Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Glömde ju skriva tack för fikat Perni!

• skuggspel
    Lille skrutten
    r Så glad jag blir för Felix skull, det var verkligen helt hemskt att höra hur ont han hade! Lilla pyret, så bra att ni han hittat något som funkar!

Plogen: Vi ger lactolos (stavas kanske inte så) för bebisarna har lite svårt att bajsa mellan varven.

Jag var på önstas loppis men det var lite klurigt att ta sig runt med jättevagnen utan att klippa fötterna på någon obevakad tant. Helt svettig när jag träffade på dig Mums!

Här har Loke vattkoppor och har snart varit hemma i två veckor, utan min mamma skulle läget varit katastrof. Jag är sååååå glad att vi bor så nära min familj och att de orkar ställa upp!
  • skuggspel
    Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
    Shia
    Perni
    Plankan
    Skuggspel

Så roligt Jolins! Spännande att se hur du bor! Just nu är båda mina snuviga men tills dess lär de vara friska.
    Nu piper de, jag som ville skriva mer! Äh!
  • skuggspel

Sussi: Va roligt att dopet blev lyckat!

Bezilia: Tänk så fort det går! Nyss var Tove bara en liten liten knorvel och nu har hon börjat äta potatis!

• skuggspel

Hoppsan.

Här är det snuvigt värre men ändå rätt okej så länge Loke är på dagis. Inatt var dock rätt jobbigt så vi kom inte iväg till Odensvi men det var nog lika bra, den här förkylningen ska vi inte föra vidare.

Jag har blivit kär. I en stol. Som finns i stockholm, himla opraktiskt alltihop. www.storafamnen.nu/la_bamba_mer.html  Det är den utan krusiduller. Jag tänkte att det vore en självklar investering för oss nu när vi inte riktigt har plats för alla våra saker..eh..Och så är det ju fiffigt att ha en sådan dinglande från taket när man har en vild tvååring och senare två små som kan krypa under och få storebrorsan i huvudet.. Eller..? För att inte tala om hur roligt det skulle vara att köra bil till sthlm själv fram och tillbaka med två små bara för att shoppa denna livsnödvändiga pryl. Den kärleken den kärleken.Flört

Jolins: Jag behöver också ha din adress.

Ni med lite större barn, och självklart även ni med små, vad sägs om att ta en svängom med getterna på vallby friluftsmuseum..museeum... hm. Jaja, gå dit någon dag när ni har era stora hemma? Det är ju härligt regnigt de flesta dagar förstås och på cafeet är de barnvagnsfientliga men en dag med sol..? Loke älskar vallby men brukar snöa fast på någon synnerligen intressant sten allt som oftast.
    Bara en tanke.

• skuggspel
    Jolins: Jag börjar misstänka att vi inte kommer kunna komma. Birk och Nemo snorar och har börjat hosta och jag har börjat få ont i halsen. Rackarns dagisbaciller!!

MaraFara; Det lät kul, jag inboxar min adress.
  • skuggspel
    shia skrev 2010-10-11 21:44:07 följande:
    Tack för idag girls, alltid lika trevligt att träffa er och barnen ! Viktor däckade direkt jag la honom i vagnen.

Perni: jag såg att du funderade på vad som har hänt. Min mamma har fått en ganska stor tumör på njuren. Hon fick diagnosen i tisdags. Väldigt jobbigt för alla inblandade, först och främst för att mamma är sjuk men sedan är det inte så jätte länge sedan min syster gick bort och det gör nog att vi alla är lite extra känslig eller vad man ska säga. Nu vet vi inte om den är godartad eller ej men vi försöker vara positiva och hoppas att allt bara ska gå bra. Läkarna säger dock att hon troligtvis måste gå igenom en cellgiftsbehandling vad än undersökningarna visar och bara det är jobbigt med vad allt det innebär. Mer undersökningar blir det i veckan och det är lite beroende på vad de visar och hur mamma mår som får bestämma hur länge jag och Viktor blir uppe i Umeå.

Kram och så syns vi snart !
    Oj så fruktansvärt!
    Tänker på dig och håller alla tummar och tår! Kram!
  • skuggspel
    Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
  • skuggspel

Hej tjejjer!
    Välkommen Catzz!

Birk och Nemo är fortfarande lite hostiga men det verkar som att det har vänt. Tack och lov!
    Loke finns nu i en uppgraderad version som har den gamla favoriten "dumma dig" men även med en och annan spark eller en smocka om han kommer åt. Träffade dock en annan tvååring hos min storebror och jag skrattade nästan högt när jag såg hur han måttade en rallarsving mot sin farfars kalufs och utbrast dumma dumma dumma!

Shia: Men va arg jag blir! Ring och skäll på dem!

Bezilia: Är det ännu fler tänder på g?

