• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hëllef skrev 2012-04-18 07:36:41 följande:
    Tror inte det spelar någon roll hur många barn man har sedan tidigare, längtar man efter ännu ett barn så gör man och det betyder inte att man inte är tacksam för barnen man redan har. Kram!
    Tack för ditt svar! Hjärta
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Manelma skrev 2012-05-08 13:29:22 följande:
    Hej! Ledsen att jag inte skrev något igår, men ialf så var det goda besked! Bebisen sitter i livmodern och allt ser bra ut! Så nu håller vi tummarna att han/hon trivs och stannar till januari 2013! :))
    Underbart, grattis!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    angio101 skrev 2012-05-10 18:26:42 följande:
    Hej alla,

Till slut på dag v41+5 (i måndags) behagade fröken Signe evakuera den invanda miljön och bege sig ut i det okända till oss Baby

Åh vad härligt, stort grattis!!
  • kanske 4a
    Johanna5 skrev 2012-05-10 12:48:07 följande:
    Ingen spolning idag, den blir på måndag. Fick provsvar idag. De visar att kvaliteten på mina ägg är låg. Det går inte att påverka. Det innebär att det är svårare att bli gravid. När man blir gravid ökar det även risken fö missfall samt Downs Syndrom. Känner mig helt värdelös. Känns också som om vi har en ganska lång och jobbig resa framför oss. Så idag är ingen bra dag.
    Beklagar verkligen. Stor kram Hjärta
  • kanske 4a

Stort grattis majbebbe och lycka till med IVF Grip! Supers, stor kram till dig, vet hur det känns!!

Jag har inte varit så aktiv här inne på sista tiden, är ganska deppig. Försök 10 misslyckades och jag börjar tro på allvar att kvarvarande äggledare är blockerad. Det har ju gått så lätt förut. Börjar också tänka på att ringa och be om utredning, men är rädd både för hur de ska bemöta mig, vilka fel vi ska hitta och hur ev spolning kommer kännas. Men det blir ju inte bättre av att försöka år ut och år in och inte veta om något är fel. Vi ska försöka satsa lite mer i intesivt den här gången och se om det hjälper.

kram på er!    

• kanske 4a
    majbebbe skrev 2012-05-20 10:30:40 följande:
    kanske4a: känner verkligen igen det där med att det bara måste vara något fel på kvarvarande äggledare då det gått lätt innan. jag vet inte hur många gånger jag varit på väg att ge upp p.g.a. det. sedan är det lätt för mig att säga att du bara ska kämpa på då det nu plötsligt ser ljust ut här men jag hoppas att du ska kunna se det som att det kan gå istället för att det är helt kört... 

Tack för peppande ord, jag hoppas det funkar en dag här också. kram!
    Helhjärtat skrev 2012-05-20 10:42:45 följande:
    Hej!
    Skriver inte så ofta men tittar in lite då och då för att vara uppdaterad.
    I aug ska jag göra IVF, känns så bra att jag tog tag i det och ringde annars hade jag stått i ovisshet än. Opererades för X i sep 2011.
    Tveka inte, ring! Nu vet jag inte vilken klinik du kommer gå hos. Men jag kan lova dig att dom tar väl hant om dig. Det är ju deras jobb att utreda såna saker, så dom kommer inte vara otrevlig mot dig.
    Det tog emot att ringa för mig med, men nu såhär i efterhand ångrar jag att jag inte ringt tidigare. Lycka till med vad du än väljer att göra.  
    Jag vet att jag borde och att jag kommer ångra sen att jag inte gjorde det tidigare. Jag har ingen speciell klinik jag tänkt ut, ska kika runt lite och samla mod. Tack för dina ord. kram!

• kanske 4a
    Hëllef skrev 2012-05-20 20:45:30 följande:
    Kanske4a: Ångrar definitivt att vi inte gjorde utredningen tidigare. Det kändes otroligt läskigt att ta steget men när vi väl var där var det bara en enorm lättnad. Kan varmt rekommendera Carlanderska om ni bor i eller omkring gbg, de är otroligt vänliga och proffsiga där.

Bor inte där tyvärr, men tack för tipset. En annan anledning till att jag drar mig är att vi ändå inte har råd med IVF, så om det är det ena som gäller så är det kört. Känns jobbigt att få ett definitivt besked. Men å andra sidan kämpar vi ju nu i onödan i så fall. Läskigt vilket som...
  • kanske 4a
    Supers skrev 2012-05-21 12:21:57 följande:
    Tant röd är här o jag e ju inte direkt överraskad. Telefontid med läkaren på onsdag... Spännande. Kram kram
    Blä!

kram!
  • kanske 4a
    acinna skrev 2012-05-21 18:32:02 följande:
    Här har det hänt mycket under den veckan jag varit på semester ser jag - både positivt och negativt. Säger som jag gjort så många gånger innan: Ge inte upp!!!

Här har det också hänt mycket, trots att jag hade det på känn: Vi har fått ett nytt Plus!!!
    Så nu drar hela cirkusen igång igen för att kolla upp att filuren är i livmodern och ingen annanstans. Möte med BM på fredag! 

Åhh vad roligt, stort grattis!!
  • kanske 4a
    Hëllef skrev 2012-05-26 07:07:33 följande:
    Kan inte riktigt fatta det men nu har jag plussat! Akupunkturen verkar ha gjort susen för mig. Håll tummarna nu för att det sitter på rätt ställe! Shit, gick upp redan 4:45 och testade och kunde inte somna om efteråt

Supers: Tror inte det spelar någon roll om du inte har mens femte dagen, du kan börja med pergo då ändå. Hoppas det fungerar bra för dig! Men på tal om kort mens så menade min akupunktör att mensen bör vara längre än fyra dagar. Kort mens kan tyda på för dåligt blodflöde i livmodern. Kan definitivt rekommendera akupunktur

Åh vad underbart, grattis!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3