BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Tycker att det är så synd när man inte får glad respons tillbaka! Som Anja1661 säger, låtsas iallafall?!! Förstår inte hur man kan ge negativ respons när det är någonting som båda partner vill. Jag var så nervös för att berätta för min mamma, hade INGEN aning hur hon skulle reagera. Var så rädd att hon skulle bli arg och tycka att vi skulle göra abort. Tack och lov blev hon jätte glad.
Till er andra som fått negativ respons : STÅ PÅ ER ! Detta är en underbar sak ni går igenom tillsammans, låt ingen ta det ifrån er!
Kram på er allihop !
Håller verkligen med ovan!!! FAsen - det är ert beslut och alla borde få stöttning o bemötas med glädje! Jag tror att vi kommer bemötas med en massa glädje när vi berättar för våra föräldrar - det stora frågetecknet är bara NÄR ska vi berätta... Jag är i v5+1 idag och vi har nog nästan bestämt oss för att berätta för våra föräldrar i helgen... Känns som att de har rätt att veta oavsett vad som händer, hur har ni gjort?
En annan sak... Har haft en del grav.symptom såsom ömma bröst o trötthet, men nu för en timme sedan blev jag så j-kla yr. Det känns som om jag har blyskalle och att mina rörelser har en fördröjning på sisådär 30sekunder. Jag är sådär yrillamående så det känns som om jag ska falla ihop när som helst nästan... E de någon som känner igen sig?!?!?!?
Kramar
Usch blir lite nervös av era berättelser om negativa reaktioner. Oroat mig sen plusset över att berätta för folk. Min mamma sade när dottern föddes att nu får vi lugna oss och utbilda oss färdigt, skaffa körkort och bild och allt vad det var innan fler barn. Makens syster sa när dottern föddes att hon minsann tycker synd om barn som får småsykon när de är under 2 år gamla (hon själv har bara ett barn..). Och makens bror och fru, som i och för sig är jättebarnkära och underbara, har försökt få barn längre än oss och det vill sig inte och här skjuter vi ut ungar på löpande band. Men men. Alla kan inte vara glada för alla.
Vad tråkigt för er som har fått dåliga reaktioner på beskedet att ni är gravida.
Här har vi bara fått positiva svar trots att det är nr 4 och vi har strul med 2 av de barn vi redan har.