• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Ella1986
    Zappa1 skrev 2010-02-21 19:46:59 följande:
    Jag och min syrra åkte längskidor (för första gången sedan högstadiet) för några veckor sedan. Det var innan jag hade testat och visste att jag var gravid och min syrra var i 14e veckan. Det var inte mycket vi stod på benen och vi ramlade hårt på rumpan massor av gånger och vi är båda fortfarande lyckligt gravida!
    Det var skönt att höra! Än så länge har jag inga känningar, så jag hoppas att allt gick bra. Antar att man är onödigt orolig! Tack för lugnande svar!
  • Zappa1
    Ja Ella, det är mycket man passar på att nojja för. Själv fick jag i mig japanskt godis med sjögräs i igår för jag visste inte att det inte är bra. Men jag ska försöka att inte nojja över det.
  • Ella1986

Zappa1: Man får tänka att människan har fött barn sedan urminnes tider, och att det till synes har fungerat ganska bra utan en massa förbud och riktlinjer. Lika bra att bryta ihop och komma igen, för man mår som sagt inte bra av att oroa sig hela tiden.

I dag går jag in i vecka 9 och det känns alldeles fantastiskt att pyret därinne har klarat sig så länge (jag är pessimistisk - jag vet). Men nu börjar de mest kritiska veckorna, har jag hört. Är det sant att de flesta missfall sker i vecka 9-11? 

• Jamtland4ever

Hejsan. Jag är en tjej på 20 år som fick ett plus någon vecka sen och har beräcknad bf mellan den 3-7 oktober. Hoppas att jag får vara med här? Bor i skåne straxt utanför hässleholm.

• LurvensFrö
    Ella1986 skrev 2010-02-22 11:42:54 följande:
    Zappa1: Man får tänka att människan har fött barn sedan urminnes tider, och att det till synes har fungerat ganska bra utan en massa förbud och riktlinjer. Lika bra att bryta ihop och komma igen, för man mår som sagt inte bra av att oroa sig hela tiden. I dag går jag in i vecka 9 och det känns alldeles fantastiskt att pyret därinne har klarat sig så länge (jag är pessimistisk - jag vet). Men nu börjar de mest kritiska veckorna, har jag hört. Är det sant att de flesta missfall sker i vecka 9-11? 
    jag har hört v 8 är vanligast men det är ju olika.
    Längtar ♥BF~101001♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • LurvensFrö
    Jamtland4ever skrev 2010-02-22 12:02:41 följande:
    Hejsan. Jag är en tjej på 20 år som fick ett plus någon vecka sen och har beräcknad bf mellan den 3-7 oktober. Hoppas att jag får vara med här? Bor i skåne straxt utanför hässleholm.
    en skåning till här från malmö
  • Jamtland4ever
    LurvensFrö skrev 2010-02-22 13:15:45 följande:
    en skåning till här från malmö
    Malmö är en fin stad men skulle inte klara av att bo där :P är ingen storstads människa direkt
  • LurvensFrö
    Jamtland4ever skrev 2010-02-22 13:31:20 följande:
    Malmö är en fin stad men skulle inte klara av att bo där :P är ingen storstads människa direkt
    hihi tycker iofs inte mamlö ör så stort, men själv kan jag tänka mig flytta utanför malmö, men vet inte vart, vi kommer nog bo här ca 2 år sen vill min sambo plugga och då får vi flytta någon annanstans, men vet inte vart. Så vi får se. Men har bott heöa mitt liv i malmö men ibland drömmer jag om en omväxling och en flytt till ny plats. =)
  • snigelkatt
    Ella1986 skrev 2010-02-22 11:42:54 följande:
    Zappa1: Man får tänka att människan har fött barn sedan urminnes tider, och att det till synes har fungerat ganska bra utan en massa förbud och riktlinjer. Lika bra att bryta ihop och komma igen, för man mår som sagt inte bra av att oroa sig hela tiden. I dag går jag in i vecka 9 och det känns alldeles fantastiskt att pyret därinne har klarat sig så länge (jag är pessimistisk - jag vet). Men nu börjar de mest kritiska veckorna, har jag hört. Är det sant att de flesta missfall sker i vecka 9-11? 
    Jag har hört att de statistiskt "farligaste" perioderna är ju först då hjärtat skall börja slå ca v 6), och sedan då navelsträngen tar över näringsförseln från gulkroppen (ca v 11)
  • McYama

Hej alla, Jag plussade för första gången i mitt liv för en vecka sen och idag går jag in i vecka 6. Beräknad BF är 24/10 och det är mitt och min mans första barn. Jag är 33år o är jättespänd och nervös. Livrädd för att få MF, men försöker just nu mest att fatta vad det är som händer i min kropp. Det känns helt overkligt att jag har ett pyttelitet pyre i mig som helt kommer att förändra vårt liv!!!! Jag är nog i chock tror jag... {#lang_emotions_laughing}

Kram alla

Svar på tråden BF Oktober