• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Skrattande

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Hëllef skrev 2012-06-10 10:48:11 följande:
    Wohoo, stort grattis!
    Tack så mycket!
    angio101 skrev 2012-06-10 11:05:35 följande:
    Skrattande
    Nelliepop skrev 2012-06-10 11:28:29 följande:
    kanske 4a

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO ett stort grattis.. Vad glad jag blir... Glad

Tack!! :)
    Supers skrev 2012-06-10 12:15:16 följande:
    Åhhh Grattis :) BLir sså glad för din/eran skull...fällde tom en liten tår ;) Håller alla tummar o tår. Massor med Kramar Hjärta
    Tack vännen, jag håller tummarna så de blir blå för din skull! Det är verkligen din tur nu!! Hjärta
    acinna skrev 2012-06-10 12:32:06 följande:
    Kanske 4a: Grattis, och jag håller tummarna stenhårt nu!!!

Tack, ska ringa BM och KK i morgon.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Lemis skrev 2012-06-10 14:38:45 följande:
    Kanske 4 a. Grattis så roligt. Hoppas du får vul tidigt. Stort grattis igen. Kommer så väl ihåg glädjen och lyckan.
    Tack, det är så svårt att förstå bara :)
    Grip skrev 2012-06-10 18:15:18 följande:
    Grattis, kanske4a!!! Jag är också gravid tydligen. På första ivf-försöket!! Helt otroligt, men jag är avvaktande fram till första ultraljudet om 2 1/2 v.
    Men åååhh vad roligt gumman!! Grattis till oss!!
  • kanske 4a
    Hëllef skrev 2012-06-11 09:02:17 följande:
    Tack majbebbe! Allt gick bra, det satt rätt och man kunde ana ett litet hjärta. Är SÅ lättad nu. Känner igen det där med att vara trött, orkar absolut ingenting. Börjar känna av illamående också, blä.
    underbart!!
  • kanske 4a
    Österlenska skrev 2012-06-11 07:10:18 följande:
    Stort grattis kanske4a! Härligt att plusset visade sig till slut. :)

Idag börjar jag med Bisolvon. Fick en anledning eftersom jag åkt på förkylning. Det sägs att slemlösande kan hjälpa till att bli gravid. Sist jag åt det fick jag mitt X fast då åt jag inte det för att bli gravid. :) Kanske får vi ett plus i sommar.

Tack!!
  • kanske 4a

Jag är förstummad! Testade kontakta KK via mina vårdkontakter i helgen men förväntade mig inte ens att de skulle ringa upp. Satt och funderade på om jag skulle ringa och laddade för brutal övertalning. Då ringer de mig och ger mig en tid på onsdag utan problem!!?? Jag är helt förundrad, hoppas de kan se något då bara. Jag skrev i mailet att jag vill kolla tidigt för att om möjligt ha en chans att rädda kvarvarande äggledare. Och de verkar ha lyssnat på mig den här gången. En stor sten har fallit från mitt hjärta. Dessutom ringde BM och jag fick tid för inskrivning 18/6 :) Vilken daaaaaaaaaaag!! Nu ska jag ta lilleman med mig ut och mysa, äta mat och shoppa Glad Min "lille" plutt ska bli storebror!!

• kanske 4a
    Supers skrev 2012-06-11 10:10:41 följande:
    Himla kul med så mga plus :) Jag är verkligen glad för eran skull,   Men jag måste erkänna att det känns lite i hjärtat att man inte själv lyckats än...
    Ni förstår vad jag menar för ni har säkert känt så oxå innan erat plus.

Vi väntar än på provsvaret av min killes spermaprov, ska ringa i slutet av veckan om inget hörts. tyvärr hinner jag nog inte börja med Pergotime denna mens eftersom den ska komma till helgen.

Påbörjade en 5 dagars pulverdiet igår...haha jag som lovat mig själv att aldrig utsätta mig för sånt..o här sitter jag ...2 dagen med bara pulver. Har redan tappat 1,1 kg ;) 
    Jag vet att det inte är nått ultimat sätt att gå ner i vikt på men behöver en kickstart, sen blir det  nog lättare att "tänka" på vad jag äter. 
    Min kille sa igår att det märks hur mkt man småäter nu när jag inte äter alls....o det är ju bra..att han oxå uppmärksammar det.

På fredag blir det att jobba igen, har degat ner mig nu &  har ingen lust att jobba ;) men det blir nog bra det med :)

Kramar till er alla. 

Jag förstår precis hur du menar och du har all rätt i världen att känna så. Jag hoppas så innerligt att det blir din tur snart. kram!
  • kanske 4a
    acinna skrev 2012-06-11 16:42:56 följande:
    Kanske 4a: Underbart!!! Hoppas verkligen de kan se något då, eller boka in dig för ett nytt VUL om ett par veckor!

Hëllef: Underbart!!! 

Jag tror nog att jag får komma tillbaka om några dagar om de inte ser något och jag hoppas de mäter hcg hur som helst. Just nu längtar jag dit men jag kommer nog vara nervös när det är dags.
  • kanske 4a
    Mischa skrev 2012-06-11 18:43:23 följande:
    Hej! 

Har läst lite här i några dagar sedan läkarna började misstänka utomkveds på mig.

Mitt HCG: förra måndagen - 300, förra onsdagen - 312, i torsdags - 545, igår ca 639. De hittar inget på VUL. Det är så frustrerande. Jag har ont men inte så farligt. Som mensvärk ungefär fast mer bak i ryggen. Började blöda igår och blöder nu lite mindre än mens.  Ska ta nytt blodprov på onsdag. 

Mår skitdåligt och är orolig. Läkarna verkar bara tycka att jag är jobbig och jag har dessutom gjort IVF samt tagit bort cellförändringar sedan i mars så jag är helt slut mentalt. Ni verkar kunniga här inne om utomkveds, kan det vara så att det är på väg att blöda ut nu? Men om det inte är det, när får man cellgift och när operation? Alltså hur väljer de? 

Om mitt värde fortsätter höjas, alltså är högre på onsdag, tror ni att de gör något då eller ska jag fortsätta vänta?  
    Välkommen hit om än av en tråkig anledning. Vid mitt första X hade jag HCG ungefär som du, ganska lågt och det ökade inte normalt och sen sjönk det och steg lite ige. Typiskt för ett X alltså, de hittade aldrig något på VUL och jag småblödde hela tiden. Det tog fyra veckor innan jag fick superont och fick åka in akut och blev inlagd direkt. Mitt råd är att stå på dig, jag vet hur nonchalerad man kan bli och man orkar inte bråka. Men du måste stå på dig då ett X inte är att leka med. Jag hoppas att kroppen tar hand om det själv och beklagar att även du drabbats av detta elände. Efter mitt första X har jag fått två barn och sen fick jag ytterligare ett X i mars 2011. Jag har precis fått veta att jag äntligen är gravid igen och ska göra VUL på onsdag för att se att det sitter rätt.
  • kanske 4a
    Mischa skrev 2012-06-12 08:49:49 följande:

Jag vet att jag har cystor också, vet inte vart exakt... Men tog de inte bort någonting vid din operation? Så graviditeten är kvar? Eller har jag missförstått?

Vid mitt första X hade jag också en cysta på höger äggstock, X satt i vänster. Den punkterade de under operationen. Det verkar vara ganska vanligt i samband med graviditet.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3