-
Men vad säger du??! Jag tror inte att någon som har genomlidit det här önskar ens sin värsta fiende detta, tycker att det var en hemsk sak att säga. Här stöttar vi varandra, peppar och även pratar av oss..och beklagar oss. Och om någon skriver om symtom som kan vara ett X så är det självklart att man uppmärksammar det eftersom man vill att personen i fråga ska bli undersökt..för att visa omtanke. Fy nu blev min kväll förstörd, det här som har varit mitt andningshål.Minkärlek09 skrev 2010-12-07 12:47:39 följande:ja självklart är de så men ibland verkar andra vilja att man har x igen eller syfta på det och de tycker jag är dåligt.
-
Och du behöver inte nämna några namn, vi bitterfittor fattar piken i alla fall. Men jag har känt att det har varit okej att vara bitter just i det här forumet fram tills nu. Jag höll på att dö i somras pga mitt X och kan med all sannorlikhet inte bli gravid utan ivf nu - då blir man jävligt bitter jan jag tala om.Minkärlek09 skrev 2010-12-07 11:14:05 följande:ja. inte för att klaga men jag tycker vissa i tråden haft en liten negativ underton nämner inga namn men jag tror det cirkulerar bitterhet med!
-
Jasså du nämnde namn i alla fall, modigt av dig. Jag försökte visa omtanke för en medmänniska och uppmärksamma dig på att det kunde vara X men att det inte behövde vara det. Och att jag INTE HOPPADES att det skulle vara det. Du verkade inte ha så bra koll själv på symtom osv, så jag ville upplysa dig så att du inte skulle råka ut för samma helvete som jag med livet som insats. Men det var tydligen ett misstag eftersom du tolkade det helt fel. Vad har du för människosyn egentligen??Minkärlek09 skrev 2010-12-07 19:51:20 följande:jag skrev ett l¨ångt inlägg om vilka symptom jag hade vilka inte vanliga för x och jag du mika1980 skrev då att man visst kan x förutom dessa symptom m.m
hur peppande är det tycker du? -
Tack LillaFrugan..
-
Rara: japp mensen har behagat dyka upp nu, så på lördag börjar jag med pergotime. Hoppas hoppas..:)
Hur går det själv? -
Magdalena: kul för dig, bara att köra på då :) Jag har använt testlagrets och tycker faktiskt att de är bra trots att de är billiga. Det var dem jag använde när jag "lyckades".
-
Rara. vad roligt, då fick vi mens samma dag och hoppas båda på höger äggstock denna månad :)
Jag har läst på ngn FL-tråd om någon som lyckades bli gravid genom att motsatt äggledare plockade upp ägget, så visst kan det funka. Men det hör nog dessvärre till ovanligheterna. Så vi får hålla tummarna för att det blir en höger-månad för oss! :) -
Magdalena: ja det är så att teststrecket ska vara starkare eller lika starkt som kontrollstrecket på testlagrets stickor - och då är det 12-36 h till ägglossning. Tycker inte att det brukar vara svårt att se när det "slår om", jag brukar ofta börja testa kring dag 11 så att jag ser när den blir starkare - ungefär dag 13 brukar det ge fullt utslag och så får jag äl dagen efter. :)
-
Magdalena: ett till tips är att du kollar även i morgon, det kan gå fort med stegringen och du vill ju inte missa när det slår om. Helst ska man kolla morgon och kväll när det närmar sig, men det går ju åt många test då :) Och om man inte ska insemineras så är det inte lika noga att med att veta exakt när äl inträffar :)
Klart det blir många plus snart, det känner jag på mig. Även om jag är bitter för egen del ;) -
Sunflower och alla andra: jag är också väldigt tacksamma över att ni finns här och lyssnar och förstår, för mig har det varit oerhört betydelsefullt eftersom jag inte har någon partner att dela sorgen med. Så tack.
Kram