• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag är inte klokare alls idag :( Först höll hon på skrämma livet ur mig när hon trodde att hon såg två uppklarningar?? Först sa hon jag ser en normal graviditet i livmodern med fostersäck och gulekropp, jaaa lycka. Sen sa hon jag ser en till uppklarning men vet inte vad det är, kanske två, shit!!! Sen sa hon, nej glömd det där jag sa förresten, nu ser jag ordenltig toch jag ser ingenting?? Jag blir cocco på detta. HGC ökar normalt, 1200 idag 600 i tisdags, men jag blöder fortfarande. Det blev inga cellgifter idag iaf, så länge vi inte är säker på att det inte finns något normalt. Så det finns tre alternativ, påbörjat missfall, X som lever och därför ökar hcg normalt, eller normal graviditet men det är för tidigt att se. Jag har ju sen ägglossning så förmodlingen är jag bara i v 5 än. Men eftersom jag blöder ser det inte bra ut. Jag kan ju inte låta bli att undra om hon faktiskt inte såg något ändå, men blev osäker och ville ändra sig. Jag blir knääääääääääääpp!! orkar inte mer. Ska dit på lördag igen. Först ville hon att jag skulle vänta till måndag men när hon fick höra att jag haft ett X förut, tyckte hon jag skulle komma på lördag iaf. Blä säger jag bara.  
  • kanske 4a
    Mmmbop skrev 2011-03-17 12:51:46 följande:
    Som sagt, det verkar väldigt olika vad gyn säger. Min säger att det KAN hända att den andra äggledaren plocker upp ägget men att det är mycket ovanligt. Alltså inget som sker lite då och då, utan i undantagsfall.

Men men, klara besked av läkarkåren verkar ju inte alltid gå att få =)
    Nej där sa du något sant. Man får ofta olika besked vilket är såå jobbigt juh. Tex om man ringer och är orolig och vill göra ett VUl så säger de, nej det är ingen ide före v 7 för man ser inget innan. När man är inne och gör VUL så säger de, nej vi ser inget och du är i v5 nu och då skulle vi ha sett så det är ett missfall. Hallå bestäm er!! Fast idag sa hon ju faktistk att det kan vara förtidigt.
  • kanske 4a
    ewaulrica skrev 2011-03-17 13:27:30 följande:
    Hm. Men en graviditet i livmodern kan man ju se från v 5+. Kanske menar de ett hjärta som pickar då kanske?
    Ja det kanske är så de menar.
  • kanske 4a

Någon som har lust att kika i mitt galleri förresten. Fick ett ganska skojigt test igår, tre streck :)

• kanske 4a
    Mmmbop skrev 2011-03-18 07:26:35 följande:
    Tjusigt =) Har jag aldrig sett tidigare...
    Nej jag vet, visst är det märkligt :) Synd bara att jag blöder annars skulle jag vara överlycklig över strecken
  • kanske 4a
    Zobeideh skrev 2011-03-17 19:00:58 följande:
    Vad e de för lista ni lagt in med bim o gravida o övriga/pauser?

Ush mår verkligen illa idag. Har en zofran tablett kvar av läkaren men vill inte ta den e inte så glad för att ta en massa tabletter. Ush verkligen jobbigt när man har denna klökningen i halsen
    Usch vad jobbigt, men ta tabletten det är ju därför du fått den! I morgon är det dags för ny bedömning, får vi se om jag ska få sprutan med.
  • kanske 4a

Tack!! Vilken solskenshistoria. Det är ju det jag lurar på, om den lille rackaren ligge gömd. Men eftersom jag bara har blödit när jag fick X och inte en droppe med de tre normala graviditeterna, känns det kanska hopplöst. Återkommer i morgon.

• kanske 4a

Nej så länge det ökar normalt ger jag inte upp :) Men det blir läskigare för varje gång, i början var jag ju säker på att det var ett X, nu har jag börjat hoppas. För varje gång de ökar normalt stiger ju hoppet och dessto värre blir det om det ändå visar sig vara ett X eller ett missfall. Tack för tumhållning, det behövs!

• kanske 4a

Nu är jag hemma. Fick vänta hela dagen på KK för att proverna aldrig blev färdiga. Tyvärr hittade de idag ett 4 mm embryo i vänster äggledare. Så jag fick vänta några timmar till och sen fick jag metotrexat och har precis kommit hem. Känns skit och jag fick inga tabletter mot illamående heller. Så nu ser jag fram emot några eländiga skitdagar. Tack för tumhållningen, tyvärr hjälpte det inte. Kram från en ledsen tjej.

• kanske 4a

Tack, trodde inte jag skulle drabbas av detta två gånger. Jag hade gärna haft fel den här gången, men jag kände ju på mig att det inte stämde.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3