Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

MumsMaräng skrev 2010-05-15 07:43:16 följande:
    Sömn? Varför det? När man kan sitta upp sedan fyra och lägga ett helt hopplöst pussel med 2000 bitar, där trycket åldrats och nu bara består av grön/blånyanser. Hur som haver så fick Mamma komma hem igår, så det var ju jätteskönt. Nu kommer tröttheten känner jag, lagom till det att det är normalt att vara vaken. Tja, ni vet hur det är!
    Va skönt att hon fått komma hem!!

Jolins: Vi använder nästan bara gula tvättlappar förutom när vi är ute så ni får prova er fram vad som funkar bäst för er. Loke hade en tendens att bli ett riktigt stopplyse med sin lilla rumpa även om det stod oparfymerat på förpackningen. Sen har vi bara fortsatt.
  • skuggspel

KLAGOSÅNG;

Blä va jag är less på att vara gravid! Måste bara klaga lite! Tappar känseln i händerna, mår illa, är trött, kan inte andas, kommer inte upp om jag försöker plocka upp nåt från golvet, ischias, sammandragningar som gör ont, konstigt ont i magen nästan jämt,svårt att sova, svullna fötter, svullna ben, urinläckage, ont i knäna, trötttrötttrött.... Blä! Vaddå två bebisar till priset av en graviditet? Äh! Jag har ju krämpor från två graviditeter på en gång.

Så! Nu känns det bättre!

Var bara tvungen att klaga lite..Å lite till... Dessutom har Jon rivit hela köket i nya huset, fast det eg funkade som det var.. Och råkat börja lägga golvet fel så det måste läggas om.. Och snickarna bestämde sig för att tisdag visst var bättre än måndag så de kommer då istället, vilket förvisso visade sig vara en rackarns tur för rörmokaren har visst dragit till skinskatteberg. Han skulle också kommit idag men dök inte upp..Så till imorgon måste vi hitta en ny lite pålitligare rörmokare. Och mäklaren har visst tagit bort huset från hemnet utan att berätta det, och han har inte ringt fast han skulle ha hört av sig för flera dagar sedan..

Ja, ni hajjar!
     Dessutom är jag riktigt rysligt dundertrött på att:
     1.... jag inte kan ta hand om Loke för det är fysiskt omöjligt att tampas med någon som inte änns är två år när man är så jäkla orörlig som jag är nu.
    2. ....bo hemma hos mina föräldrar!
    3. ...knappt kunna göra ett skit i huset för att jag är en valross.

Oj. Nu lyfte det  10 kilo från mina axlar bara för att jag fick uttrycka hur det känns.
    Imorgon är en ny, förhoppningsvis bättre dag.

• skuggspel
    Nihao: Huga, vändningen lät riktigt obehaglig!

Mumsmaräng: Hahahaha! Precis! Varför har någon flyttat marken? Så himla opraktiskt!

Angeni:
    Trist med grannen men ni får väl tänka att det är en vänlig människa som tolkar situationen fel och bara vill hundens bästa. Jag som inte kan ett jota om hundar skulle säkert kunnat tänka att den stackars lilla saken blev utslängd och ville ha sällskap eller nåt.. Och i all välmening tycka att jag då hade en grym granne..

Marafara: Ja eller hur! Det finns så mycket kul att pröva men det är verkligen med en annan inställning när man fått barn tidigare. Jag har svårare att gå på hela " ger du inte din bebis en snurrande blinkande stol med inbyggd tangofunktion automatisk nummerträning, valsläge och blöjbytarbräda så äääälskar du det inte så mycket! Du vill väl att ditt barn ska ha det bääääääästa! Får de inte denhär mojängen kommer de dessutom sova i din säng tills de är 14 och inte börja krypa förrns de är 25!"- snacket!
    Herregud, folk har ju fått barn i alla tider, länder och kulturer..

Lady och Hippy
    : Va bra att allt verkar funka så bra för er och era små pyren!

Perni08: Va kul att va hos dig!

Livet är bättre idag. Jag skrattade högt när jag ställde mig på vågen för första gången på två veckor. Inte alls konstigt att jag har så ont i alla leder, knän,händer och fötter! Jag har ju gått upp över 7 kilo på två veckor! Jaja, där kom vätskan med andra ord! Nu blir det ajabaja inget salt eller socker! Då vet jag iallafall varför jag kännt mig så sjuk..

Snickarna fixade en rörmokare som dök upp, tacksötarara! Jag känner att mitt förtroende för vissa hantverkare och mäklare är lite..knöligt.

