• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

De 2 översta är jag osäker på när de gjordes.
    Men gruppen om fyra tester gjordes på dag 7,9 och 10.
    Dag 11 gjorde jag digitalt och det var negativt. De tre nedersta är dag 12 och 13.
    Idag är jag på dag 13.

Mensen slutade på dag 6.

VAD tror ni om detta? Det blir svagare för varje dag.
    Många tror att jag missade den stora stegringen av ägglossningen och att den var där vid sticka 3-5..

VAD TROR NI? :)

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl bortop.
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-19 21:21:41 följande:
    AlexandraViberg: Knepigt ... Vilken tid på dagen brukar du testa? Du kan ju ha missat stegringen dag 7-10 men är det inte lite tidigt? Jag fick ÄL en vecka senare än vanligt av Borago, kan ju vara så för dig också eller att cykeln är lite allmänt ur fas efter X:et.
    Jag testar vid 11 (ej morgonurin men inte druckit något innan) och sen kl 17. Någon dag bara vid den ena eller den andra tiden.  Kan ju vara så, men känns konstigt att ha äl en dag efter att mensen slutat..
    Vet inte om det har betydelse men hade svaga, svaga (alltså väldigt svaga) streck på grav test innan mensen kom. Vet att ÄL tester kan snappa upp hcg också, kan ju ha haft kvar i kroppen. Men verkar orimligt efter så lång tid det med..

Hmm! Bra info om senare äl. Får fortsätta testa då helt enkelt. Har ju massa, massa tester kvar så det gör ju inget! Men borde väl komma om minst 10 dagar tycker man. :O
    Petra 334 skrev 2012-03-19 21:23:04 följande:
    Ingen av de där är tyvärr positiva då strecken ska vara lika starka eller starkare än kontrollstrecket. Har du haft några känningar eller brukar du ha?
    Nä, jag tycker ju det jag med, men finns de som säger att jag kunde haft det dag 8 när jag inte testade mig.. mellan de där testerna som är starkast på bilderna.. :S
    Men känns ju orimligt med tanke på vilken dag det var..
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-19 21:42:17 följande:
    Nä, som sagt, det känns tidigt. Fick också streck som blev svagare och svagare på mina ÄL-test förra veckan och det berodde på att jag hade hcg kvar. Men för mig är det bara tre veckor sedan operationen så det är kanske inte så konstigt.
    Ja, jag testade Hcg efter operationen i ungefär 3 veckor. Men nu är det ju betydligt längre än så. Har gått snart två månader och jag har testat blankt på gravtest.
    Petra 334 skrev 2012-03-19 21:46:10 följande:
    Det beror juh lite på hur lång cykel man har. Men jag gissar på att det kan finns hcg kvar tyvärr då ÄL-testerna är mycket känsligare än vad gravtestet är. Jag fick superstarkt utslag på ÄLtest när jag fick svaga plus på gravtestet. Det var anledningen till att jag tog ett gravtest till att börja med.
    Jag har en cykel på i vanliga fall, innan mitt x 30 dagar. Hade alltid mens 15.de eller 16.de varje månad. Jag blev gravid på dag 13 den graviditeten enligt uträkningarna. Men efter op fick jag inte mens förrän 42 dagar efter den. (38 dagar efter första blödningsdagen efter operationen)

I början på mars hade jag dock väldigt svaga test (hade testat blankt efter operationen redan) så jag tror att det var ett ägg som inte riktigt ville fastna som utsöndrade hcg som syntes. Men då kanske det är det som syns på testerna helt enkelt och då borde jag väl testa vidare?
  • AlexandraViberg

Tjohoo i stugan!
    Visade ju mina äl-tester för er i veckan och det verkade som att jag haft en tidig ägglossning.
    Men titta här idag! Dessa tester är (den nedersta) från igår, dag 14 och de översta från idag, dag 15 vid samma tid. SHIT ALLTSÅ?! Jag har aldrig fått utslag på äl-tester! Dock känner jag att det är på höger sida så man får ju hoppas att vänster äggledare orkar överprestera och ta från höger äggstock nu!

