• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • LJ87
    Jamtland4ever skrev 2010-04-15 11:59:30 följande:
    Hejsan tjejer jag måste få fråga er en sak. Jag gick in i v15+0 ida. Kan jag redan känna barnet? För ett par dagar sedan så bubblade till i nedre delen av magen som man har fått berättat för sig att man kan känna så när man börjar känna bebisen. Sen var det lugn i cirka 2 dagar. Nu varje dag kan jag känna precis som att någon håller på och "buffar" i magen. Är det bebise? Detta är mitt första barn så kan tyvärr inte svara på den frågan själv :P Därför vänder jag mig till er. Sen har jag en annan fråga. I ett häfte man fick av bm vid inskrivningen så står det att barnet är cirka 11 cm långt nu denna vecka men på andra ställen så står det att barnet är 16 cm långt. Vad är det som gäller?
    ja skulle gissa att under denna veckan så växer den från 11 till 16.. den e alltså 16 cm när man går in i vecka 16+0...

de e säkert bebisen du känner... ja känner ingenting än men de e ju vanligt att an som förstagånggravid inte känner bebben förrään efter vecka 20... men man kan absolut känna den redan nu... =) de ska väll kännas ungefär som när en fisk sprattlar till, då bebisen fortfarande e så liten att man inte uppfattar just en spark... =)
  • Jamtland4ever
    LJ87 skrev 2010-04-15 12:17:56 följande:
    ja skulle gissa att under denna veckan så växer den från 11 till 16.. den e alltså 16 cm när man går in i vecka 16+0... de e säkert bebisen du känner... ja känner ingenting än men de e ju vanligt att an som förstagånggravid inte känner bebben förrään efter vecka 20... men man kan absolut känna den redan nu... =) de ska väll kännas ungefär som när en fisk sprattlar till, då bebisen fortfarande e så liten att man inte uppfattar just en spark... =)
    okej då vet jag lite mer varför det är så stora skillnader på olika ställen. tack för svaret.

Det känns så overkliget denna graviditet. Då jag verkar ha en ganska lätt graviditet om man inte räknar med illamåendet :P Men nu börjar höften och ryggen gör lite ont på kvällar.
  • LJ87
    Jamtland4ever skrev 2010-04-15 13:41:34 följande:
    okej då vet jag lite mer varför det är så stora skillnader på olika ställen. tack för svaret. Det känns så overkliget denna graviditet. Då jag verkar ha en ganska lätt graviditet om man inte räknar med illamåendet :P Men nu börjar höften och ryggen gör lite ont på kvällar.
    ush då.. ja ja tycker med jag har en lät graviditet.. har knappt haft något illamåedne alls... börjar få lite ont i ryggen nu men inte så farligt...

förresten tänkte höra med er alla om ni testat de testen de har här på nätet... både fls kinsesiska kalender och sidan blimamma.se 2 olika tester... =)
    tycker sånt är liet roligt även om man inte ska lita på de... =)
    Jag har själv gjort alla tre o de blev flicka på alla tre... =) får väll se om de stämmer sen... =)
  • Jamtland4ever
    LJ87 skrev 2010-04-15 13:51:57 följande:
    ush då.. ja ja tycker med jag har en lät graviditet.. har knappt haft något illamåedne alls... börjar få lite ont i ryggen nu men inte så farligt... förresten tänkte höra med er alla om ni testat de testen de har här på nätet... både fls kinsesiska kalender och sidan blimamma.se 2 olika tester... =) tycker sånt är liet roligt även om man inte ska lita på de... =) Jag har själv gjort alla tre o de blev flicka på alla tre... =) får väll se om de stämmer sen... =)
    Jag har inte testat utan jag är nästan helt hundra på en kille då jag har drömt om bebisen cirka 10 ggr och alla gånger var det en kille. 4 ggr av 10 har jag även sätt längden och vikten på bebisen. Alla varit precis efter födseln. Så får se om det blir en kille. Vi har bestämt ialla fall att vi ska kolla upp könet.
  • Annum
    Jag lägger med in mig i listan. Har RUL 4maj Men har sett min Böna 3gånger redan <3 :D
    BF LISTA  Oktober

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986 - LJ87
    4:
    5: - Idaar
    6: - Jamtland4ever
    7:
    8:
    9: - Emeliiieeee
    10:3busfrön,Annumen
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5
    14:
    15:
    16: anja1661
    17:
    18:
    19:Tifan
    20:
    21:
    22:Familjen Rockström, Lollinona
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:poppiloll
    29:
    30:
    31:
  • evve02
    Lägger in mig också..väntar på RUL som är den 6 maj!!! 

BF LISTA  Oktober

1:
    4:
    5: - Idaar
    7:
    8:
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5, Evve02
    14:
    15:
    17:
    18:
    20:
    21:
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    29:
    30:
    31:
  • CarroW86

Är nästan säker på att jag känt bebben ihelgen, det har bubblat och kittlas i magen ganska långt ner flera ggr :).. Hade även svårt att sova natten till idag (lör-sön) för det har stretat och dragit i magen, antar att det är växtvärk.. Har även som molnande värk neråt ljumskarna, är det någon annan som har det också?

• Soffi83

Jag hoppar också på här. Har RUL 26/4...kan knappt vänta {#lang_emotions_smile}

BF LISTA  Oktober

1:
    4:
    5: - Idaar, Soffi83
    7:
    8:
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5, Evve02
    14:
    15:
    17:
    18:
    20:
    21:
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    29:
    30:
    31:
  • misa85
    CarroW86 skrev 2010-04-18 23:46:41 följande:
    Är nästan säker på att jag känt bebben ihelgen, det har bubblat och kittlas i magen ganska långt ner flera ggr :).. Hade även svårt att sova natten till idag (lör-sön) för det har stretat och dragit i magen, antar att det är växtvärk.. Har även som molnande värk neråt ljumskarna, är det någon annan som har det också?
    jag känner också att det sträcker ocg stretar lite. Antar att det är mina små knoddar som rör sig. Ibland är det stenhårt på magen medan sekunden efter är det helt slappt igen...
  • Pumsig
    lägger också till mig i listan. var ett tag sedan jag skrev har varit lite små turer till mvc. men nu har vi sett bebisen 2 ggr och blir en tredje gång den 5e maj då det är UL igen:D har fått foglossning nu så känner mig lite som en 90 åring:P ser att ni pratat om vagnar själva står vi i valet och kvalet om vi ska ha en syskonvagn eller ej. hur tänker ni andra som har lite äldre syskon?? den  blivande storebroren blir 2.5 år när bebisen kommer och han går gärna just nu men antar att han också ska åka vagn när syskonet kommer ska man sattsa på syskonvagn?? eller ståbräda??

BF LISTA  Oktober

1:
    4:
    5: - Idaar, Soffi83
    7: - Pumsig
    8:
    11: