga ställen och ibland verkligen trycker på magsäcken!

Jag håller tummarna för att MaraFara är på bb!

Plogen: Men va hemskt med mjölkstockningen! Jag fick det bara pyttepyttelite i ena bröstet när jag blivit kall och det hjälpte att duscha riktigt varmt och ofta. Fast som sagt, det var ju bara lite.
Svar på tråden bf-juni västerås