Jag har satt in en annons på min bil, äntligen tummen ur.. Så här skrev jag;

Vrålåk med rostflames, bra ventilation (det fattas en liten sidoruta bak) och imponerande räserljud (antagligen glapp på avgasröret).
    Gnäggar lite lattjo men startar alltid.
    Radio med kassettbandspelare för den rätta retrokänslan, farthållare,sommar&vinterdäck, elhissar, bra värme (även på sommaren),stort lastutrymme och trevlig att köra.
    När vi nu fick lite fler bebisar än vi väntat oss måste jag erkänna att både dubbelvagn och enkelvagn blir lite för knöligt till och med för kombin så vi säljer den och satsar på en minibuss.
    Eftersom alla prutar på bilar så säger vi 4000 kr..
    Ring om nu inte allt efter denna beskrivning är glasklart!

Vi blev nedringda! Det började efter 5 minuter! Fast killen som skulle komma och köpa den från sundsvall har inte dykt upp så snart blir det nästa på listan.

Är det någon som ska ner på stan imorgon? Jag ska till bm på efterbesök men vill helst inte ha med småpyrena in. OM någon är i krokarna och skulle kunna tänka sig att sitta utanför passa pyren och peta in nappar som spottas ut medan jag är inne på undersökning så blir jag grymt tacksam! Jag ska vara där vid 13.45.

• skuggspel

Lady,
    Tack! Så snällt! Jag går på Citypraktiken och det var visst 13.15 jag skulle vara där. Vet du var det är så kan vi ses där utanför där nere vid säg.. 13 10?

• skuggspel

Jag kommer nog inte lyckas komma iväg på vinkvällen.. Kvällar är riktigt svårt att vara ensam men alla barn just nu så varken jag eller sambon lämnar den andra med alla knytt om vi inte måste. Skulle vara om vi kan hitta någon som kan hålla sambon sällskap då, hm, det ska jag kolla.

• skuggspel

Less! Är uppe med småkillarna som hostar tills de kräks igen. De hade blivit bättre men är det definitivt värre nu igen. Jag hade planer på Råby öppna förskola men jag får ge upp dem. Låter de i närheten av så här när veckan närmar sig slutet får jag stanna hemma, den här hostan är ju hemsk. Vågar inte träffa andra små när de låter så här om de skulle smitta.     Suck! Jag får lappsjuka!

• skuggspel
    Angeni: Jag  kan inte komma till dig imorgon. Jag har hoppats in i det längsta att Birk och Nemo skulle bli friska men när jag ligger här och lyssnar på hur det skräller när de hostar erkänner jag att det är kört.
    Jag var hos läkare och tog prov på Birk idag och det är tydligen virus. Nu har de varit sjuka i över 2,5 veckor och det vore ganska hänsynslöst av mig att ta med dem och riskera att smitta ner er. Det funkar att vara ute och gå men att ligga i samma rum på samma filt vore bara onödigt... och roligt..men dumt. Suck, vad är väl en bal på slottet..?

Plogen: Jag vågar inte riktigt skriva upp mig på din lista innan jag vet att de är friska, annars blir det tredje gången i rad som jag måste banga pga samma sketna virus.

Rynkar på näsan
  • skuggspel
    Plogen: Jag VILL komma på fikat hos dig så skulle jag kunna få din adress om Birk och Nemo är friska tills dess?
    Shia; Samma där!
    Oj, stackars lilla Viktor!

Hoppas ni hade en kanondag hos Angeni!
    Loke var hemma för jag somnade i hans säng på morgonen när jag skulle ge honom välling så det blev så stressigt att vi struntade i att åka dit. Jag har varit så trött att jag mått illa senaste veckorna så när Birk låg i vardagsrummet och var lite missnöjd så sov jag  vidare där i Lokes rum. Vaknade efter ca 1,5 h och mådde så himla bra! Det var nog det längsta jag sovit i ett sträck på länge. Tack och lov var Birk just bara missnöjd, jag vet inte om jag hade vaknat änns om han varit jätteledsen. Loke har varit en liten ängel hela dagen. Han hade burit ner datorn till Birk på golvet för att visa honom Thomas tåg och berättade om alla figurerna i filmen. Så har han hämtat nappar, klappat, tröstat och bara pratat och roat. Shit, vet inte när vi hade en dag med så få utbrott sist, det var så fint!
  • skuggspel

Bezilia: Du får mer än gärna komma och titta i mina garderober, Jag är mellan 161 och 163 lång och vägde 60 kilo innan jag blev gravid med Loke så storleksmässigt borde typ allt passa dig, stilmässigt kan det säkert finnas något iallafall!

• skuggspel

Hoppsan! Nu läste jag vad jag själv skrivit i inlägg 2815 och det lät ju som att det var till Angeni vi struntade i att åka! Så var det inte alls, det var dagis vi inte åkte till för att det blev för sent. Ha ha! Rörigt som vanligt!Glad

Svar på tråden bf-juni västerås