• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

ÄrtaMärta skrev 2011-02-21 15:33:46 följande:
    Har BIM idag, testade nyss och fick ett svagt streck, vet ej om det är ett spökstreck eller ngt annat.
    Återstår att se när jag testar med ett digitalt om ett par dgr.
    Jag är livrädd just nu!
    Håller tummarna! Efter att ha fumlat bland spökstrecken själv ett par gånger så gör du helt rätt att testa med ett digitalt om ett par dagar!  Det ska jag göra i fortsättningen!
    Hoppas-hoppas!!!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS

LillaFrugan:
    STORT GRATTIS!

Jag hoppas jag någon gång får göra er sällskap, ni som är gravida! Men tyvärr blir det nog inte denna månad. Hade ÄL igår och min man är bortrest på jobb i veckan...visst myste vi på i helgen men sådan tur tror jag inte jag lyckas med....jaja, hålla tummarna kan man ju göra men jag har redan börjat satsa på nästa månad. Har räknat ut att ÄL bör inträffa när vi båda är hemma nästa månad! Yippie för det i alla fall!

• RaraS
    KämparPå skrev 2011-02-27 17:01:26 följande:
    Hmm Apiforce kanske? :/ jo det är det nog!
    Hmm...läste konversationen ovan. Jag hade också en röd flytning 2-3 dagar innan ÄL och jag äter också apiforce. Och sedan hade jag en brun flytning dagen efter ÄL. Jag har också funderat över det och tänkte att det beror på att jag börjat med apiforce denna månad men jag kunde inte förstå varför. Men om det är så som Lillafrugan säger att man kan få färgade flytningar vid ÄL om man har hormonrubbningar så stämmer det säkert. Apiforce sätter ju fart på hormonerna! Denna månad har jag haft rekord i ÄL-flytningarna: 1,5 vecka med ÄL-flytningar. Måste ju bara bero på apiforcen!

Lite "skönt" att läsa att det är någon mer som råkat ut för samma sak!
  • RaraS
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-27 18:28:29 följande:
    hoppas du plussar =), jag plussade första månaden jag åt det =)!
    En fråga av ren nyfikenhet, vilken märke åt du? Själv testar jag Apiforce...men tror inte jag kommer lyckas på första försöket då min man inte var hemma när jag hade ÄL...men ska ge Apiforce ett par chanser till!
  • RaraS

Kul att höra från er, Mika och Sunflower!

Jag har väl också lugnat ner mig lite med skrivandet här i tråden men läser gärna! Även om det känns lite tungt när "alla andra" lyckas utan jag. Så självklart förstår jag dig, Sunflower, att du inte orkar läsa allt härinne...gisses vilket segt hcg du har haft. Hoppas det snart ger med sig... Och Mika, skönt att du har hittat en bra gyn! IVF i Sverige låter ju annars kanon. Lite billigare för dig i alla fall jämfört med att åka till Danmark med alla tillägg för resor och mediciner!

Lycka till och många kramar till er båda!

• RaraS

Lemis:

Ny månad och nytt försök! Denna månad går det nog ska du se!
    Själv har jag lång väntan kvar..BIM-6 idag men inga solklara tecken ännu så inget hopp ännu. Min man var ju dessutom borta dagen före och på ÄL-dagen...så nej, det går nog inte denna gång för mig heller!

• RaraS
    acinna skrev 2011-03-03 20:48:46 följande:
    RaraS: Säg inte för mycket. Vi hade sex samma dag som ÄL borde varit och dagen efter. Bara det att ÄL kom 5 dagar! efter den borde... Men, det tog sig i alla fall! Men... så gick jag över 9 dagar efter BIM innan jag förstod!
    Tack gullig du! Jo, man ska inte ge upp förrän mensen är här! Någon gång är det min tur...denna månad eller någon annan månad! Men, denna månad orkar jag faktiskt inte ens hoppas. Det är lite skönt när man äter Apiforce och smörjer Progesterall...alla ev tecken kan man skylla på de olika preparaten så behöver man inte ens hoppas på att det är något!
    Kanske låter negativt men det gör mig gladare, tro det eller ej!
  • RaraS
    Tiger Af Lilja skrev 2011-03-05 22:58:52 följande:
    hej

har för ett år sedan haft mitt senaste utomkveds.
    Idag nyss, fick jag pos test, efter en rosa kort blödning.
    Igår var testet negativt/osynligt streck.

HOppas den sitter rätt nu, nu blir det nervösa veckor fram till vul :/
    Oj så spännande! Håller alla tummar för att allt går bra! Förstår så väl att du är nervös men ta en dag i taget! Det är din tur nu!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-03-04 17:39:59 följande:
    Är det någon här inne som vet om man kan äta apiforce och rosenrot samtidigt???
    Googlade lite och det verkar vara många på familjeliv som äter de samtidigt. Men det verkar vara lite olika åsikter vad Rosenrot hjälper mot...en del känner ingen skillnad alls, en del bli piggare, mer sexlust etc...
    Ska du börja äta det? Du får rapportera i så fall hur det går!
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-03-06 20:32:23 följande:
    Hej! vad gullig du är som svara. Jag har börjat äta det, gjorde det dagen efter min mens kom. Jag åt rosenrot förra gången när jag blev gravid men fick då mitt X, jag äter både bidrottninggele och rosenrot nu. Jag googlade också en massa om det. Min man/sambo äter också rosenrot.  Vi får väl se om d hjälper??
    Hur går det för dig?
    Du får testa och rapportera! Jag kör nog på med Apiforce, Glandin och Progesterall en månad till.

BIM-2 idag och testade imorse men inte ens ett skuggstreck. Jobbigt att känna allt men inte bli något, men har ju varit med om det innan så jag är van....och denna gång kan ju alla tecken bero på tabletterna jag äter och krämen jag smörjer med.

En fråga till er som smörjer med Progesterall. Hur länge smörjer ni? Man ska ju fortsätta om man skulle vara gravid så man vill inte sluta för tidigt. Smörjer ni ända fram till mensen börjat eller slutar ni någon dag innan beräknad mens?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3