• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

..och grattis förresten acinna, det låter ju iaf som att pyret mår bra. Om äl kom några dagar senare än du trodde och killens simmare överlevde i några dagar är det väl inte så osannolikt att räkan är en vecka yngre? :)

Är det förresten någon som vet vad som har hänt med Frikadellen som startade tråden..?

• Mika1980

Här får ni en söt bild på när min ena katt kramar hunden Gösta. Djuren är mina bebisar än så länge :)
  • Mika1980

Lemis: hur kunde du se att det är en jack russel? :)

Hej alla tjejs..jag gjorde vul i morse...och hade FLERA äggblåsor varav två st på höger sida (däribland den största på 21 mm!). Det kommer nog bara bli två som släpper och då kanske ett från höger, men det räcker ju. MEN tyvärr var min slemhinna för tunn, bara 4 mm som den brukar vara precis efter mens, är på dag 11 nu. Det måste bero på pergotime, har läst att man kan få för tunn slemhinna av det. Fast min gynekolog tycker att jag ska chansa och åka iväg ändå, den kan ju tjocka till sig lite innan ett ev. befruktat ägg fäster.. Så jag har bokat biljett till Köpenhamn (åker 06:00 i morgon) :)

Har börjat äta vitamin E utöver mina multivitaminer kvinna, läste att det kan förbättra slemhinnan i livmodern. Fler tips mottages tacksamt!!

• Mika1980

Tack alla, nu har jag bunkrat upp med omega 3, 6 och 7 (som bland annat Glandin innehåller) + vitamin E + Aco kvinna! :) Har dock svårt att känna att det kan gå vägen med en så pass tunn slemhinna, det hinner nog inte hända så mkt med tillväxten innan ett ev. befruktat ägg försöker fästa..

Och ja, det är galet men sant att pergon gav mig äl på höger för andra gången på ett år :) Men tyvärr också för tunn slemhinna. Kanske ska ta en halv tablett nästa gång, fick ju faktiskt en hel del äggblåsor nu..kanske hade blivit femlingar om jag hade båda ledarna i behåll ;)

Rara: tänkte att jag ska äta mina Omega-tabletter osv i ungefär en vecka..för det tar ju ungefär så lång tid innan ägget fäster. Jag tog ägglossningsspruta i dag kl 14 och kommer få ägglossning efter 24-36 h, sedan vandrar ju ägget i några dgr. Tycker du att jag kan äta dem i några dgr i alla fall? Vill göra allt jag kan för att slemhinnan ska hinna växa ngn mm..:(

• Mika1980

De Omega 7/nattjusolja - kapslar jag köpte ska fungera som glandin 25 enligt hon i hälsokostaffären, glandin hade utgått. Äter dem väl i några dagar då. Men nu börjar jag inse att det kanske är jäkligt dumt att chansa såhär - kostar ju ändå ca 11 000 kr med resa och insem. Men nu har jag redan bokat biljetter och sagt att jag ska komma.

Ja ja, ska snart lägga mig och läsa, ska upp ca halv fem i morgon :)

• Mika1980

God morgon, klockan är nu 05:14 och jag ska snart gå till tåget :)

Rara: ja jag slutade med pergon för tre dagar sedan :)

Jo mkt pengar är det men jag får tänka på att jag sällan unnar mig dyra saker annars.

Ha det bra alla, vi hörs kanske ikväll eller i morgon! :)

• Mika1980

Rara igen: jo jag hade känt av både vänster och höger äggstock innan vul, så jag misstänkte att det skulle finnas i båda. Men nu har ju jag ganska många äggblåsor (stora och små) så det är ju kanske inte så konstigt att det känns..tex. när jag ligger på sidan ömmar det lite. Men annars har jag inte haft ont eller ilningar eller så, utan mer känt att äggstockarna  finns där..kanske att det blev lite förstorade.

• Mika1980

Hej i natten. Jag hade bokat en resa hem i 1:a klass med X2000 för att jag skulle kunna sträcka ut mig och vila lite efter inseminationen, vet av erfarenhet att jag brukar få ont. Men självklart var det signalfel..folk irrade omkring som yra höns i Köpenhamn och fattade inte vilka ersättningståg de skulle ta, de ropade ut saker på väldigt snabb danska och jag var gråtfärdig.. Jag följde strömmen och fick byta tåg och buss tre gånger innan jag slutligen hamnade på ett smockfullt nattåg från malmö till Sthlm. Vi fick  i stort sett sitta på varandra den 7 timmar långa resan...och ingen bistro hade de så de delade ut ett par torra mackor.

Bortsett från det, och det faktum att det gjorde ganska ont (blöder nu) är jag nöjd och belåten. Om ni känner någon som ska insemineras måste ni rekomendera Storkkliniken, barnmorskorna där är helt fantastiska! Miljön är jättemysig och fräsch och alla som jobbar där är jättegulliga men samtidigt lättsamma. Min barnmorska hade även stenkoll på vad jag hade varit med om (X:et) eftersom jag hade mailat och berättat i somras - och inledde med en liten pratstund om det. Sedan klappade hon på britsen/sängen och sa: "hoppa upp, nu ska vi göra barn!" *skratt*.

Tror att jag fick ägglossning strax efter inseminationen, kändes så och nu ikäll har tempen gått upp lite :)

Kram, nu ska jag sova!

• Mika1980

Det strulade på vägen ned också men inte lika mkt, hade räknat med ett par timmars försening så att jag blev ca en timme sen var ingen fara. Tog en snabbfika med en kompis som sedan visade mig till kliniken. :)
    Men det var ju en jäkla tur att jag inte fick äl nu istället, nu är trafiken mellan köpenhamn och malmö helt inställd enligt nyheterna.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3