Vi har kört varannan dag metoden, så vi hade mys dag 13 och imorse vid 5 tiden ungefär, dag 15.
    Sen detta test gjorde jag 13.00 och då blev det ju också en omgång
    Vad tror ni är bäst, att slänga in fler nu (har ju ändå fått in en omgång sparade spermier) eller att vänta tills imorgon och få in en till omgång sparade? (med sparade menar jag med att man inte tömmer gång på gång dvs nästan 24 timmar emellan)
  • AlexandraViberg
    Petra 334 skrev 2012-03-21 18:19:39 följande:
    Härligt!! Så ska det se ut. Kör en omgång imorgon med tycker jag Glad
    Alltså inte värt att slänga in massa idag utan att spara på dom lite? Kanske får bli så, men är så svårt att hålla sig :D
  • AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2012-03-21 20:54:55 följande:
    Härligt så ska det se ut! Jag hade väntat till i morgon och tagit en svängom då. Två gånger på samma dag räcker absolut. :)
    Så jävla nöjd så man förstår knappt att man kan vara såhär nöjd!
    Tror aldrig jag blivit så glad över en smiley någonsin!

Aldrig fått positiva test så det kändes riktigt konstigt!
    Nu ska vi se om allt knaprande och drickande av diverse saker har gjort någon nytta. :)
  • AlexandraViberg
    Petra 334 skrev 2012-03-21 20:57:35 följande:
    ÄL är juh 12-36 timmar tror jag det är efter positivt test så kör en gång imorgon och en i övermorgon =)
    Ja du ser! Svårt dock att veta exakt eftersom man lika gärna kunde testat positivt 12 timmar innan om man testat. Jag testade med 24 timmars intervall. Ska testa ikväll också och se. Kände ett hugg igår så jag personligen tror att något hände då. Men japp, det blir en omgång imorgon med! Nu jääävlar!

8 försöket, 10 snart 11 månaders försöksperiod och ja eftersom jag hänger här ett utomkveds!
    Nu får det fasiken vara våran tur :P
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-21 21:25:08 följande:
    Heja AlexandraViberg! Kör på

Fick helt oväntat mens idag. Borde väl betyda att kroppen är på banan igen och att hcg är nere på 0 så jag ser det som ett positivt tecken. Nu har vi dock planer på att vänta en månad med att försöka p.g.a. min jobbsituation. Har precis fått ett kort vikariat och har chans att få fast tjänst i slutet av juni. Vill inte riskera den chansen hur mycket det än skär i hjärtat efter att ha försökt så här länge. Är det inte det ena så är det det andra
    TACK! :D

Alltid positivt att vara på banan igen! Jag tyckte att det var väldigt skönt att testa negativt efter operationen och sen att mensen äntligen kom 42 dagar efteråt!

En månad känns ju inte så jätte farligt att vänta, men förstår hur du tänker, jag skulle känna att det var jobbigt att vänta en månad, men vem vet. Eftersom ni inte "vill" bli gravida då så kanske ni blir det!
    Det var så jag fick mitt X.. haha. Vi skulle gifta oss i januari och jag ville helst inte vara gravid då plus att vi skulle utomlands i juni och då var det på gränsen att de tycker det är okej att åka med. Well.. jag blev gravid och plussade i januari! ;)
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-21 21:47:55 följande:
    Sant, det brukar ofta vara så att det blir när det är som minst lämpligt. Dottern blev till i samband med att vi flyttade utomlands. Inte riktigt vad vi hade tänkt oss men det gick det med. En månad är kanske inte så lång tid men tanken finns ändå där - tänk OM jag hade blivit gravid just DEN gången? Men men, ett fast jobb är ju inte fel om det skulle bli aktuellt med IVF.
    Exakt så känner jag med och la därmed bort tankarna om att skippa denna månad eftersom att jag inte ville ha ett decemberbarn.. men som sagt: Tänk om det var just den månaden jag skulle blivit gravid.

Men man blir gravid när man blir och jag tror inte att man kan påverka det så värst mycket om man inte behöver medicinsk hjälp.
  • AlexandraViberg

Här jävlar händer det grejer! Det högra är från imorse och det vänstra precis alldeles nyss innan det ens gått 5 min efter att jag tog testet! :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3