• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Trissönskan:
    Vilket bra besked!!! Hoppas, hoppas, att det finns ett embryo i hinnsäcken på tisdag!!! Håller tummarna!

Mmmbop:
    Haha, ja, hur skulle vi klara oss utan excel! Sitter här med mitt excelblad öppet i bakgrunden och är redo om han ringer någon gång…

Förstår så väl att du är orolig, det är ju även jag som opererat bort min gamla. Men i söndags? Då hade du ju inte ens åkt till Köpenhamn ännu…måste vara något annat. Jag kommer ihåg att Mika skrev att det kunde kännas lite stick och molande när ägget är på väg genom äggledaren ner livmodern också. Det kan inte vara något sådant? Men då borde det inte göra ont på samma ställe hela tiden… Själv fick jag rejält ont på höger sidan på BIM-5…men det borde inte heller vara ett X…smärtan har avtagit för varje dag så den förklaringen jag hoppas på nu är att det kanske var en cysta som gick sönder. Skulle ju kunna förklara varför jag hade vätska i buken vid VUL i tisdags också. Önskar läkaren kunde ringa snart så man slapp fundera så mycket ;)

Fredag den 13:e idag! Hoppas ändå att det inte är en otursdag!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Jippie! Läkaren har inte ringt ännu men jag ringde mottagningen och hon som svarade berättade! 364 i tisdags eftermiddag och 880 i torsdags morse! Jippie igen! Det har ju mer än dubblerats på 41 timmar! Får se när läkaren ringer tillbaka, om jag får något mer VUL, men han frågade i tisdags om jag ville komma tillbaka om två veckor om testet såg bra ut…så jag hoppas på det!

Mmmbop skrev 2011-05-13 10:48:12 följande:
    RaraS: Ja, det är lite mysko. Det boorde vara för tidigt för att känna av ett nytt x. Känslan är lite annorlunda också, idag är den liksom lite brännande. Kan vara en cysta. Jag hade ju riktigt ordentliga ägglossningskänningar värsta någonsin tror jag). Jag har en gång tidigare råkat ut för att ägget inte släppt och bildat en vattencysta istället. Skulle kunna vara det. Det märker jag väl isf. Hellre det än ett nytt x, verkligen!

Jag känner igen din beskrivning så väl. Och min ägglossning kändes också mer än någonsin denna gång! (Såklart ville vi ha sex när jag kände att det var ägglossning, men det var inte den skönaste gången om man säger så…men det var det värt Glad ) Undra vad det är som vi haft? Hoppas det går vägen för dig ändå! För mig ser det ju i alla fall ljust ut trots vätska i buken och det onda förra veckan på höger sida och ond ägglossning! Så håller tummarna för dig också!

Och Sunflower! Håller såklart tummarna för dig med!

• RaraS

Tack allihopa!

Läkaren ringde aldrig i fredags, men jag fick ju resultatet ändå så det gjorde inte så jättemycket, jag var så glad ändå!. Ska ringa igen imorgon och få en ny VUL-tid. Tror inte det ska bli något problem, lät inte så i tisdags när jag var där.

Och oj, så många att hålla tummarna för de kommande veckorna! Jag hoppas verkligen ni alla lyckas! Jag skulle verkligen vilja ha sällskap i denna förvirrade djungel man är i. Trodde faktiskt inte jag skulle vara så här orolig om jag lyckades bli gravid igen. Det här är ju exakt det jag drömt om sedan i oktober och min största rädsla det här dryga halvåret har varit att jag inte ska kunna bli gravid alls. Denna graviditet är ju i alla fall ett bevis på att jag kan bli gravid men det är som att jag är så van vid att gå att vara konstant orolig så nu har det flyttats över till att först vara orolig för ett nytt X och nu istället vara orolig för ett missfall. Ja, man blir ju irriterad på sig själv att jag inte kan glädjas mera och inse hur lyckligt lottad man är som kan bli gravid...att tänka logiskt (att får jag missfall så kan jag ju antagligen bli gravid igen) funkar inte när hormonerna styr...