Min pappa la om den delen av golvet som Jon lagt fel så det känns som vi kommer någonstans!

Min mamma och Loke har varit ute så vi inte behöver sitta i knät på varandra i några dagar, sååå skönt. Nu åker hon till stugan ikväll, både bra och jobbigt. Det är så himla svårt vatt ha Loke själv men jag och min mor behöver verkligen vara ifrån varandra!

Bm sa att det verkar som att en av tvillingarna har vänt sig om än inte fixerat sig så det kanske blir vaginal förlossning iallafall (skit. Jag hade nog börjat ställa in mig på att slippa..)
    Jag fick totalförbud mot att simma som jag tänkt eftersom det kan vara apdåligt för foglossningen. Jaja, då vet jag det. Man ska tydligen inte ha ett foglossningsbälte heller när man väntar två eftersom det kan trycka på en av dem. Det känns helt ok att veta att jag faktiskt inte kan göra något åt saken. Då slipper jag slåss mot väderkvarnar.
    Acceptera det man inte kan förändra lixom.

10 vecor kvar lite drygt. Då kanske vi har någonstans att bo på riktigt.. Hoppas iallafall.
  • skuggspel
    Jolinsfaster skrev 2010-05-24 11:32:00 följande:
    Är det fler än jag som börjat svälla om fötter och händer? Vad beror detta på och vad kan man göra åt det? Jag har börjat få in i lederna på fingrarna också, allra helst på morgonen. Nåt man bör vara orolig över och kontakta barnmorskan för?
    Så har jag och hade ännu mer förra gången. Dricka mycket mer vatten eller vad som helst som inte innehåller koffein eller är vätskedrivande brukar funka. Blir det värre så ta bort allt salt och även så lite socker som möjligt. Riktig katastrof för händer och fötter är att äta tex sura godisnappar, då blir det inte roligt sen.

Tack för receptet Perni80. Det ska jag skriva av och gömma läääängst in i ett skåp annars går det åt pipan med vikten inom en vecka..{#lang_emotions_smile}Eller ännu mer åt pipan kanske jag ska säga. De var verkligen helt grymma!

Så roligt att träffa er igen!
  • skuggspel
    Mums: Åh, va skönt att det är fler än jag som klagar!!{#lang_emotions_wink}
  • skuggspel
    MaraFara: Det kommer säkert igång snart igen då. Inte så dumt att både hunnit sova och äta innan om man inte ligger allt för mycket åt det självplågande hållet.{#lang_emotions_smile}
  • skuggspel
    {#lang_emotions_laughing}
    MaraFara skrev 2010-05-25 08:59:19 följande:
    Jag vill inte ha sömn å mat, jag vill ha bebis :)...
  • skuggspel
    Lunch och/eller fika, fredag 28/5 {#lang_emotions_coffee}

Nihao
    MaraFara
    Plogen
    Shia
    Angeni (gärna barnvänligt då Lina följer med)
    HippYgirl (beroende på vart då jag har med mig hela ligan)
    Skuggspel ( Loke följer nog med)

Det beror lite på dagsform om jag kan hänga med, idag har jag varit på väg att ringa förlossningen då jag haft grymt ont, som värkar. Sängliggande halva dagen..

Imorgon ska jag på ultraljud kl 11, håller tummarna för att tvilling ett växt bättre.

Nä, idag orkar jag inte änns skriva nåt, jag är bara så himla less på att ha ont hela tiden. 65 dagar kvar..

Fast jag tycker det är himla roligt att läsa om er och är lika engagerad i er allihop!
  • skuggspel
    vikh skrev 2010-05-27 22:07:16 följande:
    Hejsan alla!äntligen har våran son kommit,föddes 00:36 den 26/5,han föddes nån dag tidigare.Han ska heta Filip han va 50cm lång vägde 3335 när han föddes,det va en lång förlossning jag höll på i 20 timmarvi åkte in till 6:00 i tisdags och han föddes 00:36 den 26/5.Läkaren fick använda sugklockan för att få ut han det gick bra annars hade det blivit ett snitt om inte sugklockan funka,allt gick bra fast en lång förlossning bara.Hade bra alla kram:vikh(Sara).
    Grattis!! Va roligt!
  • skuggspel

Jag tar med mig Loke idag och vi kommer nog ca 30 min sent. Vi ska till öppna förskolan på fm och den stänger vid 12, rätt svårt att få ut honom därifrån innan dess..

Svar på tråden bf-juni västerås