• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

LillaFrugan: jag har inte testat mer men är bra sugen, det sticker och känns konstigt i livmodern och jag har varit trött och yr i dag. Men jag har ju haft värre grav.symtom utan att vara gravid förut så det är säkert pms:)

Jag har BIM 1/1 men ska testa på nyår..

Jag har gjort flera heminseminationer utat att lyckas, men den ggn jag blev gravid (X) var första inseminationen på klinik. :)

• Mika1980

Ja visst brukar det ta lång tid att diagnostisera X, tycker att gynekologer ofta avfärdar det med att påstå att det är SÅ ovanligt. Men ändå hör man om folk som får det stup i kvarten..

För mig tog det flera veckor som sagt innan jag fick rätt mot läkarna, jag visste ju redan i v.6, men fick diagnosen i v.9. Först hette det "tidig graviditet" (trots att jag hade inseminerats och visste exakt datum), sedan "pågående missfall" och tillslut X. Jag började också blöda ganska tidigt, som bruna flytningar v.5+3, sedan började jag störtblöda som ett missfall ca en vecka senare.
    Och ja, det gör extremt ont att blöda ut i buken och när äggledaren spricker, jag hade 1 1/2 liter blod i buken och det kändes verkligen.

Nu pendlar jag mellan att ena dagen tro att jag är gravid för att nästa vara övertygad om att jag inte är det. I dag tror jag inte att jag är det utan att eventuella symtom beror på alla hormoner som jag proppat mig full med sista tiden. Ja ja, på fredag vet jag förhoppningsvis.

Någon annan som har BIM snart?

• Mika1980

Tack ewaulrika för länken, ja jag ska inte ta fler ägglossningstest lovar *s*
    Men har du någon aning om ifall de ger utslag som vid äl när man tar progesteronvagitorier? Läste någonstans att de kan reagera på progesteron..men att få fullt utslag? Ja ja, jag ska testa med grav.test på fredag morgon. :)

Sunflower: då får du ju testa snart! Jag måste vänta ett helt dygn till efter dig..:) Håller tummarna för oss.

• Mika1980

Okej hjälp mig nu tjejer!!

Jag kunde såklart inte hålla mig utan testade i dag, på BIM-3! Självklart var det negativt (tittade på testet ca 2 min), mycket nedslagen gick jag och lade mig igen. Ungefär 10-15 minuter senare går jag upp och tittar på testet igen - kan liksom inte acceptera faktum. Och då finns ett svagt lila streck i testrutan!! Det är väldigt svagt men synligt..så frågan är om jag ska strunta i det iom. att testet var för gammalt, eller om det kan betyda att ngt är på gång?!

• Mika1980

Det var för övrigt ett test jag fick med från Storkkliniken, jag tror inte att det är så känsligt eftersom de rekomenderar att man ska ta det dag 16 efter insem ( i dag är dag 11).

Men jag tänker att det kanske kan vara så att det har fastnat ett litet pyre i slemhinnan men som har lossnat, och att det finns spår av hcg i mitt blod men att det är på väg att försvinna..?

• Mika1980

acinna: ska nog försöka hålla mig till nyårsafton nu, då är det BIM-1..men jag ska absolut inhandla ett nytt test. Usch är så nervös, det var säkert falskt positivt..:/

• Mika1980

Tack för era svar, jag har försökt forska lite på nätet..de flesta som har fått så verkar ha varit gravida, men en del berättar om motsatsen. Sedan är det ju extremt vanligt med jättetidiga missfall som kan visa svagt positivt för att sedan bli negativt lagom till BIM. Så man blir ju inte direkt klokare..

Jag vet inte om jag fixar att vänta längre än till i morgon Rara :)

Sunflower: spännande, jag hoppas att din "magkänsla" stämmer :)

Mmmbop: har inga fler test hemma men har bett syrran köpa med sig RFSU´s test tills när vi ska ses senare, de ska tydligen vara ganska känsliga. De test man får från storken är inte så bra minns jag, jag tog fler graviditetstest när jag fick X och det testet var absolut svagast av alla. Testlagrets var nof starkast, så dem litar jag på men har tyvärr inget hemma.

• Mika1980

LillaFrugan: ett spökstreck fick jag på apotekets test förra månaden, det var väldigt svagt och grått. Det här är rosalila i färgen och lika tjockt som kontrollstrecket, fast ljusare..och det kom efter ca 10-15 minuter. Men jag ska inte börja hoppas för mkt, men lite kan man ju inte låta bli att hoppas. :/

Rara: vad är Apiforce?

• Mika1980

LillaFrugan: nu när det har gått ca 2 timmar är strecket nog lite ljusare igen, och min mobilkamera är usel så det blir inga bra bilder. Men strecket finns där, det ser jag klart och tydligt. Vad det innebär får jag veta när jag tagit fler test helt enkelt.

• Mika1980

Haha, nej LillaFrugan, du får ge dig till tåls ;) Eftersom det faktiskt är ett par dagar till BIM vill jag testa med morgonurin, så tidigast i morgon bitti. Nu ska jag snart fika med en kompis och sen gå och se Änglagård med syrran. Så jag håller mig sysselsatt i af. :)

Och hoppas inte för mkt nu hörrni ni..det kan mkt väl vara falskt alarm! :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3