Men som sagt! Håller alla tummar och tår för er andra!

• RaraS

Hej allihopa!

Idag har jag fått VUL-tid, på torsdag nästa vecka, den 26:maj! Då kommer jag vara i v 6+4, exakt samma dag som jag opererade bort min äggledare sist graviditet...

Jag har gärna väntat en vecka längre men ni vet, det är inte så lätt att prata med sköterskorna när man ringer.
    Först ville hon inte ge mig någon tid alls. Min läkare hade skrivit ett brev till mig som han skickat förra veckan som hon läste och där stod det ju det jag redan visste, att mitt hcg utvecklades finfint! Och läkaren har åkt iväg på semester...men jag sa vad han sagt, att jag skulle komma tillbaka om ett par veckor om hcg-provet såg bra ut. Men hon ville inte ge mig någon tid när det inte var något problem. Och sedan började jag av någon anledning gråta (jag är inte stolt över det, vet inte vad som flög i mig!) och då sa hon helt plötsligt "Jag hör att du blir ledsen, jag kan dubbelkolla med någon annan läkare och ringa tillbaka".

Och ja, det gjorde hon "Ja, jag ska boka in dig i början av nästa vecka!" och då sa jag igen att det var inte någon brådska, att läkaren sa att det räckte att jag kom in om ett par veckor igen, "Hmm, ska försöka boka in dig i början av veckan...men hittar inga tider, tror du det går bra på torsdag nästa vecka, då har jag en jour-tid som du kan få" Och då orkade jag inte tjafsa något mer med henne utan var mest glad över att jag fått en tid.

Så vad lär man sig av det här. Bra att ha gott om hormoner i kroppen så man börjar gråta när det inte gått som man tänkt sig.... *suck*

Och Sunflower:
    Oj vad jag hoppas att du inte är skengravid!
    Och jag brukar räkna Dag 1 som dagen efter ÄL. Alltså...jag brukar ha 16 dagars Lutefas, dvs att mensen kommer på Dag 16 efter ÄL. Och då räknar jag ÄL-dagen som 0, och dagen efter ÄL som Dag 1 osv. Om du förstår hur jag menar...men jag är inte säker på att det är rätt. Har bara gjort så utan att tänka...

• RaraS

Mmmbop:
    Jag tror nog du har chans fortfarande! Men väntan på BIM är ju olidlig!

Sunflower:
    Håller ju tummarna för dig också!

Trissönskan:
    Känns det fortfarande bra i kroppen? Hoppas det!!!

Själv undrar jag hur jag ska kunna överleva tills jag går in i v 13, den 3:e juli. Jag förstår begreppet "I väntans tider" bättre nu, jag gör ju inget annat än att väntar. Men man får väl sätta upp lite delmål...första blir ju VUL på torsdag nästa vecka! Jag får försöka att låta bli att tänka på 3:e juli för det känns olidligt långt bort med massor med risker på vägen!

• RaraS

Märks att jag "nybörjare" på att vara gravid. På något sätt har jag trott att bara jag klarat mig förbi BIM med ett plus så...sedan hade jag inte tänkt mer på fortsättningen under det här halvåret som varit. Allt har varit så fokuserat på BIM, och det är ju inte så konstigt...tja, men istället för att vänta på ÄL så är det ny väntan nu. Men jag klagar inte. Det är jobbigt men inte på samma sätt som den LÅNGA väntan som ni nu går igenom. Oj vad jag håller tummarna för er och för att jag inte ska behöva göra er sällskap igen!  

Jag var på akupunkturen idag igen! Och idag blev sista gången eftersom jag är gravid och han tyckte mina värden var väldigt starka idag! Jag frågade om ett "akupunktur-armband" som man kan köpa på apoteket. Det står på förpackningen att det ska hjälpa mot illamående vid tex resor och graviditet. Tänkte att det låter ju intressant, låter ju bättre än att äta tabletter. Så frågade jag honom om det och den punkten på handleden som armbandet stimulerar är inte bra att stimulera när man gravid. Det är inte bra för "elementet jord" som är jätteviktigt när man är gravid.  

