-
KANON! :DElla Jade skrev 2012-03-23 14:09:57 följande:Fick se det pyttelilla hjärtat på VUL idag :D
-
Hoppas det är nere på 0 nästa gång då! :)Hëllef skrev 2012-03-23 16:17:20 följande:Härligt!
Hcg nere på 5.4 idag, måste tillbaka ännu en gång för att kolla. Måtte det vara sista gången, är trött på att stressa iväg innan jobbet för att åka och lämna blodprov.
Så man kan gå vidare och börja köra igen om man vill det =) -
Är jag inte gravid denna månad blir jag nog mest besviken hittills. Vet att det är omöjligt att känna sig gravid nu men jag har en feeling. Så får hoppas att den har rätt nu! Lär få vänta minst en vecka för att få veta. Håller tummarna för alla andra också :)
-
Lemis: tack! :D
-
Tusa: pratat med Gyn om detta? Över två mån borde det ju inte ta! Du kanske behöver hjälp på traven. För mig tog det 42 dagar och jag tog också bort min äggledare med allt som hör till (graviditeten).. :S
-
Åh, du är som mig! HURRA! Nej men, jag gillar inte heller att ha kontakt med dom, när jag åt en jordnöt i julas ville jag inte åka in så min make ringde dom åt mig och körde dit mig för att jag inte kunde andas så bra ;Ptusa skrev 2012-03-29 11:45:20 följande:Skönt att du fått komma hem
Nej, har inte tagit kontakt med dem ännu...brukar inte ha kontakt med vården om det inte är absolut nödvändigt. Det är bara jobbigt att sitta i telekö...få höra att ingen är anträffbar...vänta på att de ringer upp i flera timmar, kanske nästa dag, och till slut, när jag väl fått nån på tråden få höra att de inget vet, den kommer nog snart osv... Vilken hjälp skulle det finnas för att få igång mensen menar du? Säkert måste det ändå gått minst 6mån eller så innan de överväger nåt recept, eller?
Känner mig SÅ less, så less...sen har jag en mycket bestämd känsla i kroppen av att jag inte får fler barn...försöker verkligen ignorera, bibehålla hoppet och vara positiv...men känner igen känslan av att bara "veta", och när jag känt så tidigare i flera situationer så har jag alltid haft rätt...känner mig bara så uppgiven OCH inte heller får jag nåt jobb!!!
Njaaa jag vet av folk som fått hjälp tidigare, ska finnas någon medicin (har ingen aning om vad den heter) som ska få igång det där igen, vanligt efter missfall och sådant annat tråkigt som vi drabbats av att det inte vill starta igång!
naaw gumman! ingen får jobb, om det är till någon tröst! varit utan i ett år nu :(
Började plugga nu i veckan för att ha något att göra, blir ju galen annars!
Men försök vara positiv även om det är svårt. Denna månad blir tung för mig, har aldrig känt mig såhär hoppfull om att det är något, (har en känsla i kroppen till och från) så är det inget så kommer det bli jävligt jobbigt! Men vi kommer ju alltid igen, eller hur?!Åh vad säger man! Hoppas verkligen att det tar sig på första för er! Får man fråga hur lång eran utredning tog? (vi är där själva snart)honeybunny78 skrev 2012-03-29 12:13:27 följande:Skriver inte så ofta här längre, men är inne och läser ibland. Håller tummarna för alla er som drabbats av x, för er som försöker och för er som lyckats!
Viskar också om att imorgon är det dags för mitt första äggplock på min första (och förhoppningsvis enda..) ivf-behandling. Har inte berättat för någon att vi gör det här nu så det känns bra att skriva det nånstans iaf!
Kram på er! -
Supers: känner med dig, har gråtit till och från hela dagen nu, känns som att man lika gärna kan ge upp nu när man inte kan det alla andra "kan" hur lätt som helst. SUCK!
<3
-
Tusa: låter himla komplicerat det där med jobbsituationen! Jag pluggar ju nu för att slippa allt strul och tjaffs! Blir lättare för mig att få jobb sen!
Angående det andra så tycker jag absolut att du ska svälja cynismen och ta och iallafall ringa dom och höra vad de har att säga!
Här hemma har det blivit spännande med testerna!
Kan inte lägga upp bilder från telefonen men här finns om man är nyfiken! Visar svaaaaaagt, rosa streck! (utan motljus och trix men såklart mer av trix! det tog jag imorse)
Har gjort ett till ikväll, inte lika rosa men man ser mot en lampa (var ju kvällskiss och utspätt)
ivantapanummertva.blogg.se/index.html
SÅ SPÄNNANDE :D
-
tusa: just ja! Håller såklart tummarna för dig angående jobbet också!
(svårt att svara på mobilen för man kan ju inte citera och man orkar inte gå upp hela tiden och kolla vad du skrivit, så glömmer nog en hel del! Är med andra ord in dissande utan bara lat med att gå upp hela tiden!) ;D
-
Hoppas hoppas! :DHëllef skrev 2012-03-30 22:53:34 följande:Ser riktigt lovande ut!
Kommer hålla er uppdaterade!