Mischa skrev 2012-06-11 18:43:23 följande:
Hej!
Har läst lite här i några dagar sedan läkarna började misstänka utomkveds på mig.
Mitt HCG: förra måndagen - 300, förra onsdagen - 312, i torsdags - 545, igår ca 639. De hittar inget på VUL. Det är så frustrerande. Jag har ont men inte så farligt. Som mensvärk ungefär fast mer bak i ryggen. Började blöda igår och blöder nu lite mindre än mens. Ska ta nytt blodprov på onsdag.
Mår skitdåligt och är orolig. Läkarna verkar bara tycka att jag är jobbig och jag har dessutom gjort IVF samt tagit bort cellförändringar sedan i mars så jag är helt slut mentalt. Ni verkar kunniga här inne om utomkveds, kan det vara så att det är på väg att blöda ut nu? Men om det inte är det, när får man cellgift och när operation? Alltså hur väljer de?
Om mitt värde fortsätter höjas, alltså är högre på onsdag, tror ni att de gör något då eller ska jag fortsätta vänta?
Välkommen hit om än av en tråkig anledning. Vid mitt första X hade jag HCG ungefär som du, ganska lågt och det ökade inte normalt och sen sjönk det och steg lite ige. Typiskt för ett X alltså, de hittade aldrig något på VUL och jag småblödde hela tiden. Det tog fyra veckor innan jag fick superont och fick åka in akut och blev inlagd direkt. Mitt råd är att stå på dig, jag vet hur nonchalerad man kan bli och man orkar inte bråka. Men du måste stå på dig då ett X inte är att leka med. Jag hoppas att kroppen tar hand om det själv och beklagar att även du drabbats av detta elände. Efter mitt första X har jag fått två barn och sen fick jag ytterligare ett X i mars 2011. Jag har precis fått veta att jag äntligen är gravid igen och ska göra VUL på onsdag för att se att det sitter rätt.