• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • JochG

misa85: GRATTIS!! :D Förstår att det kom som en chock, men det är väl en positiv chock eller? :P

• drömmaromsmått

misa85: grattis, vi hoppas också på att det bor fler där inne, jag hade tre ägg vid ultraljudet men två såg ut att vara snäppet för små men man kan ju alltid hoppas, mirakel händer ju har man fått höra  =)

• misa85
    JochG skrev 2010-02-26 00:26:57 följande:
    misa85: GRATTIS!! :D Förstår att det kom som en chock, men det är väl en positiv chock eller? :P
    Jo nu känns det mer positivt, igår var det mest panik :)

Det såg ut att vara enäggstvillingar i magen nu, men det kunde ändras med tiden då man inte kunde se skiljeväggarna nu :) ska dit om två veckor igen för att kolla.
  • evve02
    misa85 skrev 2010-02-26 08:36:17 följande:
    Jo nu känns det mer positivt, igår var det mest panik :) Det såg ut att vara enäggstvillingar i magen nu, men det kunde ändras med tiden då man inte kunde se skiljeväggarna nu :) ska dit om två veckor igen för att kolla.
    Grattis! Det visade sig i onsdags att vi också hade två små i magen, är oxå chockade då vi planerat för ett. Skrämmande men ändå väldigt lyckliga! När vi gjorde VUL så såg man tydligt att det var tvåäggstvillingar, men kan säkert se olika ut. Jag är oxå i v8. Sa läkaren att till dig att det var ganska säkert nu och riskerna för missfall små? Lycka till iaf! :) 
  • drömmaromsmått

Så nu har jag bokat tid för VUL tills på tisdag, jag ska enligt mina beräkningar vara i 6+5 då så förhoppningsvis får vi se ett litet hjärta picka på =)

• misa85
    evve02 skrev 2010-02-26 09:03:49 följande:
    Grattis! Det visade sig i onsdags att vi också hade två små i magen, är oxå chockade då vi planerat för ett. Skrämmande men ändå väldigt lyckliga! När vi gjorde VUL så såg man tydligt att det var tvåäggstvillingar, men kan säkert se olika ut. Jag är oxå i v8. Sa läkaren att till dig att det var ganska säkert nu och riskerna för missfall små? Lycka till iaf! :) 
    Hon sa att när man sett hjärtarna slå så pass bra så minskar risken, men hon sa även att ett missfall kan ske hela graviditeten. Dock känner jag mig lugn. Vad hon kunde se så bar jag på enäggstvillingar =) Men som sagt så kunde det ändras då skiljeväggarna var svåra att se just nu. Ska dit igen om två veckor.
  • Sessan1985

Hej på er!

Har idag varit på hälsosamtal där fick jag ett nytt BF, den 29/9. Jag är nästan 100% säker på att detta datum kommer att skjutas upp efter UL, eftersom jag fick positivt på ÄL den 16/1 och då borde vara i vecka 7+4 istället för som de sa idag vecka 9+1. Men jag tar det som positivt att jag då kommer att få göra UL tidigare än jag trodde =) Hoppas jag ändå får vara med i denna tråd trots att de nya BF är i september? =)

Hoppas alla mår bra. Ha en trevlig helg. Kram

• Jamtland4ever

hur mår alla här inne idag? Jag mår relativt bra mår lite illa men inte lika mycket som det har varit.

När ska alla köpa saker till bebisen om ni inte har gjort det? Jag vill köpa något litet men vågar inte ännu.

Svar på tråden BF Oktober