• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

tusa: Låter so men bra karl det där! Jag har inga stygn alls, jag har däremot fyra titthål, två under naveln och de vanliga två man får längre ner mot höfterna. Jag har tejp och jag vågar inte dra bort tejpen för de gånger jag gjort det så har skorpan dragits med och det har börjat blöda igen. (öppet snitt mao)

Nu låter jag tejpen vara på, tänker att den lossnar nog lättare när skorpan läkt ut helt och vill lossna. Har har ett stort blåmärke under naveln också. Men nu börjar det kännas bättre i kroppen, gör väl ont när man nyser och vrider på sig men annars så! Laddar för hur snygg man kommer känna sig i bikini under mina två utlandsresor i april och juni.. :P

• AlexandraViberg

Blandade känslor idag när jag gjorde graviditetstest för att se om hormonerna försvunnit (mest för att veta ifall jag lyckas bli gravid fort och tror att det är gamla hormoner) kändes riktigt konstigt att sitta och hoppas på att det inte skulle vara två streck, när man gjorde två test per dag för bara några veckor sedan för att se strecket öka!

Har slutat blöda också så nu är det bara att fokusera framåt, eller hur? :)

Hade gärna fikat jag med, men bor i Norrland, lite väl dyr fika med andra ord ;D

• AlexandraViberg

Supers: Håller tummarna att det bara är svaga hormoner!

Ni tjejer vet ju allt, har jag märkt!

Har tänkt på det här: Behåller man samma cykel som innan operationen, dvs har man ägglossning vid samma tid som man hade innan eller rubbas detta nu? Jag opererades ju en dag innan jag brukar ha ägglossning innan jag blev gravid.

Tänkte på detta eftersom så väldigt många har sagt att de blivit gravida på en gång, dvs innan de fått tillbaka mensen igen. (bortsett från blödningen efter operationen)

Om nu någon förstår vad jag babblar om :D

• AlexandraViberg
    tusa skrev 2012-02-05 19:39:43 följande:
    Lule Cool...här är det svinkallt förresten, lite längre bort i byn hade de -42 i går, vi hade bara -35, idag ca -30...för kallt att jobba ute i verkstan alltså, så min rastlöse man började putsa köksfönstrerna idag, Slutade med att han fick stå och tina bort frosten som naturligtvis bildades av vattnet på rutan men hårtork!! En av våra hyresgäster gick precis förbi utanför och såg mycket konfunderad ut innan hon började skratta Solig

Mika, jo, kolla upp värken, det var ju läänge att ha ont i huvudetObestämd Lycka till denna månad{#emotions_dlg.flower} 
    Hahaha! Låter ju som en helt vanlig söndag tycker jag ;P
    Vi har haft -31 vi i dagarna. Har inte behövt vistas ute så mycket så har inte lidit så mycket av det! :)
    Dock har vi sjukstuga här hemma, typiskt när man precis återhämtat sig från operationen så ska vi bli tok förkyld och knappt kunna prata med varandra.. den vanliga turen :P
  • AlexandraViberg

Igår kände jag ett hårt pulserande på ett ganska litet område, som faktiskt inte bara var obehagligt utan gjorde ont, på höger sida. Kan det vara där äggledaren brukade sitta? Någon annan som upplevt detta?

• AlexandraViberg
    Mika1980 skrev 2012-02-06 11:01:08 följande:
    Nu har jag fått mailkontakt med en klinik i Helsingör, som gör ivf för 23 tusen. Det är billigt. Ska försöka hitta en gyn som vill översätta recept också, men det lutar åt att set blir ivf för mig i alla fall :)
  • AlexandraViberg
    tusa skrev 2012-02-06 14:56:13 följande:
    Alexandra, det är nog inte läkt ännu, så är inte konstigt...även sen kan man få fantomsmärtor
    Jag sa till maken att jag verkar ha fantomsmärtor i äggledaren, men tyckte att det lät konstigt eftersom jag inte känt av den förut, inte ens ägglossning har jag någonsin känt :P
    Men det verkar ju fullt logiskt!

Ingen som vet om de fick behålla sin gamla cykel dvs ägglossning ungefär samma datum på månaden som de hade innan x.et eller om ni fick en ny med nya datum efter operation? :)
  • AlexandraViberg
    Mika1980 skrev 2012-02-06 20:45:58 följande:
    Alexandra: jag hade problem med värk där min äggledare förut satt, speciellt i samband med äl. Tror inte att det är fantomsmärtor utan att det dels beror på att de skurit i en, och dels att ägg + vätska åker ut i bukhålan när man ägglossar från den sidan. Jag har inte lika mkt känningar såhär 1 1/2 år senare, men jag känner av min ägglossning vilket jag inte brukade göra innan op. Angående cykeln så blev den till en början lite längre, men nu tycker jag att den är ett par dagar kortare i stället. Jag fick mens exakt en månad efter op, så blödningen jag fick vid op kunde räknas som en mens. sedan har jag haft regelbunden äl och mens sedan dess.
    Tack så mycket! Ja det är himla obehagligt, om man räknar op som första dag och förutsätter att jag har ägglossning innan nästa mens så ska den ske i dagarna, så det kan ju mycket väl vara så. Tycker det låter lite obehagligt att ägg och vätska åker ut i bukhålan, det ska jag försöka att INTE tänka på. :P
    Manelma skrev 2012-02-06 21:41:09 följande:
    Gjorde ett gravtest idag för att se om ena strecket skulle minska i färg och det gjorde den. Helt sjukt att man denna gång vill att strecket ska sluta synas... Snart hoppas jag kroppen är utan hormoner igen. Funderar på hur lång tid man behöver vänta om man inte blandat sig in och gjort något åt X et. Tänkte nog vänta till maj och försöka känna av vilken sida som får ÄL, så jag inte prickar in samma sida igen.
    Samma sak här! Känns helt sjukt faktiskt när man testat 1-2 gånger om dagen för att se det öka hittills.. Det har gått en vecka och några dagar för mig och jag har ett jäääätte svagt streck nu, men det syns ändå fortfarande. Och som accina svarade så kan äggledaren som är kvar överprestera och ta från sidan som inte har en egen äggledare så man kan ju prova den månad man har på den sidan också men risken att misslyckas kanske är större. Vad vet jag. Svårt att veta om ledaren överpresterar, det ska bli intressant att ta reda på om inte annat ;P
  • AlexandraViberg
    Ella Jade skrev 2012-02-08 10:02:33 följande:
    Mika1980: fan vad jag beundrar dig. Krävs så mycket styrka att göra det du gör och fortsätta käma Hjärta En vacker dag kommer det bli din tur, så är det bara. Jag håller allt jag har varje dag för det. Jag önskar jag vore rik så jag kunde skänka pengar till andra för ivf-försök o liknande. Hur mkt kostar Pergotime?
    Sophie 070212, X 120126, v7
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3