• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus
    Mamma till W skrev 2010-04-29 18:46:41 följande:
    Det de inte såg idag var ju hur hjärnan och hjärta ser ut så vi vet ju inte ännu riktigt att det ser bra ut! Ska även be de mäta om min bebis, för enligt mina tidigare vul/ul ska jag ligga två dagar före dagens nya datum. Jag är i vecka 19... Så 20 är väl inte jättesent, är det? Är även i vecka 19 på tisdag, fast då ska jag enligt tidigare ul/vul gå in i vecka 20. a ja, två dagar hit och dit gör ju inte så mycket! Jag tycker om att jag har en bråkstake i magen som vägrade flytta på sig även om jag fick skutta runt i ul-rummet och bm tryckte och hade sig, stramar jättemycket fortfarande sen hon tryckt på min mage! Det är bra att bebis inte flyttade på sig när de var så oförskämda som de var, sa att jag är för fet för att kunna få bra bilder på ul, bara att det är ju många andra som är större än mig som det blir jättebra bilder för!
    För fet för UL ? det är de dummaste jag har hört {#lang_emotions_surprised}
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • Mabaja
    MariaOMarkus skrev 2010-04-30 08:35:34 följande:
    För fet för UL ? det är de dummaste jag har hört
    jepp för fet för ul! Det är jag det.. och ja jag är överviktig, men nej enligt mig själv inte fet! Hörde häromdagen att ökar man 1 cm i midjan har man gått upp 1 kg.... Jag står kvar på samma vikt så jag lär ha "gått ner" i vikt istället... fast magen växer så det knakar!

Ja ja, nytt rul på tisdag! och då är jag i vecka 20 enligt tidigare ul/vul och vecka 19 enligt gårdagens. Ska be nya bm om att mäta en gång till!
  • Soffi83
    Mamma till W skrev 2010-04-30 08:58:31 följande:
    jepp för fet för ul! Det är jag det.. och ja jag är överviktig, men nej enligt mig själv inte fet! Hörde häromdagen att ökar man 1 cm i midjan har man gått upp 1 kg.... Jag står kvar på samma vikt så jag lär ha "gått ner" i vikt istället... fast magen växer så det knakar! Ja ja, nytt rul på tisdag! och då är jag i vecka 20 enligt tidigare ul/vul och vecka 19 enligt gårdagens. Ska be nya bm om att mäta en gång till!
    Vissa personer har verkligen inte rätt jobb. Hur kan de bara säga en sån sak?
    Hoppas verkligen du får en annan BM på tisdag. Håller tummarna för dig :)
  • MariaOMarkus
    Mamma till W skrev 2010-04-30 08:58:31 följande:
    jepp för fet för ul! Det är jag det.. och ja jag är överviktig, men nej enligt mig själv inte fet! Hörde häromdagen att ökar man 1 cm i midjan har man gått upp 1 kg.... Jag står kvar på samma vikt så jag lär ha "gått ner" i vikt istället... fast magen växer så det knakar! Ja ja, nytt rul på tisdag! och då är jag i vecka 20 enligt tidigare ul/vul och vecka 19 enligt gårdagens. Ska be nya bm om att mäta en gång till!
    men jisses..hoppas verkligen du får en vettig bm nästa gång du ska dit.
  • Mabaja

Jag ska få en annan bm på tisdag! =) Det känns bra!

Så hur mår alla? Har ni gått upp mycket i vikt? Känner ni bebisen mycket? Jag har känt rörelser sen vecka 13, men först i morse fick jag mina första sparkar!

• Soffi83
    Mamma till W skrev 2010-04-30 16:52:42 följande:
    Jag ska få en annan bm på tisdag! =) Det känns bra! Så hur mår alla? Har ni gått upp mycket i vikt? Känner ni bebisen mycket? Jag har känt rörelser sen vecka 13, men först i morse fick jag mina första sparkar!
    Har nog gått upp ett par kilo hittills. Först nu denna vecka jag känt nåt men nu tycker jag det "kittlas" rätt ofta under dagen. Är ju första så har inget att jämföra med.
  • MariaOMarkus

vet inte hut mk jag gått upp,inte vägt mig. Mår bra förutom välidgt lågt hb så är yr och trötter en massa. Jag har känt sparkar sen vecka 13 men denan bebis är lugng så känner inte lika mkt som med dottern :)

• Tifan

jag hat inte känt något än, men det kommer nog snart =) Jag har inte gått upp något utan gått ner 4kg så blir förhoppnings inte så många kilon sen :P

• misa85
    Mamma till W skrev 2010-04-30 16:52:42 följande:
    Jag ska få en annan bm på tisdag! =) Det känns bra! Så hur mår alla? Har ni gått upp mycket i vikt? Känner ni bebisen mycket? Jag har känt rörelser sen vecka 13, men först i morse fick jag mina första sparkar!
    Jag har gått upp snart 4 kg :/ men jag skyller på att det är två därinne =). Börjar må bättre nu men har haft mina attacker av illamående. Har inte känns någonting ännu, oroar mig en hel del men ska på rul på onsdag så då slappnar ja nog av =)
  • LJ87

oj va alla känner sina bebisar, jag har inte känt något alls än, men jag vet att dn rör sig för de va fullt ös när vi va på ultraljudet, den va så livlig så de kunde knappt mäta... =)
    jag har gått upp ca 3 kg...

Svar på tråden BF Oktober