• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • misa85
    Ella1986 skrev 2010-04-07 16:27:19 följande:
    Oj, hur lång leveranstid var det? Vi ska ha en Kronan Duovagn, men jag tror inte att det var längre leveranstid på den än en vecka. 
    oj en vecka är inte mkt. Teutonias har 14 veckor enligt babyproffsen, det är ju sjukt. Vi kommer ju köpa uj:s tvillingvagn, den skulle ta ca 10 veckor men man borde gardera sig lite sa hon på barnenshus :)
  • 2små2stora

Jag ska beställa vagnen den 7:e maj. Då har de 20 veckor på sig att leverera den. Har vi tur så rear de ut förra årets modell

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • LJ87

oj va tidigt ni alla verkar köpa vagn.. ja tänkte vänta till iallafall juni o då bara kolla o eventuellt beställa om de e lång beställningstid, e de inte de ska ja inte handla vagn förrän kanske i juli tidigast... men visst e de kul nu när man kan börja kolla på saker.. men ja ska försöka vänta på länge som möjligt innan ja börjar handla... =)

• misa85
    LJ87 skrev 2010-04-08 09:27:04 följande:
    oj va tidigt ni alla verkar köpa vagn.. ja tänkte vänta till iallafall juni o då bara kolla o eventuellt beställa om de e lång beställningstid, e de inte de ska ja inte handla vagn förrän kanske i juli tidigast... men visst e de kul nu när man kan börja kolla på saker.. men ja ska försöka vänta på länge som möjligt innan ja börjar handla... =)
    vi väntar ju som sagt tvillingar så jag antar att de kommer ploppa ut tidigare, mina läkare har sagt att de flesta föds i vecka 36 men många även innan. Jag vill ha allt klart så mkt som möjligt till vecka 30 iaf så jag kan slappna av sedan. Vi ska på rul den 5 maj, efter det beställer vi också :)
  • Idaar

Samma med mig, jag väntar gärna men jag tittar runder mycket och har redan hittat vagnen som vi vill ha. Men tycker också det är förtidigt, iallafall för mig.
    Men tänker inte hela köpa allting någon vecka innan. Jag har tänkt att bre ut det så mycket som möjligt så att man inte har ALLT att betala en månad. Vem har råd med det ?

Hur mår ni annars förövrigt och vilken vecka är ni?
    Jag mår bra förutom huvudvärk som fortfarande sitter tyvärr annars mår jag super.
    Är nu i v. 14+2

• Idaar

ps. Hemi21 (och alla andra)
    Tänkte att det kunde vara roligt med en BF lista? Fyll i efter mig så om Hemi21 orkar, kan hon lägga in det i tråden?

BF LISTA

5 oktober - Idaar

• Hemi21

Vi köpte vagnen nu eftersom den färgen vi vill ha utgår i slutet på maj, så var tvugna att passa på :)

• 2små2stora
    Hemi21 skrev 2010-04-08 15:41:13 följande:
    Vi köpte vagnen nu eftersom den färgen vi vill ha utgår i slutet på maj, så var tvugna att passa på :)
    Vilken färg har ni köpt?
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Hemi21

BF LISTA  Oktober

1:
    2:
    3: - Hemi21
    4:
    5: - Idaar
    6:
    7:
    8: