• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lappgeten skrev 2011-01-12 12:22:53 följande:
    Nu har jag fått svaret och HCG låg på 341. Enligt läkaren är det inte helt illa.
    Så jag ska ta ett nytt på måndag och se vart det ligger då. På nått sätt känns det som att det går neråt redan men jag blöder i princip inte alls och har inte ont så kanske det går vägen ändå.
    Men jag är inställd på att det misslyckades även om det blir en rejäl smäll ändå.

Hoppas det går bra för dig Sunflower, spännande att se vad dagens test visar idag.
    Vi håller naturligtvis tummarna för dig!
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-12 15:08:19 följande:
    För mig gick det ännu fortare, fick diagnosen på ultragyn den 31 aug, blev skickad med remiss till sös som lade in mig och sen gav mig metotrexat den 1 sep. Men jag verkar ha haft tur med tanke på hur fort det gick. De på ultragyn hittade dock mitt X i äggledaren, så det visste var det satt. Men sen när jag kom till sös såg de inte det alls, utan fick lita på vul-bilderna från ultragyn.
    Jag har nämnt det tidigare också, men av sex läkare som undersökte mig under två veckor var det ju bara en som hittade x-et. Han hittade det båda gångerna han tittade så uppenbarligen måste man ha "talang" för det = man måste ha tur och få en läkare med den talangen
  • Mmmbop
    RaraS skrev 2011-01-12 21:17:08 följande:
    Hej allihopa! Det händer mycket i tråden här idag.

Måste bara säga, väldigt bra skrivit, Mika! Håller med dig!
    Många i tråden som går igenom mycket nu så ta hand om er allihopa!
    Jag håller med RaraS och Mika. Jag tror inte EwaUlrika skrev om cancer för att vara elak eller skrämma upp folk utan av genuin omtanke att det kunde vara något att kolla upp. Precis som jag skriver till tjejer med symptom på utomkveds att kräva att kolla upp det ordentligt. Jag förstår att både Lillafrugan och Sunflower är i ett känsligt läge just nu och man får vara lite extra omtänksam . Men sluta genast att vara elaka med varandra! Då får ni ta det i en annan tråd. Här stöttar vi varandra och tar man illa upp kan man påpeka det på ett snällt sätt utan hård.

Alla ska känna sig välkomna och känna sig trygga med att ventilera det dom är oroliga för!

Kram på er allihopa!
  • Mmmbop

Angående att hcg kan gå upp och ner. Mitt gick från 850 till 400 till 540 under tre mätningar, så det kan variera kraftigt fram och tillbaka under ett pågående X.

Jag blev heller inte sjukskriven under mina X, eller jag anmälde mig ju sjuk halvdag när jag fick Metotrexat. Ingen erbjöd mig, å andra sidan behövde jag det inte heller. Dom kanske ser på en om man behöver sjukskrivas.

• Mmmbop

Hur går det för er som går på kontroller nu?

Lappgeten, skulle du in på test imorgon? Eller var det du Veronica? Jag hoppas verkligen allt är bra med er allihopa iaf.

Min himla ägglossning vill inte komma igång. Jag tyckte jag hade finfina ÄL-flytningar för några dagar sedan, men inga utslag vare sig på stickorna eller tempen. Nåja, den kommer när den kommer,  men jag hade hoppats på att hinna till Danmark en sväng innan jag åker till Teneriffa vecka 10...

Mika: Ska du flytta? Spännande! Någon speciell anledning?

• Mmmbop
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-13 12:07:14 följande:
    Det verkar som det kan skilja sig beroende på var man bor.
    Jag har inte för mig att blodprov togs exakt mellan 48 timmar. Jag minns bara att jag skulle lämna en viss dag och det var på blodprovningen inte uppe på avdelningen, och ibland blev man sittandes dör flera timmar pga alla köer.
    Det verkar tom vara olika från sjukhus till sjukhus i samma landsting (vilket vi iof har bekräftat tidigare med) för ajg fick gå och ge samma tid med 48 timmars mellanrum under utredningen och det var på KI i Solna, men verkar inte vara så på SÖS...
  • Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-13 15:31:12 följande:
    Nu börjar jag bli nervös inför min kontroll imorgon, det är imorgon som det ska göras nåt antar jag. Det är så jäkla jobbigt att känna sig så gravid som jag gör när man vet att det inte ska vara kvar, vill bara få det här överstökat så att vi kan gå vidare.

Lycka till alla tjejer, så skönt att man kan skriva av sig här & utbyta tankar & erfarenheter.

Kramar

VI håller verkligen tummarna för dig imorgon!!
  • Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-14 13:34:49 följande:
    Hej tjejer!

Kom nyss hem från sjukhuset. Nu hade mitt hcg bara ökat till 10000 från 8000, fast det är ju tillräckligt högt! Läkaren jag fick träffa nu pratar om ett tidigt missfall (känns inte alls bra), hon har bokat in mig för skrapning på måndag om inget annat inträffar... Hon har faxat min klinik, hoppas att dom sätter stopp för det!!! Det är något annat, jag känner det på mig!

Kram på er!
    Jaha, en skrapning alltså? Men har dom sett några tendenser till graviditet i livmoder? Typ förtjockade slemhinnor eller något som kan vara fostersäck? Annars känns det som en väldigt konstig behandling? Jag tror inte någon annan kommer "stoppa det", jag tror tyvärr det är du som måste ta ett beslut om du går med på en skrapning (kan ju vara som hon tror, ett missfall) eller om du vill söka dig till ett annat sjukhus (var det i Umeå du hörde hemma?) eller en annan gynekolog med möjlighet att göra VUL och analysera blodprover.

Jag lider med dig att du inte får de svar du vill ha eller blir tagen på allvar när du säger att du känner att något är fel. Jag hade precis samma känsla och jag tror flera i forumet hade det också. Man VET liksom... Men det är svårt att bevisa och lätt att bli övertalad. Jag är så tacksam att min läkare lyssnade och inte gav sig förens han visste vad det var.

Kram
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3