• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Äl +5 idag, snälla kan det vara min tur nu!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    majbebbe skrev 2012-06-04 11:08:53 följande:
    Nu så... efter en morgon av våndor har jag gjort mitt vul och allt såg jättebra ut. en liten krabat på 7mm och ett hjärta som slog. Jag är så lättad har nog inte själv förstått hur stressad jag varit av att inte veta, samt att gå och fundera på om man har ont, om smärtan kommer, o.s.v. Nu ska jag försöka slappna av mer och hoppas på att jag ska hitta ett bra sätt att hantera illamåendet...

Åh vad roligt att höra, grattis!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Lemis skrev 2012-06-06 16:43:41 följande:
    titta in ofta och håller koll på er. Förstår att ni kämpar på och hoppas verkligen att fler här inne får sina pluss på rätt ställe. jag är inne i vecka 25 nu och det börjar blir tungt, men försöker njuta så gott det går, jag har ju längtat så efter detta barn/syskon. Tyvärr så tar min oror aldrig slut, våra kompisar förlorade sitt barn i förlossningen för några veckor och det väckte många känslor i mig. Nästa vecka ska jag få gå och prata med en ofeliagrupp och då ska vi gå igenom allt som hänt med mig och sen min/vår förlossning som komma skall. Jag är ju livrädd för snitt igen.

Jag tänker på er ofta här inne och någon jag tänker mycket på är dig Mika! Hur har det gått i danmnark? Hoppas du är här inne och läser och glöm inte uppdatera.     
    Hej gumman, kul att "se" dig igen! Oj redan v 25, shit vad tiden går!!! Förstår att du är orolig, hoppas att du får en bra förlossning den här gången. kram Hjärta
  • kanske 4a

Åhh tjejer jag vet inte vart jag ska ta vägen! Testade i morse äl +9 och jag kan ana en skugga. Det har jag gjort så många gånger förut men denna gången är det lite tydligare. Syns bättre efter testet torkat och då är det ju inte giltigt längre. Men åhhh vad jag hoppas, kan det bli 11:e gången gillt för oss. Här kommer två bilder, översta inom tiden och understa när testet har torkat. Håll tummarna för mig när jag ska testa igen i morgon! kram Hjärta

• kanske 4a
    acinna skrev 2012-06-06 20:49:15 följande:
    Snälla tjejer, håll tummarna för oss imorgon!!! Har nu ikväll hunnit bli rejält nervös inför vårt VUL imorgon. Tänk om filuren verkligen inte sitter i livmodern, och kommer jag orka gå genom en resa med ett nytt X?!?
    Förstår att du är nervös vännen. Jag börjar bli nervös och jag vet ju inte ens om jag har plussat än. Håller tummar och tår, men jag är ganska säker på att den sitter rätt. Du borde ha märkt något annars nu. Kram!! 
  • kanske 4a

Lycka till idag Acinna, hör av dig så fort du kan Hjärta

• kanske 4a
    acinna skrev 2012-06-07 11:51:49 följande:
    Nu är jag hemma igen efter en snabb date med läkaren. Tror jag hann in, göra undersökning, VUL och prata klart på sådär 10 minuter! Så snabbt har det nog aldrig gått innan!!!

Är just nu i någon form av bubbla, och inte riktigt fattat vad som hände.

Läkaren ställde alla de vanliga frågorna, och höll med om att det nog var ett bra tecken att jag mått illa denna graviditeten (vilket jag inte gjort någon annan gång), och så klämde han mig på magen och sa att det "nog" var något där inne...
    Vid VUL så skrämde han mig, för han lägger upp en stor bild på min tomma livmoder... Gissa att tankarna hinner börja snurra då, och att han ber dem att släcka ner i rummet.
    Men så börjar han rota runt lite, och uppe i ena kanten kommer Filuren fram!!! En provisorisk mätning gav 7,1 mm, och läkaren pratade om pulsering, vilket jag tolkar som hjärtat (fast inte jag såg det från min vinkel). Sambon däremot säger att han såg hjärtat slå!!!

Så enligt hans mätning så sa han 6+1 eller 6+2, och jag säger 6+3 vilket ger BF 28/1-13!!!

Så vi var inne och lämnade ett meddelande till vår BM om att vi ses 2/7 på inskrivningen!!! 
    Underbart, stort grattis!!
  • kanske 4a

Vad tror ni om detta?

• kanske 4a
    MCT79 skrev 2012-06-07 12:41:02 följande:
    Ser ett plus...=)

Glad Jag hoppas verkligen det. Kanske ska våga ta digitalt i morgon.
  • kanske 4a
    Ella Jade skrev 2012-06-07 21:16:41 följande:
    Kanske4a: jag ser oxå! Håller tummarna för positivt digitalt test imorrn

Tack, det behövs, jag är livrädd haha.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3