bf-juni västerås
maraFara: Herregud vilken mardröm! 3 timmar, aaaaaaaj!!Grattis till underverket! Han var ju verkligen jättestor!
40 j**la dagar kvar! Så trött på allt just nu! Framförallt less på att det ska göra så ont hela tiden! Magen känns som den ska sprängas och ibland som att jag badar i iskallt vatten, sedan försvinner känseln i halva magen. Måste vara nåt som hamnar i kläm.
Sonen är mammig som aldrig förr, mamma ska göra allt och han gråter så fort jag inte är inom synhåll. Lite dumt att det händer just nu. Han vill bara kramas och bli buren och det är ju fullkomligt skitsvårt. Fast det är väl därför, för att jag inte kan som han försöker så mycket hela tiden.
Less och stressad och trött, som ett kinderägg. Med god min utanpå och åska inuti.
Hej alla fina tjejjer!
Bezilla: Så fantastiskt! Visst blir man tacksam över att bo i Sverige! Jag minns att jag tänkte på hur tacksam jag var över att skatten vi betalar gör att mitt barn fick leva. Hade vi bott i ett land där jag skulle behövt bekosta operationen själv hade Loke svultit ihjäl. Det är svindlande att tänka på hur olika det ser ut i världen och lätt att bli illamående om man funderar en stund.
Angeni; Fy så drygt! Jag har missat, hur gick det förra gången? Förlossningen med Lina, hur var den?
Nihao; Jag funderade på hur det kom sig att du blev igångsatt i v 35 förra gången, för visst var det så eller minns jag fel? Jag har för mig att vi pratade om det men nu kan jag inte minnas hur det var!
Mums; Jag säger som MaraFara; NÄÄÄÄÄ! Får väl försöka se det positiva i det (vilket jag med 100% säkerhet INTE skulle kunna!) som tex att... eh... du kan vila ut innan och möta den stora dagen med ett annat lugn. Att du kan... hm.. hinna fixa det som du hann komma på att du glömt när du väl låg på förlossningen idag..
Lady; Oj så påmind jag blev! Ha! När det gick från att jag tänkte att ;äh, folk överdriver ju! Det är ju busenkelt att vara småbarnsförälder! Eller så har just VI fått ett himla snällt barn! till att tänka; men jag vill ju bara gå och bajsa ifreeeeed! Med stängd dörr! Själv! Ensam! Allena!
Och till att jämställa att kunna ta en lång dusch utan bebis med att vara på spa!
Oj.. det får mig att undra hur sällsynt DET kommer att bli nu, med två pyttepyren och en liten skrutt.. Ja.. Det är väl bara att acceptera att jag kommer lukta som en skunk.
(munskydd/luktskydd kommer vara att föredra)
Happy och Sussi; Snart snart snart!
Håller tummar och tår för Jolins nu! Hoppas allt går bra, lagom fort och så smärtfritt som det bara kan!
Min dag har varit.. ja..
Loke ville inte somna förrän strax efter 22 igårkväll så han var gnölig imorse när han trots det vaknade av sig själv innan 7. Han var lite ledsen när jag lämnade honom på dagis och jag bad dem ringa om han fortsatte vara så. Jag åkte till huset, inte en skymt av elektrikern som sagt att inomhuselen skulle vara klar till imorgon. Lösa sladdar, inga kontakter någonstans och en enda röra. Och ingen el såklart. Snickarna samma sak. Fast det spelar eg mindre roll. Det de inte gör färdigt kan jag fixa själv efter att bebisarna kommit. Att sedan det som skulle ta dem 4-5 dagar nu är inne på 6 veckor gör ju faktiskt att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.
Jag ringde elektrikern som efter att han sa att han varit tvungen att åka på en utryckning och inte hade tid att prata la på luren i örat på mig. Ringde snickarn som sa att materialet de beställt och behövde för att kunna avsluta jobbet borde vara klart till på tisdag. Jaja, som sagt, de är inte viktiga men utan el blir det mer än svårt att kunna flytta in!
När jag sedan hämtade Loke på dagis berättade se fröken att han i princip gråtit hela förmiddagen men att de inte ringt för att "då kommer han ju lära sig att det fungerar". Har jag nämt att han är två år gammal..? Jag sa ingenting för hon kunde lätt ha fått ut för hela dagens besvikelser..
Ingen vidare dag med andra ord.
Jag kommer på fikat!
Bättre sent än aldrig!!
Grattis Mums!! Hoppas det löser sig med amningen! Vilket litet pyre, så bra att ni båda mår.. ja att han mår bra iallafall och hoppas det värsta går över snart för dig!
Inatt är en riktig skitnatt, funderar på att försöka sova sittandes. 5 veckor kvar till bf idag, 35 dagar. Jag räknar ner vill jag lova! Jaja, imorgon är en ny dag.
Angeni: Inga bebisar än. 30 dagar kvar till bf..