• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Zobeideh skrev 2011-03-23 11:24:43 följande:
    Ush va tråkigt men hoppas att de minskat sig på lördag när du ska dit

Mitt va goda nyheter så de va skönt mitt hcg låg på 1478 innan jag fick sprutan idag ligger de på 787 så de har minskat sig kraftigt
    Hoppas oxxå kunna få min blödning snart. Så man slipper undra när den ska komma. Jag fråga de här med binda o tampong. Tydligen får jag använda tampong eftersom graviditeten inte suttit i livmodern. Men tror kanske jag ändå ska köra binda (säkerhetsgrej)

De tråkiga e att min lever har blivit lite påverkad. Man blir ju sjukt orolig men dom säger att de inte e så farligt o jag ska inte oroa mig men va fan. (tur man inte e glad för alkohol, då kanske de hade varit illa hehe)
    Vilka goda nyheter! Tyvärr är ju leverproblem en biverkan av metotrexat, men de tog väl leverprover på dig innan du fick sprutan? Jag hade normala värden innan och de har inte sagt något om att jag ska ta om proverna. Att mitt hcg har stigit bekymmrar mig inte, det är ju normalt att det stiger fram till 3-4 dagar efter sprutan. Och de låg ju på 2700 sist så det är ingen kraftig ökning. Jag hoppas vi snart är nere på noll så vi kan börja se framtiden an. Kram!
  • kanske 4a
    Zobeideh skrev 2011-03-23 12:44:23 följande:
    Ja dom tog lever prov innan sprutan o lever prov idag. Så de blir nytt leverprov nästa vecka plus hcg prov förhoppningsvis e hcg nere på 0 nästa vecka men va spelar de för roll får ändå vänta 6 månader
    Säger de fortfarande 6 månader? Konstigt. Jag fick inte ta nya leverprover och har inte hört något om att jag ska göra det heller. Får väl se vad de säger på lördag. Jag har precis suttit och funderat på hur jag ska lägga upp delmål fram till det är lagom för oss att försöka igen. Det blir ju ungefär i november om jag ska hinna jobba 9 månader efter att jag är klar med skolan. Tror det är så länge man ska ha jobbat för att få upp SGI. Men det får jag kolla upp sedan. Första delmålet är att få ner HCG på noll och lämna det här bakom mig. Sen ska jag lägga all energi på skolan och kommande praktiken. Sen är det ju sommar och den går alltid fort. Sen har jag två kurser kvar som jag ska satsa på och vips är vi framme i november :)
  • kanske 4a
    MCT79 skrev 2011-03-25 10:59:22 följande:
    Vid mitt  X blödde jag aldrig mycket men hela tiden den "naturliga vägen"... småkladdade i 12 veckor innan det var klart.

Den här gången blir det nog annorlunda. Vad igår 11+4 för bedömning inför KUB och fick en brun flytning bara nån timme innan jag skulle dit. När jag nämde det kikade vi efter och fostret var dött.. och har varit det sedan 8+4... hamnade på gynakuten på danderyd på kvällen och på söndag ska jag få mifegyn och sedan cytotec på tisdag morgon men jag ska ligga inne när jag får det...

HELVETES JÄVLA SKIIIIIT!!!!.. tillbaka på ruta NOLL!
    Neeej vad tråkigt! Stor kram till dig!

Jag mår ganska bra, lite gravsymtom fortfarande, ömma bröst och trött, HCG var ju trots allt på 4000 i onsdags. Så det är jag trött på, vill inte bli påmind hela tiden. Har tagit nytt HCG idag och väntar på att läkaren ska ringa.
  • kanske 4a

Fick tyvärr inte det besked jag ville ha. Läkaren tycker att det är ett gränsfall, vet inte värdet, så jag måste in 14.30 och ta en ny spruta :( Jag som ska sjunga i kör i kväll och genrepet börjar kl 16. Dessutom har vi främmande och vi skulle äta pizza. Nu får jag äta rester och åka till sjukhuset istället. Hoppas jag inte behöver vänta på någon läkare bara, blä!!

• kanske 4a

Nu har jag varit tre gånger på KK idag, roligare kan man ju ha på en lördag. Först var jag ju där i morse och lämnade nytt HCG. Sen ringde de och sa att läkaren tyckte det var gränsfall och att jag måste komma tillbaka 14.30. Väl där trodde jag att jag skulle få den eländes sprutan och få åka hem, men nä då, först skulle de ta leverprover och jag kunde inte få sprutan förrän de var klara. Kl 16 skulle jag på övning inför en konsert på kvällen, så de skulle försöka skynda på. Men 15.40 hade de fortfarande inte fått provsvaren så jag frågade om jag fick komma tillbaka efter konserten och det fick jag. Så nu har jag varit där och leverprover var normala och jag har fått min andra metotrexatspruta. Så nu hoppas jag att det ger effekt. Tydligen ska värdet ha sjunkigt minst 15% efter en vecka och för mig skulle det ha inneburit 3486 eller något sånt och jag hade 3500. Så först tänkte läkaren att det fick vara men sen tyckte hon det var dumt eftersom mina HCG värden är så pass höga. Hon sa att det hade varit skillnad om de hade legat på typ 300 bara. Men nu vill jag inte vara med om detta mer, vill gå vidare i livet. Suck!

