Hej i natten. Jag hade bokat en resa hem i 1:a klass med X2000 för att jag skulle kunna sträcka ut mig och vila lite efter inseminationen, vet av erfarenhet att jag brukar få ont. Men självklart var det signalfel..folk irrade omkring som yra höns i Köpenhamn och fattade inte vilka ersättningståg de skulle ta, de ropade ut saker på väldigt snabb danska och jag var gråtfärdig.. Jag följde strömmen och fick byta tåg och buss tre gånger innan jag slutligen hamnade på ett smockfullt nattåg från malmö till Sthlm. Vi fick i stort sett sitta på varandra den 7 timmar långa resan...och ingen bistro hade de så de delade ut ett par torra mackor.
Bortsett från det, och det faktum att det gjorde ganska ont (blöder nu) är jag nöjd och belåten. Om ni känner någon som ska insemineras måste ni rekomendera Storkkliniken, barnmorskorna där är helt fantastiska! Miljön är jättemysig och fräsch och alla som jobbar där är jättegulliga men samtidigt lättsamma. Min barnmorska hade även stenkoll på vad jag hade varit med om (X:et) eftersom jag hade mailat och berättat i somras - och inledde med en liten pratstund om det. Sedan klappade hon på britsen/sängen och sa: "hoppa upp, nu ska vi göra barn!" *skratt*.
Tror att jag fick ägglossning strax efter inseminationen, kändes så och nu ikäll har tempen gått upp lite :)
Kram, nu ska jag sova!