• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Min feber går upp och ned hela tiden  och jag hostar fruktansvärt..kan det vara lunginflammation? :(

• Mika1980

Har varit hos doktorn nu, mina infektionsvärden är bara lite förhöjda så han trodde att det var ett virus - typ influensa. Fick coccilana utskrivet som inneh¨ller morfon, han sa att det var det bästa att ta om man är gravid (!). Har dock inte hämtat ut det trots att jag skulle behöva. När jag kom hem hade jag nästan 40 graders feber, fattar inte vad det är som händer i kroppen..

Har dessutom, sedan i går kväll, haft ilningar och värk på vänster sida av livmodern. Så nu är jag rädd för att jag har en infektion pga inseminationen också.

Usch, kul jul för mig..:(

• Mika1980

Mmmbop: gud så gullig du är, nu blir jag nästan kär (kanske är lite feberyr?!) *s*

Jag handlade lite i dag, så jag klarar mig i ett par dagar..hoppas att jag hinner friskna till tills 25:e då jag ska hem till pappa och fira lite jul (han är engelskman därav 25:e). Nu mår jag lite bättre tack vare alvedon i alla fall, coccilana kanske jag hämtar ut sen om jag orkar.

Nja, jag hade ju lite till måttligt förhöjda infektionsvärden, men det kan man tydligen ha vid allvarliga virusinfektioner som influensa också. Svininfluensan vaccinerade jag mig mot förra året.
    Och nej, inga konstiga lukter eller flytningar..*isch*

• Mika1980

Sunflower: har redan haft feber sedan i lördags, men den pendlar väldigt mkt upp och ned..från 37.5-40 grader på några timmar ibland.

God jul till dig också :)

• Mika1980

Härligt att höra Frikadellen, jag frågade för inte så länge sedan vad som hade hänt med trådstartaren :) Grattis, jättekul!!

Theina: jag förstår din oro, men ett X tror jag inte att du känner av redan 2 dagar efter äl, ägget är då bara någon mikromillimeter och även om det skulle fästa i äggledaren istället för livmodern är ett par dagar efter äl i tidigaste laget. Jag började känna av mitt X i v. 5. Jag tror att det du känner är just att ägget färdas mot livmodern, vilket kan ta några dagar och kännas genom stick, hugg, ilningar osv.

För min del har det hänt ett litet julmirakel också, min skyhöga feber var som bortblåst när jag vaknade i dag på julaftonsmorgon, så jag ska hem till syrran med familj och fira lite jul i dag :)

God jul igen

• Mika1980

Hej alla, hoppas att ni har haft en bra jul.

LillaFrugan: först och främst - hur länge ska du vara bortrest? Handlar det om en vecka är det ingen fara även om du skulle ha maximal otur och få x igen, äggledaren spricker (om den spricker) tidigast i v.6..BIM är bara i fjärde veckan. Min äggledare sprack i v.9.
    Kolla upp att ni har sjukvårdsförsäkring & kolla upp var det närmsta sjukhuset ligger. Men annars tycker jag att du ska försöka släppa katastroftankarna och fokusera på att ha en skön semester, chansen att bli gravid och risken att få X just den månaden är ju ganska obefintlig eller hur? :)

Någon frågade också när man kände av sitt x för första gången, jag gjorde det ca en vecka efter att jag plussat. Sedan tog det ca ytterligare en vecka innan jag ställde min egen diagnos (v.6) genom att läsa på FL och tyda känningarna jag hade i ljumsken - men sjukvården tog det ytterligare ett par veckor innan de lyckades sätta rätt diagnos. Detta trots att jag kunde peka exakt var den satt redan i början av v.6, i v.7-8 kunde de med vul se att jag hade haft rätt hela tiden.

• Mika1980

Hej på er, jag har inga direkta graviditetssymtom denna månad. Men jag känner små stick och ilningar i livmoderstrakten ibland. Kan ju betyda allt och precis ingenting, så jag spekulerar inte. Har också lärt mig av alla gånger jag har varit skengravid. :) Jag ska testa på nyårsafton även om det är någon dag för tidigt, för att ev. kunna ta ett glas skumpa till kvällen. Men vet inte om jag kommer göra det trots minus.

För övrigt verkar det vara väldigt vanligt att bli gravid strax innan man börjar med ivf..:)

• Mika1980

LillaFrugan: okej, ja då får du väl kanske hoppa över att försöka denna månad om det känns för riskabelt. Men jag tror som sagt att det är extremt liten risk att något sånt skulle hända just där och då. Men du måste ju känna vad som känns bäst för dig.

Angående vul och X så såg de ingenting på mig första ggn i v.5+3, inte heller den andra ggn flera dagar senare. Sedan tittade man inte utan tog bara blodprov, till v.9 - då var den 2x2x2 cm och syntes tydligt.

Fick förresten för mig att ta ett äl-test i dag, man kan ju tydligen mäta hcg med dem också men ska ju inte använda dem som gravtest eftersom de även ger utslag innan äl och ev innan mens. Nu är jag på BIM-6 och fick positivt på äl-testet, vet ej hur jag ska tolka detta och blir irriterad på mig själv för att jag testade. Har även testat med äl-test andra månader när jag inte har varit gravid, så har jag fått negativt. Men jag tänker att det kanske beror på pergotime, pregnyl eller progesteronvaggisarna..? Någon som har koll?

• Mika1980

Läste någonstans att äl-test är känsliga för progesteron, så då förklarar ju det saken. Inget mer testande innan nyår nu!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3