Så en liten varning till er när ni blir gravida...köp inte något akupunkturarband om ni mår dåligt!

• RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-05-18 07:17:04 följande:
    Vet ni, vet ni?! Jag har plussat! Testade imorse för jag ska på tjejmiddag ikväll och jag ville veta om jag skulle gå 'all in' eller inte. :) Kan tyvärr inte lägga in nåt foto i galleriet för ikväll, men jag tyckte nog att det var ett ganska starkt streck för att vara Bim -3. :) Så håll tummarna nu tjejer för tredje gången gillt!
    Oh my god!!! GRATTIS! Jag håller alla tummarna jag har!!! Jag är sååå glad för din skull!!! Och ja, inte ska du få ett tredje X! Tredje gången gillt! Och välkommen till den långa väntan på v 13 ;)
  • RaraS
    Lemis skrev 2011-05-17 19:00:26 följande:
    Rara S jag är så lycklig för din skull. provade inte du salva också? Den som Minny rekommenderade?
    Hur känner du dig? Några illa mående eller annat?
    Vad är det för slags akupuktur du gått?

Jag har haft min äl så nu går jag också och vänta på BIM som ni andra. Men denna gången gjorde äl jävligt ont. ursäkta språket. men jag blev så rädd, jag hade jätte ont på vänster sida, den sida som äggledaren är kvar. jag tog till och med ett gravtest för jag blev så nojjig att jag kunde varit gravid med ett X igen. sjukt! Men efter ett kontroll med älsticka så var äl starkt. men det är dock jobbigt att mysa till det när man har ont. Men vi hoppas det tar sig. Jag vill så gärna hamna där du är rara S.

Hur är det med en där listan nu?

Jodå, jag mår bra, bara lite illa. Men vecka 5 och vecka 6 har känts väldigt likt förra gången med X….så det är inte så lätt att känna om det är rätt eller fel på en grav.

Jo, jag använder Progesterall, den som Miny använde. Men det gjorde jag ju även på försök nr 4, som också var från rätt sida, så jag tror inte att det var den krämen som ”fixade” det. Men jag fortsätter använda den. Missfall även senare, i v 9-11, kan ju bero på progesteronbrist så jag fortsätter! Det som var nytt inför detta försök som funkade var akupunkturen och att jag slutade dricka grapejuice.

Akupunkturen är egentligen ”vanlig akupunktur”. I början riktade han mest in sig på att få balans i kroppen och ta bort negativ energi i elementen (jag hade negativ energi i elementet jord som är viktigt för att få barn) och sedan inför ÄL på detta försök så riktade han bara in sig på att stärka elementet jord. Det är ju lite flummigt, men jag är lite flummig själv så jag tror på det!

Och ja, jag känner så igen mig i ditt onda! Det var nästan omöjligt att mysa när man hade ont! Men det funkade ju ändå så jag hoppas det gör det även för dig!!!

• RaraS
    Trissönskan skrev 2011-05-17 22:20:50 följande:

Dagarna rullar på och jag tror att jag får någon slags prövning vad gäller tålamod (jag är inte bra på sånt). På torsdag morgon ska jag i alla fall in på ultraljud och jag räknar timmar och minuter...

Håller tummarna för att det ska gå bra på torsdag!!!!
  • RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-05-19 06:44:43 följande:
    Tack, vad söta ni är! Men jag kommer att inte kunna glädjas förrän jag vet om det sitter på rätt ställe tyvärr. Med två X och den skadade äggledaren i behåll så är jag lite skeptisk till att det sitter rätt.
    Förstår dig så väl! Har du ringt din gyn ännu? Man kan ju inte se något så här tidigt men blodprov kan man ju ta. Jag fick ju ta blodprov i 4+2 och 4+4 och blev väldigt lättad när der utvecklades som det skulle! En vecka kvar till mitt VUL!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3