• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Sejda: jag tycker att det låter som klassiska graviditetssymtom, man kan ju känna olika mycket vid olika graviditeter. :)

Jag är så sjukt orolig för att min slemhinna är för tunn och att det lilla embryot inte kan fästa..för en befruktning har säkert ägt rum med tanke på de fina äggen och den perfekta tajmingen med inseminationen. Är på desperat jakt efter progesteronvagitorier, men min gynekolog är på semester..ingen som har några överblivna..? :(

• Mika1980

Yes!! Min gynekolog svarade på mail trots att han är ledig, har fått recept..åker in till stan och hämtar nu! *glad*

• Mika1980

Miny: Tack :) Så du fick spola äggledaren trots att de opererade bort den skadade äggledaren? Det fick inte jag, så jag är både rärr för att inte bli gravid och för att bli det..och att den ska fastna på fel ställe igen.

Sunflower: ja på vissa sätt är han bra min gynekolog.

Jag är sjuk, hostig och förkyld..och upptäckte nu att jag har fått feber. Tror ni att det är farligt för ett eventuellt embryo?? Ska jag ta alvedon eller inte..*orolig*

• Mika1980

LillaFrugan: det är ett tag kvar, åtminstone 10 dagar..:)
    Men är rädd att min feber kommer sabba allt..! Ska i alla fall släpa mig in till stan och hämta ut progesteron nu..
    Lycka till med testningen!!

• Mika1980

Hej alla, jag tvingade mig in till stan för att hämta ut progesteronet och köpa lite julklappar, mådde verkligen jättedåligt..när jag kom hem hade jag nästan 39 graders feber! Så nu går jag på alvedon och får ligga nerbäddad i några dgr, hoppas inte embryot (om det finns ngt) tar skada..:(

• Mika1980

Mmmbop: tror inte det är en infektion eftersom jag har en hemsk hosta också, och jag började bli dålig på vägen hem från Danmark - och riktigt så snabbt går det nog inte :) Det är lite svårt att hålla koll på eventuella flytningar nu eftersom jag tar vagitorier nu Skäms - men jag blöder inte längre och har inte ont.
    Däremot har jag för mig att man kan få sämre immunförsvar av hormoner vilket verkar ganka troligt eftersom jag var sjuk bara för två veckor senast.

Ha en bra kväll alla

• Mika1980

Lemis: de gångerna jag har fått äl efter X:et har jag haft känningar på vänster där äggledaren är borttagen - jag har nämligen alltid haft äl på den sidan tills nu när jag fick hormoner. Jag har känt av stickningar, ilningar och lite värk mellan äl och BIM varje månad..kanske beror det på att ägget färdats genom den "snutt" jag har kvar på vänster och ut i bukhålan. Men den här månaden, när jag hade mogna äggblåsor både på höger och vänster kände jag bara av själva ägglossningen vilken varade i någon timme eller så - då liksom högg och sved det till i båda äggstockar, men efter har jag faktiskt inte känt någonting..

Innan X:et kände jag aldrig min äl.

• Mika1980

Rara: jag brukar normalt ha äl någon gång kring dag 14 eller 15, men eftersom äggen var så pass stora dag 11 inseminerade jag redan dag 12 - jag kunde ju styra äl med hjälp av pregnylsprutan. Så din äl borde komma nu ungefär ja :) Progesteron är det ämne kroppen utsöndrar vid ägglossning och som ska förbereda slemhinnan i livmodern på att ta hand om embryot. Har man för tunn slemhinna, i mitt fall pga hormonerna, kan man ta progesteronvagitorier för att bättra på oddsen. Det är vanligt att man tar det efter ivf när man "ruvar". Men jag började nog med det i sista laget, hoppas att det hinner verka lite.
    Jag mailade helt enkelt och frågade min gyn eftersom jag har läst en hel del om detta läkemedel, och han skrev ett e-recept utan att tveka - eftersom min slemhinna som sagt bara var 4 mm vid vul.

Inte ska du avundas mig :), det är ingen som erbjuder sig att hjälpa mig med vul, hormoner osv utan det har jag fått tjata mig till genom min gynekolog. Jag går hos en privat gyn vilket du/ni också kan göra - de är i regel mer hjälpsamma. Jag har lärt mig en hel del under den här tiden, har försökt bli gravid sedan september förra året - så att jag får pergotime, pregnyl och progesteron beror enbart på att jag har läst om det här på FL och fått min gyn att skriva ut det. Ni kan få samma hjälp, och dessutom kan ni få hjälp med behandling, utredning osv eftersom ni är ett par. Ha det så mysigt, snart blir det ett plus :)

• Mika1980

Hej, ett tips till dig Rara och andra som kämpar för plus är att ni vänder er till en privat klinik och säger att ni vill göra makeinsemination - det kostar inte mycket. Då brukar man få hormoner om det anses nödvändigt, man övervakar äggblåsorna med vul och ger ägglossningsspruta ett dygn innan man inseminerar med makens spermier. Man behöver inte vara gifta, bara leva tillsammans. Det ökar chanserna lite i alla fall, känner en tjej som blev gravid genom sin första makeinsemination nyss.

Jag mår ungefär som igår men febern är nere på 38 nu så det är skönt.
    Usch känner mig så skepisk till att det kommer funka för mig, min slemhinna var säkert för tunn :(
    Då får jag försöka utan hormoner nästa månad och se om höger äggstock fortsätter producera ägg.

God jul till er alla om vi inte "hörs" innan. :)

• Mika1980

Precis, den var bara 4 mm dag 11 i cykeln, tog sprutan samma dag och inseminerades dagen efter. Har ätit massor av Omega (slutat nu) och började med vagitorier igår. Men känns som att det inte har lyckats som sagt, känns ju lite extra jobbigt när man har betalat närmare 10 000.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3