• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Finns ju denna sida också www.naturafemme.se/

Deras mackapär ska tydligen kunna säga om du är gravid också. Jobbar med temp

• Mmmbop

Wehoo! Nu har jag faktiskt ÄNTLIGEN haft ÄL! Stegring på ÄL-test i måndags. Temphöjning nu på morgonen från stadiga 36.6 till 37.0 och ömma bröstvårtor. Drar lite i ljumskarna också.

Är GLAD! Nu hinner jag mycket sannolikt till Danmark innan Teneriffa-resan! Är min cykel längsta möjliga nästa månad borde jag ha ÄL dagen innan jag åker.

Angio: Lycka till och hoppas bebisen tittar ut snart!

• Mmmbop
    Veronica1 skrev 2011-01-26 09:03:01 följande:
    Mmmbop: Härligt Glad!!! Teneriffa låter inte dumt, när åker du?

Jag har undrar hur ni har gjort med era sår efter operation??? Hur länge hade ni förbandet på o.s.v...?

Kram
    =) Jag åker i början av mars, så det är inte så långt kvar. Ska bli underbart skönt!

Jag opererades inte, så tyvärr kan jag inte svara. Men jag vet att det är bra att ha tejp så länge som möjligt av rent estetiska skäl. Alltså att ärret håller sig så tunt som möjligt.
  • Mmmbop
    KämparPå skrev 2011-01-26 09:08:54 följande:

Enligt Fl skulle jag ha haft äl i lördags, men ingen ännu Rynkar på näsan

Hoppas den kommer snart så ni får försöka igen!
  • Mmmbop
    RaraS skrev 2011-01-26 18:41:49 följande:
    Åh så roligt! Så hoppas vi på ett Plus för dig nästa månad!
    Tack =) Ja, det hoppas jag med förstås. Men då måste ÄL komma från höger, vill inte åka med äl på vänster innan jag fått spola. Får besked nästa vecka om jag få det betalt av landstinget eller om jag måste betala själv. Bara att hålla tummarna!
  • Mmmbop
    KämparPå skrev 2011-01-30 10:20:12 följande:
    Lite nedstämd här.

Vad kan det bero på att man inte får äl?
    Hade förra månaden.
    Har inte kommit än och min mens var den 15/1 
    Man har bara äl 10 månader av 12 per år i gemonsnitt. Så det är inte konstigt om det hoppar över ibland. Det är bara så det är tyvärr. Kanske kommer den eller så får du tyvärr vänta tills nästa månad.

Kramkram!
  • Mmmbop

Jag kan för övrigt påpeka att jag troligen inte hade ÄL förens minst 29 dagar efter hcg gått under noll. Så det tar sitt lilla tag innan kroppen kommer igång =) Jag håller verkligen tummarna för dig nu!

• Mmmbop

Jag har haft väääldigt mycket känningar nu runt ÄL, det har kännts som med x:et i säkert en vecka före och efter ÄL. Jag kommer vara skitorolig nästa gång jag inseminerar! Man kommer ju inte ha en aning om det bara är efterverkningar av X:et eller ett nytt X!

Hur länge har ni kännt av ÄL så här efter x?

• Mmmbop
    Lemis skrev 2011-01-30 17:10:04 följande:
    en jätte dum fråga från mig hoppas du inte upprörd av den, men hur kändes det när du hade X?
    jag kände ju inget förrän äggledaren brast, så jag kann inte påstå att jag har någon direkt smärta att förknippa mitt x med. Det enda jag hade var bruna flytningar, men väldigt lite ¨sådana. och jag vet att jag hade skit ont i magen en gång men då var jag också hård i magen osv.
    Klart jag inte blir upprörd =) Lite svårt att förklara dock. Det "kändes", inte ont direkt men lite molande värk, det drar liksom lite och ilar. Under x:et kändes det dessutom kallt längs benet ibland, som att någon hällde kallvatten från ljumsken ner längs låret. Kanske bäst kan beskrivas som lätt mensvärk fast år vänster, alltså mer i ljumsken än i tjejmagen.
  • Mmmbop

Just det, det hade jag glömt men jag hade riktigt ont i svanskotan och runt anus också precis i slutet. Så det gjorde ont när jag reste mig upp från sittande. Lite som om du stukat foten eller knät illa någon gång och reser dig upp och blodet "forsar" ner i det svullna. Men då visste jag redan att det var ett x. Det fortsatte efter Metotrexatet, magen havererade då också, men det berodde nog på cellgifterna. Tog nog en vecka eller så efter Metotrexatet innan jag var ok igen. Jag blödde också ganska mycket, eller kanske inte mycket. Jag klarade mig med trosskydd för det mesta. Men det blödde rött (mer eller mindre i 7 veckor, 1,5 vecka innan och 5,5 efter sprutan)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3