BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Ella:
Kul med en till i Sumpan. Går du på MVC här eller någon annanstans? Jag går här. Har fortfarande inte träffat min BM eftersom det var en student/praktikant som hade hand om min inskrivning.
Väntar också första barnet. När är du beräknad? Jag ska ha i början av oktober. Fick 5/10 när jag gjorde VUL i Indien men efter ett UL här hemma förra veckan justerades det till 2/10.
Hej får jag vara med här ![]()
Ella:
Skönt att höra att du gillar MVC i Sundbyberg, jag har faktiskt bara hört gott om dem. Jag blev väl lite besviken att , vid första besöket, inte fick träffa den BM jag ska ha resten av tiden. Ingenting emot praktikanter utan mer att jag gärna hade velat ha kontinutet. Någon som följer en hela graviditeten.
Min pojkvän och barnets far är från Indien. Jag var där då jag upptäckte att jag var gravid, därav VUL i Indien. Spännande och faktiskt inte så olikt här hemma. Eller jo, på många sätt var det annorlunda men mkt var också likt. De verkar ha andra rutiner för UL där. Hann göra 2 st VUL under den tiden jag var där. Läkaren ville absolut göra ett tidigt, v 7, för att veta att allt såg bra ut, att hjärtat slog och så. Det är jag glad för. Kändes bra och tryggt att få se.
Jag ska tillbaka till MVC nästa vecka och lyssna på hjärtljuden. Ska bli jättekul. Efter UL förra veckan då jag fick bekräftat att allt såg bra ut så långt har jag kunnat slappna av på ett helt annat sätt. Innan var jag väldigt orolig att något skulle gå fel. Jag nästan förväntade mig det. Nu är det annorlunda. Fattar ju självklart att det inte finns några garantier men nu kan jag glädjas åt graviditeten på ett annat sätt.
Förresten, vad heter din BM. Min heter Eva men jag har som sagt inte träffat henne ännu.
Riktigt coolt att vi är beräknade med bara en dags mellanrum. Kanske sammastrålar på BB.
Var och beställde vagn idag, tur det sååå lång leverans tid. Tur att vi gjorde det nu.
Så mycket att välja på men 40 min senare var vi klara, blev en emmaljunga city cross med sitt och liggdel :)