Inlägg från: skuggspel |Visa alla inlägg
  • skuggspel

bf-juni västerås

Ha så trevligt imorgon (idag) alla som ska till öf! Jag hade tänkt åka dit men nu är det tredje timmen småmonstren ligger här och morrar (det låter faktiskt så) helt vakna i sängen. Jag får nog ta och akutsova när Loke är på dagis. Imorgon börjar Jon jobba igen, det blir spännande. Tack och lov har min mamma erbjudit sig att skjutsa Loke till dagis och även hämta. Jag måste verkligen köpa en ny bil/buss denna vecka! Någon härligt desperat människa slog in en sidoruta bak och snodde en skötväska ur bilen, vi har tejpat plast över hålet vilket gör att jag inte ser bakåt. Det i kombo med att Lokes stol skymmer sidospegeln ger en död vinkel som heter duga. Jag blinkar och ber en bön varje gång jag ska byta fil, riktigt läskigt. Vi tittar på en billig suv eller familjebuss och det är inte utan att jag känner mig som en del av "familjen annorlunda" trots att vi bara har tre barn. Det är liksom barn högt och lågt ändå.
    Nu ska jag fortsätta mina fåfängda försök att få bebisarna att förstå att man ska sova på natten...

• skuggspel

Uppe mitt i natten och ska bara skriva en kort fråga. Hur ofta kräks/kräktes era små så de satt i halsen och har svårt att andas? Kräks de i sömnen? Har de gjort men slutat nu? Båda mina har börjat visa på samma otrevliga vana som Loke hade. De kräks så de inte kan andas men det är inte varje dag (än iallafall) och det är oftast inga jättemängder. Loke var så men han var ju sjuk så jag har inget normalt att jämföra med, det här kanske är normalt. Än är jag inte jätteorolig men jag kan erkänna att jag håller tummarna för att detta ger med sig av sig självt.

Färdigmatat- sova-bums!

• skuggspel

Hej alla fina tjejjer!
    Jag läser ofta men har sällan en hand över att skriva med. Sussi vi har nog fått samma dagisbaselusker, Loke är snuvig och jag känner av halsen. Bebisarna mår bra, naja, ganska bra iallafall. Nackdelen med ersättning är trög mage och igår var vi på barnakuten med Birk pga magknip. Dock bajsade han glatt ner hela skötbordet när sköterskan tog tempen och har sedan dess varit lite lugnare. Nu har Jon köpt laktosfri ersättning så vi får se hur det går. Annars måste jag bara säga att ersättning är såååååååå bra för oss! Jag kan åka iväg- nu gör jag knappast det ändå, men jag KAN!  Själv!
    Angeni oj va jag känner igen mig där. Det är nog därför jag är så glad åt ersättningen, med Loke ammade jag jämt och kom knappt någonstans pga det och för att han kräktes så mkt. Kände mig instängd och blev jättedeppig. (Gissa om oddsen är höga för att samma sak händer igen, lagom lätt att ta mig ut nu..) Jag tror på det Nihao säger, se till att du får ensamtid och dessutom att du har ett socialt skyddsnät. Folk som kan komma hem till dig och fika om du inte tar dig utanför dörren. Och blir det riktigt gröndjävligt så sök hjälp, det kan vara någon efter förlossningen-depp som går att göra något åt.
    Jag längtar till öppna förskolan, mitt favvoställe är råby. Det är rörigt och tog lite tid att vänja mig vid men jag känner mig hemma där.

Nej, måste sova. Jag har inte råd att inte ta vara på de sömntimmar jag har möjlighet till.

Jag kommer hänga på när snuvan släppt i familjen, vill inte bjuda småknoddar på virus.

• skuggspel

Ha! Oj så rörigt jag skrev! Jaja, sömnbrist blir man smart av va?Flört

• skuggspel

Herre min je,inatt har jag varit uppe en gång var 30nde minut. Det här blir man lätt tokig av.

