ÄrtaMärta skrev 2011-01-11 20:32:31 följande:
Låter bra =), intressant om tre mycket kunniga personer inom gynekologi kan ha fel =)!
Själv vet jag inget men litar konstigt nog på vad överläkare och utbildade säger =)!
På fredag ska jag till gyn, jag har så förbaskat ont i magen nuförtiden, har såna fruktansvärda smärtor och ilningar isamband med ÄL!
Fick fullt utslag på ÄL testet i förrgår och igår fick jag sån smärta som kom som från en klarblåhimmel att jag låg dubbelvikt på soffan i tåv timmar och undrade vad f-n det var som händer.
Hade det inte släppt hade jag åkt in men det gjorde det.
Har fortfarande sjukt ont i hela tjejmagen och det ilnar åt alla håll.
Suck alla dessa krämpor!
Jag menar inte att dom har fel, men jag har hört andra påstå att deras (fertilitets)läkare påstått att man har mindre chans att bli gravid med en äggledare (och två äggstockar, en äggledare och en äggstock ska tydligen vara som att ha två av varje). Vilket får mig att tro att man kanske inte riktigt vet, alltså att forskningen inte visar på entydiga resultat. Detta är inte ovanligt, speciellt när det gäller kvinnosjukdomar.
Angående smärtan så låter det lite som när jag hade en ägglossning där ägget inte släppte, det utvecklades senare till en vattenfylld cysta. Då låg jag dubbelvikt i en halvtimme eller så. Kunde inte röra mig för det gjorde så ont. Men jag har å andra sidan hört folk som fått ont vid ägglossning utan att det varit något. Mika tex. Hoppas det inte är något!