• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hëllef skrev 2012-03-21 22:21:44 följande:
    Självklart är det så, problemet är ju bara att man aldrig kan veta Men c'est la vie!

Klockren stegring på testen för övrigt, så där ska det se ut!
    Så borde jag räkna med äl 12-24 timmar från första positiva testet nu? Isåfall har jag det från nu och 12 timmar framåt.

Men om jag testar pos imorgon också så kan det vara 24-48 timmar efter första testet.

Så absolut senast 12.00 på fredag borde ägget släppts? (eftersom jag fick första positiva idag kl 12. eller ska jag gå från denna stegring eftersom den är toppad nu?)
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl bortop.
  • AlexandraViberg

Vi hade sex inatt kl 4 och sedan idag direkt efter utslaget 12-12.30.
    Men fick råd och tips att vänta ikväll och köra imorgon med men känns så långt mellan, men vi får försöka hålla oss :S

• AlexandraViberg

Hëllef: vi körde 04 och 12 igår och imorse!
    Idag är testet på cb fortfarande glad gubbe men på testlagrets betydligt svagare. Aningen svagare än första positiva testet jag fick. Borde väl betyda att ägget släppt nu? :)

• AlexandraViberg

Glad gubbe på dag 15 och dag 16 med samma urin som på testerna. Kände stick på höger sida idag, så förhoppningsvis så har ägget släppt. Lite bitter över att det är på höger sida eftersom jag förutsätter att min kropp är lat och inte tänker överprestera och plocka upp på högersida :P
    Petra 334 skrev 2012-03-22 16:18:08 följande:
    Hcg:t hade idag sjunkit till ca 600 å det får vi väl vara nöjda med. Nu ska jag bara se till att INTE bli gravid innan mitten av juni..Rynkar på näsan
    Och bara därför så blir du säkert det men vi får hoppas på inte för säkerhetsskull då? :/
    Men då tar ni nya starka tag och kommer igen!
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-22 17:24:56 följande:
    Svagare test behöver inte betyda att ägget har släppt som jag har förstått det men har du känt stickningar är det kanske idag det händer. Håller tummarna för att det går bra trots att det är fel sida.
    Hmm så har jag förstått det! Haha men det är nog olika! Men borde ha släppt! Fast har ju fått glad gubbe både idag och igår och man räknar väl då 24-48 timmar efter första positiva. Så om inte annat är det snart. Men stickningen jag fick tycker jag borde tyda på det men jag vet inte! Har ju aldrig känt av mina ÄL förut ens lite!
    Nu har det känts att det varit på g redan kvällen  innan jag fick positivt!
    Häftigt tycker jag :D
  • AlexandraViberg
    Petra 334 skrev 2012-03-22 17:49:22 följande:
    Jag har uppfattat det så att stegringen sker 24-48 timmar innan äl och sjunker sedan. Så jag skulle utgå från det sista positiva testet. Att det blir svagare innebär att stegringen är över inte att ägget släppt. Jag brukar tempa tillsammans med testerna just för att se höjningen som sker i samband med själva äl:en. Sedan är ägget dugligt i ca 24 timmar. Iaf kör man varannan dag behöver man egentligen inte testa, eftersom simmarna lever upp till 7 dagar i vissa fall men iaf 3-4 så är det täckt hela tiden vid den frekvensen.

Så som jag sa igår. Idag har ni kört, kör imorgon med och/eller övermorgon.
    Varannan dag! Haha alla andra cykler har vi kört varje dag så det borde varit spermier där då också, tror inte att befruktningen är vårat problem ändå, tror att det är fästningen av ägget iom min tunna slemhinna men nu har jag ätit borago så vi får hoppas att det gör susen! :D

Jag fick en temphöjning på 0.5 just igår i samband med första pos testet. Låg på 35.9 innan i 3-4 dagar och sedan nu igår och idag 36.4! :)

Jag har fortfarande relativt starkt streck! Här kommer en bild:
    (det sista är från idag kl 17 och har inte hunnit torka än)

• AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-22 18:28:19 följande:
    AlexandraViberg, här finns bra information om ÄL-tester:

teskedinfo.blogspot.se/2010/03/agglossningste...

Enligt den ska du räkna 24-48 timmar efter första positiva testet eftersom dina tester visat positivt flera dagar.
    Ja precis! Det är där jag har läst det! Känns dock som att det har hänt men man kan ju inte vara säker!

Läste precis om spermiens resa till ägget och tappar hoppet totalt :P
    Hahahah, verkar omöjligt för en spermie att komma fram och det är ett mirakel varje gång det sker!
  • AlexandraViberg
    Supers skrev 2012-03-23 10:08:14 följande:
    HEj hopp,

blev lite nojjig idag..har molande värk på "fel sida"..undras om jag är gravid..ska ha mens nästa helg...blev bara nojjig efterson molvärken inte kommer från den friska sidan :/

Man ska ju inte nojja sig i onödan...visserligen fick jag ont efter vårat rajtantajtan imorse ;) men i alla fall.....tog en värkis när jag kom till jobbet så får vi se om det släpper...
    Vill inte heller ha nga förhoppningar om att jag skulle vara gravid...

Ja det är la bara att vänta o se...;)

Ha det gott tjejor

Kram KRam
    Håller tummarna för dig ändå! :D
    Jag fick äl på höger sida igår och där har jag ingen äggledare.. men är inte helt hopplös ändå! :)
  • AlexandraViberg
    Grip skrev 2012-03-23 10:25:14 följande:
    För övrigt är ju rajtantajtan ett ord som används på tok för lite!! Flört
    Håller med! :D
  • AlexandraViberg
    Supers skrev 2012-03-23 11:43:10 följande:
    Haha, ja det är ett ord som används sällan ;)
    Det molar på här trots värktablett. Hade ÄL förra fredan och kände att det kom från den rätta sidan...därför jag blir lite nojjig....mensen ska förhoppningsvis inte komma men..det är nästa helg i  såfall...så det är nog lite för tidigt att testa plus att jag inte vill jinxa det ;) haha jäklars vad man är nojjig o vidskeplig hahaha.

Jaa ...vette tusan :P

Kram
    Hahaha ja det är otroligt! Är på ÄL+2 nu och pirrar ju redan i testfingrarna men det syns omöjligt nu så!
    Jag har kommit fram till att ju senare man testar desto kortare blir ju väntan till att faktiskt få barnet fött!

Jag såg nyss på "The great sperm race" ojoj säger jag bara! Är ett under att mänskligheten överlever med sådär många hinder på vägen! Tänker aldrig mer ta graviditet för givet! :P
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3