• skuggspel

Lady: Va roligt med fika! Jag vill gärna komma men kan inte lova att jag lyckas. Det hänger lite på om Loke kommer få fler timmar på dagis och om allt inte helt enkelt bara skiter sig som det gör ibland.

Jolins; Det lät ju helt underbart med kryssningen!

Plogen; Mina kan periodvis ockå äta varannan, eller varje, timme.

MaraFara; Du är grym! Helt beundrandsvärd som fixar allt som ensamstående.

Nihao, Jag hittar gärna på något spontant, ibland är det lättare eftersom planer lätt går i stöpet om natten varit pannkaka.

Bezilla; Oj, inte kul med sjuk bebis. Hoppas det inte blir något av det utan att hon vaknar som en sol imorgon.

Natten igår var fantastisk! De vaknade bara två gånger var, och dessutom nästan samtidigt!!
    Imorgon ska jag på återbesök med Birk. För kräk och magknipsproblematiken. Han har blivit mycket bättre efter att vi bytte ersättning, som för övrigt inte alls var laktosfri som jag trodde utan bara någon sorts fiberberikat tjofräs.

Nehe, nu sova!

• skuggspel
    Vad har ni tänkt att ha för typ av overaller till era småttingar i vinter, jag ska börja min jakt idag men jag vet inte riktigt hur man ska tänka. Ni som har barn sedan tidigare , vad hade ni på era första vintern ?
    En där det fanns dragkedjor ner i båda benen. Köpte en på ren tur, det var först när vi köpt en större utan som vi insåg hur bra det var att slippa knöla ner fötterna och benen med byxor som ville åka upp i overallens byxben, om du förstår vad jag menar.
  • skuggspel

Kan tipsa om att det är höstloppis på råby centrum den 25e sept. Det är barninriktat och det är en från deras öf som ordnar. Om det är någon som vill sälja något där (HIPPY du är ju en hejjare på affärerFlört) så kan man visst göra det också. Troooor det var 10-12 men är inte helt säker.

• skuggspel

Jag måste avboka, Lady. Sååå himla trist men Loke har fått öroninflammation nu i helgen. Det var verkligen hemskt, stackars liten. Det är redan bättre men han äter penicillin och är hemma från dagis=jag är ensam hemma med alla tre. Han är dundersnuvig så han ska inte träffa andra bebisar än mina små morrande korvar.
    Bättre lycka nästa gång..
     Ha så himla trevligt!

• skuggspel
    Välkommen Lilla Skrutten! Va kul att vi blir fler!

Jaaa Bezilia, jag vill gärna komma, men jag vågar som vanligt inte lova något. Ska dock göra mitt bästa. Vilken tid på onsdag?

Det känns som att vi spenderat hela veckan på barnakuten! Blä! Bebisarna har kräkts så mycket att det tillslut blev  ultraljud på magen på bägge. Tack och lov har de inte det Loke hade, än iallafall sa överläkaren som var med. Det kan ändras. Jag tänker dock att om det inte visat sig än så är det något annat. När Loke var lika gammal som de är nu kunde han lätt kräkas en meter ifrån sigsjälv och jag satt uppe hela nätterna för att få honom att behålla någon mat.
    Nu har de antagligen reflux, fel på övre magmunnen istället. Vi har fått en ersättning med förtjockningsmedel som ska vara svårare att kräkas upp så vi får se hur det går. Jag bara ber att de ska sluta kräkas i sömnen!Jag tycker det är så otäckt när jag vaknar av att de sätter i halsen.
     Det var inte så roligt att göra om samma undersökningar som med Loke, en riktigt jobbig påminnelse men jag är såååååå himla tacksam att det inte var samma sak!
    Fick dessutom rådet att ge lactulos för att de inte ska vara hårda i magen och att inte ta tempen för att hjälpa dem att bajsa, det är tydligen inte alls bra utan ett gammalt råd. Min bvc-tant var visst inte så uppdaterad.

Va roligt att det gått bra med dopet Bezilia!
    Plankan hoppas Noel mår bättre snart! Sådant är så himla jobbigt!
Svar på tråden bf-juni västerås