Zobeideh skrev 2011-03-26 19:31:19 följande:
    När ni fick er första blödning efter behandling på x fick ni oxxå jätte mörkröd (nästan svart) blödning eller detta e något som jag ska kolla upp? :-/

nojjar för de minsta lilla, men inte lätt när man inte har så stor koll på detta

Jag har ju blödit i tre veckor nu och första dagen var det brunt nästan svart och sen har det varit ljusrött sedan dess. Jag tror att det är helt normalt. Svart/mörkrött betyder att det är gammalt blod som kommer.

• kanske 4a
    Zobeideh skrev 2011-03-28 09:19:22 följande:
    Har en lite till er som tagit sprutan. Hur har ni jämnt er i kroppen ca två veckor efter sprutan kommer ni ihåg de?

Jag börja ju blöda ordentligt för 2 dagar sen. Sen igår fick jag en kliande känsla i ögonen o dom bara rinner hela tiden samt en extrem värk i ryggen. Dock trodde jag att de va min pollen som kommit fram.

Idag vaknade jag igen med rinnande ögon o idag en ännu värre smärta i kroppen. Känns som kroppen e trött o vill inget. Vill bara sova. Började tänka lite o de kan omöjligt ha med pollen att göra. De e inte samma symtom så nu börjar jag misstänka att de har med behandligen att göra. Vad tror ni? Dessutom lider jag av huvudvärk varje dag antingen en huvudvärk som försvinner snabbt eller en som stannar en hel dag
    Jag har de två första dagarna varit väldigt trött och lite illamående. Konstig känsla i huvudet som om man är påväg att bli yr. Jag har aldrig varit full men jag tror att det skulle kännas lite så här, fast värre :) Jag blöder ju lite hela tiden men det har inte ökat och jag har inte ont. Men nu skullle jag faktiskt vilja få det så jag vet att det ger effekt. Vill inte ta en tredje spruta och sen slutar det med operation iaf :(
  • kanske 4a

Här går inget enligt planerna. På tisdag eftermiddag när jag skulle hämta min dotter från gympan får jag plötsligt världens magknip. Jag klarar mig precis fram till skolan där jag ska hämta henne, sen blir jag illamående och kallsvettigt. Ringer min man som ringer min svärfar så han kan komma och hämta oss. Som tur är trodde han att han skulle hämta min dotter så han är redan på samma skola och båda kommer inom 5 min. De kör mig till sjukhuset och jag tror att jag ska svimma och kräkas hela tiden. Kommer på något sätt upp till KK, svärfar får i princip bära mig, min dotter är livrädd. Jag får direkt lägga mig på en säng och både bm och sköterskor och läkare kommer. De tar blodprov och blodtryck och sätter infarter, läkaren vill göra ultraljud men jag bara skriker av smärta. En BM fick fixera mig med blicken och säga andas djupt! Läkaren ser lite blod i buken och säger att de måste operera direkt. De kan inte göra titthål eftersom jag är snittad 3 ggr och har gjort ett titthål för X och ett för galloperation redan. Jag får ingen smärtlindring men som tur är får jag snabbt komma upp till operation. Jag uppskattar att det tar ca 1 1/2 timme från det att jag kommer in till jag är sövd. Vänster äggledare har tagits bort och mitt HB har gått ner till 93 så jag är väldigt trött! Men nu ska väl detta elände vara över iaf. Lite positiva nyheter iaf att höger äggledare och äggstock är jättefina så om vi vill ha en till i framtiden ska det gå. Nu ska jag sova lite. Kram!

• kanske 4a

Tack vänner. Magen har varit som en spärrballong och jag har knappt sovit något. Nu har den börjat komma igån men istället har jag nog åkt på en UVI, säkert efter katetern. Suck säger jag bara, sovdags igen :)

• kanske 4a
    Lemis skrev 2011-04-02 17:36:26 följande:
    usch vilken hemsk upplevelse. Och du fick väl ta spruta i två omgångar med va? hur känns det nu, för jag tolkade det som att du fick en bukop igen? men skönt att höger äl är fin.  krya på dig!
    kram
    Hej alla. Börjar komma på fötter igen men är trött och det stramar i såret. Magen är inte riktigt i balans men nu kan jag iaf äta mat igen. Det stämmer att jag fick ta två sprutor eftersom HCG inte sjönk tillräckligt. Jag fick min andra dos på lördag kväll och åkte in akut måndag kväll. De var tvungen att öppna buken eftersom jag är snittad tre gånger plus att jag har gjort två titthål tidigare, en gång pga X och en gång när jag tog bort gallblåsan. Så det tar ju ett tag att komma igen.

Stort grattis Tenshioyo!
    Zobeideh: Skönt att höra att levervärdena är under kontroll och att HCG sjunkigt så mycket. 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3