Hallå allihopa! …här är jag igen med de svaga strecken…
I natt låg jag vaken fram till 02:00, brösten har varit större än normalt i ett några dagar och igår började molvärken i magen och så har jag haft sömnsvårigheter i ett par dagar. Och i natt började jag känna konstig smak i munnen. Jaha, då var alla symptom samlade som jag hade vid mitt X och två gånger under våren så jag bestämde mig för att göra ett test på morgonen, fast jag bara är på BIM-4 idag. I januari när jag såg ett svagt streck så var det på BIM-2 och sedan blev det inte starkare och sedan kom mensen på rätt dag ändå… Men idag på BIM-4 så var det ett svagt streck. Så jag hoppas verkligen att det är ett bättre tecken än sist, att det visar sig redan på BIM-4! Denna gången har jag till och med tagit kort på det (har lagt in det på min profil om någon vill kika). Tänkte att det kan vara bra att ha ett ”bevis” om man ska gå till gynekolog om det inte blir något denna gång, för då vill jag ha progesteron! Min man tyckte kanske att det är lite starkare streck idag jämfört med testet i januari men det är ju svårt att säga, det är inte så lätt att komma ihåg exakt, och dessutom var de testerna från billigatester.se och CB…men hoppas han har rätt!
Jaja, har två tester från testlagret kvar. Ska ta ett på söndag (BIM-2) och ett på tisdag (BIM). Hoppas det blir stabilt starkare. Idag på väg hem från jobbet köpte jag också ett digitalt test, så är det starkare på söndag så kan jag ju ta det och få det svart på vitt så kanske vi blir lite gladare. I morse när vi såg det svaga strecket så sa jag och min man mest till varandra ”Jaha, då var definitivt något på gång igen…” Vi har blivit lite luttrade efter att börjat hoppas för mycket, för tidigt, innan.
Vad som oroar mig också är att det ömmar rejält från höger äggstock ibland (det var ägglossning från höger sida)…men jag har för mig att jag läst andra gravida här i tråden som det ömmat för också ibörjan av deras grav, är det någon som känner igen sig? Jaja, som vanligt är det bara att vänta och se! Men lite orolig blir man ju för att det är ett nytt X. Men vid mitt X fick jag bara ett superduper-svagt streck på BIM-2 så det här är ju i alla fall bättre än då. Det är en spännande tid framöver…först på söndag(BIM-2), sedan på tisdag(BIM), sedan i väntan på VUL…hoppas det är vår tur denna gång!