Mika1980 skrev 2012-02-06 20:45:58 följande:
Alexandra: jag hade problem med värk där min äggledare förut satt, speciellt i samband med äl. Tror inte att det är fantomsmärtor utan att det dels beror på att de skurit i en, och dels att ägg + vätska åker ut i bukhålan när man ägglossar från den sidan. Jag har inte lika mkt känningar såhär 1 1/2 år senare, men jag känner av min ägglossning vilket jag inte brukade göra innan op. Angående cykeln så blev den till en början lite längre, men nu tycker jag att den är ett par dagar kortare i stället. Jag fick mens exakt en månad efter op, så blödningen jag fick vid op kunde räknas som en mens. sedan har jag haft regelbunden äl och mens sedan dess.
Tack så mycket! Ja det är himla obehagligt, om man räknar op som första dag och förutsätter att jag har ägglossning innan nästa mens så ska den ske i dagarna, så det kan ju mycket väl vara så. Tycker det låter lite obehagligt att ägg och vätska åker ut i bukhålan, det ska jag försöka att INTE tänka på. :P
Manelma skrev 2012-02-06 21:41:09 följande:
Gjorde ett gravtest idag för att se om ena strecket skulle minska i färg och det gjorde den. Helt sjukt att man denna gång vill att strecket ska sluta synas... Snart hoppas jag kroppen är utan hormoner igen. Funderar på hur lång tid man behöver vänta om man inte blandat sig in och gjort något åt X et. Tänkte nog vänta till maj och försöka känna av vilken sida som får ÄL, så jag inte prickar in samma sida igen.
Samma sak här! Känns helt sjukt faktiskt när man testat 1-2 gånger om dagen för att se det öka hittills.. Det har gått en vecka och några dagar för mig och jag har ett jäääätte svagt streck nu, men det syns ändå fortfarande. Och som accina svarade så kan äggledaren som är kvar överprestera och ta från sidan som inte har en egen äggledare så man kan ju prova den månad man har på den sidan också men risken att misslyckas kanske är större. Vad vet jag. Svårt att veta om ledaren överpresterar, det ska bli intressant att ta reda på om inte annat ;P